کارگاه تولید موشک های دست ساز در نوار غزه - عکس

کارگاه تولید موشک های دست ساز در نوار غزه

در شرایطی که ارتش اسرائیل از سوی بزرگترین کمپانی های تسلیحاتی جهان به آخرین سلاح های روز مجهز می شود ، مردم فلسطین برای مبارزه با این ارتش که جزو 5 ارتش برتر جهان به لحاظ غنای تسلیحاتی است ، از موشک های دست ساز - که مدرن ترین سلاح شان محسوب می شود - استفاده می کنند.
گزارش تصویری زیر را اشپیگل از یکی از کارگاه های تولیدی این موشک ها که به "قسام" معروف اند ، تهیه کرده است. 

 
در محلی در شمال غزه ، مردان جوان در حال ساخت شبانه انواع موشک های "قسام" هستند.
راکت ها در سایزهای مختلف تولید می شند. بزرگترین ( و سنگین ترین )آنها می تواند مسافتی معادل 9 کیلومتر را بپیماید.




ماده منفجره: کلاهک با TNT پر می شود.

موادی که در ساخت این موشک ها مورد استفاده قرار می گیرند ، از اسرائیل تهیه می شوند؛ به نوشته های عبری روی کیسه ها نگاه کنید.


گلوکز را با موادمنفجره ترکیب و سپس غربال می کنند. آنها از ترازوی آشپزخانه برای اندازه گیری این مواد استفاده می کنند.اجاق خوراک پزی هم از دیگر وسایل مورد استفاده برای موشک سازی است.نیم ساعتی طول می کشد تا موشک ها به وسیله گاز اجاق پر شوند.

ساخت هر راکت حدود شش ساعت زمان می برد. مردها از چایی و سیگار برای بیدار ماندن استفاده می کنند.

درون موشک ها ، سیلندزی وجود دارد که به وسیله ماده پلاستیک که سرد و سخت می گردد ، پر می شود.

موشک ها آماده شلیک هستند

منبع : سایت عصر ایران
alireza.ch - سوییس - نوشاتل
زرشک :-)
دوشنبه 16 دی 1387

$persian$ - ایران - تهران
همین موشکای قصام بود که باعث کشته شدن این همه فلسطینی شد
دوشنبه 16 دی 1387

farimahx - ایران - شیراز
تروریست شاخ و دم نداره..
همینه دیگه
دوشنبه 16 دی 1387

zozo-zoobii - ایران - تهران
چقدر ابتدایی بود اینا همون بهتر که سنگ پرت کنن
دوشنبه 16 دی 1387

Mehrdad EfRiT - ایران - تهران
اونایی که از حقوق بشر حرف می زنن چرا الان ساکتن؟ چرا در مورد غزه چیزی نمیگن؟ چرا از کشته شدن اون همه زن و کودک حرفی نمی زنن؟ البته ایران هم همیشه کاسه ی داغتر از آش بوده ولی نه مثل ایران نه مثل دولتهای اروپایی. در ضمن همین اول به اونایی که می خوان بیان باز این مطلبو به اسلام و پیامبر ربط بدن میگم فقط براشون متاسفم که به هر بهونه ای می خوان از اسلام بد بگن و این خامنه ای ... و به اسلام ربط بدن.
دوشنبه 16 دی 1387

saeed rahmani - رومانی - کاراکال
مردها از چایی و سیگار برای بیدار ماندن استفاده می کنند.
یکی بگه که زنها چه میکنن در این مدت :ى:ى:ى:ى:ى:ى
دوشنبه 16 دی 1387

محسن قوز فیش - نروژ - اسلو
با همین موشکهای دست ساز اسراییل را از پا در می اورد چون هدف مقدس است نگاه به ابزار الات ظاهری اسراییل نکنید شیطان در وجود انها است.
مگر نه اینکه ملت ایران با دست خالی در جنگ 8 ساله در برابر رژیم تا دندان مسلح حزب بعث ایستاده بود.
پیروزی نزدیک است و دست حامیان این جنایت بشری رو خواهد شد.
راستی دیدید که شیرین عبادی (مثلا فعال حقوق بشر چهانی ) صداش در نیومد و جهره واقعی اون معلوم شد/
دوشنبه 16 دی 1387

مسلمان ایران زمینی - ایران - اراک
خداحفظتان کند.مولانگهدارتان
دوشنبه 16 دی 1387

philippine - ژ - توکیو
افرین بر شما.
دوشنبه 16 دی 1387

saraee - ایران - اهواز
پس اون موشک های شهاب رو کجاشون قایم کردن؟ الان دیگه مثل 15 سال پیش نیست که تنها رسانه شبکه جمهوری اسلامی باشه و هر چی گفت ما باور کنیم!!!!!!!!!
دوشنبه 16 دی 1387

آنتی اسلام - ایران - اهواز
حماس خسته نباشه. 5000 تا موشک زد توی اسراییل 3 نفر فقط کشت. اون 3 نفر هم پیر مرد و پیرزن های 80 یا 90 شاله بودند که از صدای موشکها سکته کرده بودند!!!! پس این دانشمند ها هستند که این موشک ها رو درست میکنند!!!
دوشنبه 16 دی 1387

nazi uk - انگلیس - نیوکاسل
اینم کادو کریسمس هست واسه انسان دوستانه ظاهر ساز
دوشنبه 16 دی 1387

ali1382 - ایران - تهران
بعضی مردانگی وشرافت را از همین افرادیادبگیرند
دوشنبه 16 دی 1387

babak1400 - ایران - کرمانشاه
بله خوب پول نفت ما ایرانیهاست که باهاش این تخمهای عرب موشک میسازن.
امیدوارم نسل هرچی مسلمانه از روی کره زمین برداشته بشه تا این کره به ارامش برسه
دوشنبه 16 دی 1387

no_one_ - ایران - تهران
کرم دارن دیگه
آخه بگو وقتی توان مقابله نداری با دم شیر هم بازی نکن
2 هفته از این اسباب بازیا پرت کردی
حالا زن و بچت باید جواب بدن
دوشنبه 16 دی 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
بیشتر به گارگاه گوگائن سازی می خورد تا موشک سازی.
دوشنبه 16 دی 1387

Shoore6sh - کانادا - کالگری
جالبه
دوشنبه 16 دی 1387

Shoore6sh - کانادا - کالگاری
جالبه
دوشنبه 16 دی 1387

Kaweh - آلمان - فرانکفورت
این فلسطینی ها عیب از خودشان است بجای اینکه شبها اینجا پای منقل و بافور موشک درست کنند میتونن بقل خانوماشون بخوابن اسراییل هم کارشون نداره ولی وقتی اینها شب را با چنین کارهایی صبح میکنن معلومه که اسراییل هم خواب نداره و بایستی کلک این عربا رو بکنه . در ضمن هر کدام از این مردان که شب کاری میکنه و موشک را برای گرفتن جان مردم درست کینه صد برابر یک دکتر از دولت ایران پول میگیره . اینها دشمنان ایران و بشریت هستند همشان را امیدوارم اسراییل و آمریکا نابود کنند
دوشنبه 16 دی 1387

elora - نروژ - اسلو
اخی چقدر طفلکی ها هدف مقدسی دارن! میخوان انسانها رو به خدا نزدیک کنن به این شکل که بکشنشون و بفرستنشون پیش خدا!!!!این جنگ اسرائیل و فلسطین هم دیگه مسخره شده.5000 سال دارن میجنگن.
چیزی که برای من جالبه اینه که مسلمونها داود پادشاه اسرائیلی رو جزو پیغمبرها حساب میکنن و جلیات یا جالوت فلسطینی رو سمبل دشمن بد و نیرومند میدونن ولی حالا بر عکس شده.
دوشنبه 16 دی 1387

pishmarge_edalat - ایران - تهران
آنتی اسلام - ایران - اهواز
لطفا شما لطف کنین از اربابتون اماره دقیق رو بپرسید همون جور که میدونید اربابتون
و امریکا هیچوقت امار دقیق کشته شدگان رو اعلام نمیکنن.تا پایان جنگ..دلیلش هم مشخصه!
در ضمن اسراییل اگه .... بود حزب الله رو از پا در میاورد...هه..دیدیم که با اون همه سلاح و ...هیچ غل..ی نتونست بکنه ...و فقط زورش به این رسید که ادمای بیگناه رو بکشه...این جنگ هم نهایتش پیروزی از ان حماس است به امید خدا.
در ضمن شما به همون شغله شریف انتی اسلامتون ادامه بدید و انرژی خودتون رو سیو کنین...واسه کپی پیست بیشتر لازمش دارین...تا ببینیم در نهایت چند نفر رو هدایت میکنید:))..!!..اسلام 1400 سال بیشتره که هست و باقی خواهد ماند و......چون شما نخواهند توانست نورش رو خاموش کنن..درود بر حماس و حزب الله و همه ی گروه های مقاوم در برابر ظلم در هر جای جهان هستی..درود بر ایران و ایرانی.
دوشنبه 16 دی 1387

Mehrdadpars - آلمان - دوسلدورف
اون کیسه های آرد و یا گلوکز را از اسراییل میخرند که البته فکر نمیکنم که با آرد تنها بشه موشک فرستاد هوا . . . بلکه بسیاری مواد دیگر و به قول خودشان تی ان تی میخواهد که آنها را با دلارهایی که به مردم ایران تعلق دارد خریداری میکنند . . . در حقیقت خرج جنگ آنها را مردم ایران میدهند .
در ضمن آیا دقت کرده اید که اینها در کجا دارند این موشکها را درست میکنند . . . توی خانه هایی که مملو از افراد سیویلیست یعنی مثلاْ غیرنظامی میباشند که وقتی اسراییلها آن مکان را با خاک یکسان میکنند مسلماْ تعداد زیادی از همین افراد کشته میشوند که برای حماس نه تنها مشکلی نیست و خم به ابرو نمیاورند بلکه از از قربانی کردن زن و بچه مردم به عنوان تبلیغات ضد اسراییلی استفاده میکنند و در درون خیلی هم از این موضوع خوشحال میشوند . . .
دوشنبه 16 دی 1387

غزل باران _ایران _یزد - ایران - یزد
قوزفیش اسم شیرین عبادی را نبر بدبخت زورتان به یک بانوی دلسوز متشخص رسید که حتی چشم دیدن موفقیتش را نداشتید خانم عبادی من شما را مظلوم تر از فلسطینیهای جانی میبینم وعاشقتان هستم تو رو خدا بربریت اینا رو به ل نگیرید خوب مجبورند واسه یه استخون پارس کند اما ازادی برنده است ما هستیم ما یزدی ها قلبمون با شماست اینقدر خون به جگرمون کردند که ما شهید داده ها هم ازشون بیزاریم نجاتمون بده خدا
دوشنبه 16 دی 1387

hassan5 - ایران - تهران
همین افراد احمق هستند که سران الفتح و حماس را بنواپی رساندند..و اکثر شان در جنوب فرانسه کنار دریا ویلاهای انچنانی دارند من فکر میکنم اگر یک روز چندتا کودک فلسطینی کشته نشوند سران حماس خیلی ناراحت میشوند کشتار مردم فلسطین هرچه بیشتر باشد هنیه خوشحالتر میشود
دوشنبه 16 دی 1387

Afshin London - انگلستان - لندن
لعنت بر هر چه تروریست فلسطینى با هواداران ایرانیشون.
اینها لیاقتشون همون شهادته و بس، به امید شهادت همشون، هم اونا به آرزوشون میرسند و هم ما
دوشنبه 16 دی 1387

fardaha - قطر - دوحه
در اینکه این بنده خداها دارن برای خاکشون میجنگن هیچ شکی نیست.سوال اینجاست چرا بعد از اینهمه سال هنوز این مشکل رفع نشده؟همش که تقصیر اسراییل نیست.خانم عبادی چیزی نگفت ولی ما که سی سال گفتیم چه شد آقای قوزفیش؟همین مردم فلسطین که هیچ شکی در مظلومیتشون نیست جزو دنیای عربی بودن که هشت سال بیچارمون کرد.بعد از اعدام کذایی صدام همینها براش عزاداری کردن و توی طول جنگ همکارش بودن.اینجا داریم از نزدیک باهاشون زندگی میکنبم و روحیاتشون رو بهتر میشناسیم.یعنی همه کشورهای عربی که حالا ساکت نشستن دارن اشتباه میکنن؟تاریخ درباره همه ما قضاوت خواهد کرد .همین اسراییلیها دارن به اسم دین این کارها رو میکنن و در نتیجه هیچ فرقی با طالبان و جمهوری ما و .... ندارن . بامید روزی که همه مردم دنیا توی آرامش با هم زندگی کنن.آمین
دوشنبه 16 دی 1387

Black Chador - امزیکا - Weldon

بی خود نگو. اسلام ومسلمان ضد ادم کشی هست. این عکسهارا اسرایل درست کرده.
دوشنبه 16 دی 1387

ganja - ایرلند - دوبلین
به امید نابودی اسراییل
دوشنبه 16 دی 1387

kiyawashsasani - کانادا - تورنتو
محسن قوز فیش - نروژ - اسلو
چقدر مغزت کوچیکه پسر ؟ بهتر نیست بجای اومدن تو سایت به حفظ کردن کتابهای اکابرت بپردازی؟
دوشنبه 16 دی 1387

DERAKHT - نروژ - کریستیانساند
امیدوارم سیگارشون بیفته و برن هوا. باعث بدبختی تمام فلسطینن
دوشنبه 16 دی 1387

koorosh.2007 - ایران - سنندج
تا اخرین قطره خون از اسراییل دفاع خواهم کرد مرگ بر یک مشت تروریست اسلامی ک...ف.
دوشنبه 16 دی 1387

odin - بلژیک - انتورپن
saraee - ایران - اهواز اونها رو حسن نصرالله و خالد مشعل سپردن به همسرهاشون تا توی انباری جاسازی کنن .ماشالله هزار ماشالله انباری های اعراب خیلی جادار و بزرگه!!! قوزچه تورو خدا ساکت شو و از کسایی که باندازه وزن تمام ایل تبارت کتاب خوندن و سواد دارن حرف نزن.مگه مریضی که ابروی خودت و همفکرات را میبری. گرچه ندارین.برو فرودگاه تحسن کن انشالله میفرستنت غزه ما هم برات حلوا میپزیم تو کازینوها و خیابونهای لامپ قرمز خیرات میکنیم برات.
دوشنبه 16 دی 1387

kallekharbozeh - نروژ - اسلو
قوزی اول تو برو اسمتو درست کن که تو ایرانی مینویسی نروژ .مثل عقده ای ها چند روز اینجا جارو کشی کردن واست شده هویت تا اخر عمر ننگینت. بدشم دمه اینا گرم که با هیچی جلوی کثی.....رین و جنایت کار ترین رژیم جعلی ایستادن.کور بشه چشم بد خواهه بیع..ورش که نمیفهمه دشمن و جنگ و مردانه مردن وشرف داشتن یعنی چی
دوشنبه 16 دی 1387

Aghaye zamane -Düsseldorf - المان - دوسلدورف
طرز تهیه کیک موشک فلسطینی مواد لازم: چند راس بسیجی چماق به دست و مخلص به ادمکشی و پیرو خط امام مقدار هنگفتی پول نفت ایرانی مسلمان بودن و دارا بودن حاله ای از نور و صرف صبحانه و نهار وشام با امامی که ته چاه گیر کرده ( عج ) داشتن حس زیبای شهادت طلبی البته نه برای خود بلکه بقیه مقدار زیادی عدم سواد و عدم شعور الزاما برگرفته از روحیات روحانیون و علما و اطبات عالیه حوزه علمیه قم. چای و سیگار وغذا و لباس و گاز و قابلمه و مواد منفجره اسرائیلی که علیه خود ملت مظلوم و همیشه در صحنه و خیر اسرائیل از انها استفاده گردد. با تشکر زنده باد کوروش و ایرانی و اسرائیلی
دوشنبه 16 دی 1387

rezanl - هلند - امستردام
موشکی که با سیگار کشیدن و رو گاز پیکنیک درست بشه حالش معلومه. بعد اثرشو خودتون با مقایسه در اینترنت ببینید. البته کاری ندارم کی شروع کرده؟! ولی باید بگم این موشکها و طریقه ساخت اون به وفور در یوتیوب هست و بیشتر واسه سنگبری خوبه.
دوشنبه 16 دی 1387

yavar1355 - آمریکا - هستون
فکر کنم تولید انرژی هسته در منزل هم از فردا جزو یکی از فنون اشتغال زا باشه. البته اگه با سرویس «پیکاپ - دلیوری» هم باشه خیلی عالیتر میشه !
راستی قوزی جون کجا اینورا ، کم پهنا بودی... یک ا ل ا غ و نیم هم نیستش ، میسش کردیم...
دوشنبه 16 دی 1387

sarab22 - المان - دوسلدورف
محسن قوز فیش - نروژ - اسلو
شعر نگو شیطان در وجود انهاست پس چرا خدا نمیره تو جلد حماس؟یه ادم دیوانه یه سنگ میندازد تو چاه هزارتا ادم عاقل نمیتونند درش بیارنده داداش شماها کم بیارید فورا به امامان رجوع میکنید برو قمه بزن خونشو هدیه حماس کن که فعلا لونه موش قائم شدند و چهارتا بچه جلو انداختند
دوشنبه 16 دی 1387

ghost197 - هلند - امستردام
همش سرکاریه. اخه عقل هم خوب چیزیه. البته اگه داشته باشند.
شما کجای دنیا شنیدید یا دیدید در جای که مواد منفجره نگهداری میشود بشه در انجا راحت سیگار کشید و اجاق پیکنیکی روشن کرد؟؟؟؟
یک جرفه یا گرمای بیش از حد همشون راحی ان دنیا میشن. مگه انکه حاله نوری نگه دارشان باشه.للللللول اینها همشون سر کاریه. یک سری شاطر نانوای را دور هم اوردن و خمیر پیتزا درست میکنند. نوش جانشان باشه این دست پخت.
دوشنبه 16 دی 1387

TAAT - ایران - اردبیل
مردم فلسطین واقعاً حقوق انسانیشان ضایع میشود.آیا اینها انسان نیستند؟چرا اخلاق تا این حد تنزل کرده؟ خدایا! دستهای کوچکمان را ببین. خدایا!نسیمی بوزد ،دلی آرام گیرد و شادی به لبی بازگردد.خدایا!مددی،نسیمی....
دوشنبه 16 دی 1387

kardox - انگلیس - شفیلد
محسن قوز فیش - نروژ - اسلو باور کن این شیطان که‌ تو اینقدر ازش متنفری از خدای تو و حماس و.... خیلی قویتر و با حال تر هستیش .اگه‌ در سینه‌ اسرایلها شیطان هستش پس چرا خدای سینه‌ حماسیها به‌ کمکشان نمیاد. بنازم به‌ قدرته‌ شیطان بزرگ
دوشنبه 16 دی 1387

sabrina - ایران - امل
ننگ بر حماس سنگ پا فروش
دوشنبه 16 دی 1387

taiis - آلمان - برلین
جالبه بدونید در حالیکه مسولین دولتی مردم ایران رو برای کمک جانی و مالی همه جوره تحریک می کنند مجروحین فلسطینی از پذیرش خون ایرانیان بدلیل شیعه بودن خودداری می کنند !!!! وا زینبا ... ای ایران ...وا زینبا ... ای ایران ... معلوم نیست چرا ایرانیان با پنج هزار سال تمدن هنوز نمی تونن دوست و دشمن رو تشخیص بدهند !!!! و بهتره بدونید اسراییلی ها وقتی اسم کوروش کبیر رو می شنوند به احترامش بلند می شند !!! اگه ایرانی باشی و با غیرت اینو برای همه بفرست S.T.A
دوشنبه 16 دی 1387

ASTARA-KHAZAR - ایران - استارا
همین بمبها وموشکهای دست ساز کار اسلام را یکسره خواهد کرد.حماس این شعله را روشن کرده و حالا هم پای لرزش هم بشینه.از طرف بابکیها ان عرب کشه تاریخ
دوشنبه 16 دی 1387

marish - انگلستان - لندن
سگ زرد برادر شغال است
دوشنبه 16 دی 1387

persisch - آلمان - بن
ali1382 - ایران - تهران
اول خودت بعدن کسی.
دوشنبه 16 دی 1387

x_men_messiah - ایران - تهران
واقعا دمشون گرم مردی و مردونگی و از اینا یاد بگیرید شما آدمهای ظالم پرست چشم های کورتون رو باز کنید تمام دنیا صداشون درومده آخه این مردم بد بخت اینهمه صلح کردن از صلح چیزی نصیبشون نشد جز این بد بختی امروزشون ،کی ازشون همایت میکنه؟؟؟آمریکا،فرانسه؟انگلیس؟خجالت بکشید دیگه زنها از شماها با غیرت ترن ...همه چیزو با هم قاطی میکنید با جمهوری اسلامی مزخرف مشکل دارید سر اینا خالی می کنید؟؟؟یکم مردونگیم خوب چیزیه....درزمن این موشکها همین که به این سادگی ساخته میشه ولی وقتی پرتابشون میکنن کل اسرائیلی ها موش میشن میرن تو هر سوراخی بسه تازه نه هدایت شوندست نه چیزی سیستمش مثل فش فشه های چهار شنبه سوری خودمون ساده و ابتدایی ولی همون تاثییر روانی که میزاره پدر این ضد انسان هارو در میاره بسه.اسرائیل با اینهمه تجهیزات ابر تخیلی خودش جلوی 4 تا فشفشه کم اورده ..خدا کمکشون کنه ای کاش ماهم اونجا بودیم میتونستیم یه کمکی کنیم..
دوشنبه 16 دی 1387

آنتی اسلام - ایران - اهواز
pishmarge_edalat - ایران - تهران
اول- ارباب من کورش کبیره. کشور من ایران است با علامت شیر و خورشید ( نه جمهوری اسهالی ایران با اون خرچنگ مسخره سیکهای هندی در وسطش) . و من به این افتخار میکنم. دوم- گ و ر پدر غزه و فلسطین و آمریکا و اسراییل و کسانی که حزب اللهی هستند ( حتی توی ایران)
سوم- درود بر نیروهای مقاومت در برابر ظلم حکومت آخوندی در ایران اعم از ، دانشجویان، زنان، کارگران و همه کسان دیگری که الان در زندان جمهوری اسلامی شکنجه میشوند و حقوق انسانیشون مورد تعرض قرار میگیره . درود بر آیت الله بروجردی که با حرف حقش کمر خامنه ای و دیگر مزدوران رژیم جمهوری اسلامی رو شکونده. درود بر خانم شیرین عبادی که با قلم خود و گذارشهای پی در پی نقض حقوق بشر در ایران صحبت اصلی سارمان ملل شده و همه دنیا فهمیدن که چه حکومت دیکتاتوری بر این مملکت حکمفرماست و خون مردم رو در شیشه کرده
چهارم- تو دلت برای انرژی من نسوزه من تا زنده ام سعی میکنم خرد گرا باشم و دیگران رو هم از وجود نکبت بار این دین آگاه کنم (اسلام)
کپی پیست کردن کار شما و آخوند های جمهوری اسلامی است که هر سال ماه محرم یک مشت چرت و پرت تکراری و بقول خودت کپی پیست شده دروغ به مردم تحویل میدن و قشر پایین دست جامعه رو گول میزنند
(محرم عید عربهاست نه ماه عزاداری چون اول محرم=اولین روز سال عرب = مثل نو روز ایران)
و در آخر پاینده باد ایران و به امید آزادی ایران از بند اشغالگران اسلامی
دوشنبه 16 دی 1387

rezan56 - انگلستان - لندن
مرگ بر هر چی عرب ب..شرف...دست پسران موسی درد نکنه...شاید انها شر عربها واسلام را برای ما کم کنند..مرگ بر اسلام و درود بر هر چه ایرانی وطن پرست
دوشنبه 16 دی 1387

maarkez - لبنان - بیروت
محسن قوز فیش - نروژ - اسلو
باز جو گیر شدى دارى هذیون میگى
دوشنبه 16 دی 1387

mitra.d - المان - هانوفر
بابک-کرمانشاه
با تو موافقم .راستی انتری نژاد امد به شهرتان.سرنوشت روزنامه نگاری که عکس اصلیش را کشیده بود چه شد.
دوشنبه 16 دی 1387

bluestar - ایران - تهران
بنده های خدا. آدم دلش میسوزه. با دست خالی دارن مبارزه می کنند.
دوشنبه 16 دی 1387

شهرام ایران - ایران - تهران
آقای جمهوری اسلامی ! قاتل امروز غزه توئی نه اسرائیل ...
شاید ما الآن خیلی دلمان بخواهد که از غزه حمایت کنیم ولی چون تو پشت ماجرائی نمیکنیم اینکار را و حتی خودمان را به بی تفاوتی هم میزنیم . مثل دین که چون تو پشت آن قایم شده ای جوری رفتار میکنیم که انگار دین در هزار و چهار صد سال پیش بجای اینکه کامل بشود تمام شد . و واقعاً که اگر اسلام اینی باشد که تو میگوئی من همین الآن میروم بت پرست میشوم . ترجیح میدهم جلوی گاو تعظیم کنم ولی جلوی تو عین ستون بایستم . خدا را شکر میکنم که پایه اعتقادات هیچکدام از ماها تو نیستی که بود و نبودت با تمام زوری که برای ابقا میزنی جای ما را پیش خدایمان و جای خدا را پیش ما تکان بدهد . ما که عادت کرده ایم ولی یکبار از خودت بپرس چطور هر جا که من هستم جنگ هم هست آدمکشی هم هست جنایت هم هست بی خانمانی هم هست و در یک کلمه عزای عمومی است ...

در این وضعیت خیلی خنده دار میشوی وقتی که عزای عمومی هم اعلام میکنی . انگار که الباقی ایام را با سپردن من و ما به زندان و اعدام جشن عمومی کرده ای که حالا ما فقط در این یک روز بخصوص باید عزادار باشیم . دیگر همه میدانند و در تمام تاریخ هم همینطور بوده که همیشه مقصر یک حادثه برای اعلام برائت خودش ، اولین نفری است که در حادثه سر و صدا میکند و عزاداری . هیتلر هم وقتی رومل را کشت اولین نفری بود که در مراسم تشییعش با دوش انداز مشکی پیشاپیش همه راه رفت . این یک بازی خیلی قدیمی است لااقل برو به فکر یک کار نو باش که ندیده باشیم و ندانیم که نخندیم بهت اینهمه ...

من واقعاً نمیتوانم بفهمم که تو روی خودت آخر چقدر قیمت گذاشته ای که هزاران نفر در اسرائیل و فلسطین و عراق و جاهای دیگر حتی با پرداخت جانشان هنوز قادر به ارضاء تو نیستند . همه جای دنیا بوی تو با بوی خون با هم می آید آنوقت دلت میخواهد تمام دنیا بهت اعتبار و اعتماد هم بکنند خیلی باحالی بخدا !

ناپلئون وقتی از تبعید برگشت و دوباره خونریزی شروع شد به دزیره گفت من هنوز قادرم یک ارتش یکصد هزار نفری فراهم کنم دزیره گفت چند مادر دیگر بخاطر کشته شدن فرزندشان تو را نفرین کنند ؟ چند خانواده دیگر بخاطر از دست دادن نان آورشان تو را لعنت کنند ؟ چند نفر دیگر از رسیدن به علائقشان بخاطر رسیدن تو به علائقت ناکام بمانند ؟ ناپلئون همانموقع شمشیرش را به نشانه تسلیم از کمرش باز کرد به دزیره داد . ما نه عاشق توئیم و نه معشوق تو ولی تو که با بازسازی تاسوعا و عاشورا داعیه دار روایت تاریخی بیا شمشیرت را به هر کسی که "عشقت" است تسلیم کن تا باورمان بشود که غیر از خونریزی چیزهای دیگری هم از تاریخ یاد گرفته ای . اینکار را بکن آنوقت ببین ما برای تو چه ها که نکنیم ...
سه‌شنبه 17 دی 1387

persisch - آلمان - بن
bluestar - ایران - تهران
اخه اونا هممثل تو .....خل هستن.
سه‌شنبه 17 دی 1387

oo44 - انگلیس - لندن
کمی هسته ای هم اضافه کن اگه نداری زنگ بزن محمود همون که ......
سه‌شنبه 17 دی 1387

payam armani - انگلیس - منچستر
خدا ...ر را دید و بهش شاخ نداد. این عربها در طول تاریخ یک دانشمند و یا یک فرد مثبت از نظر علمی به دنیا معرفی نکرده اند.حتی در این مورد بمب سازی هم که اینقدر به ان علاقه دارند نتوانسته اند یک ابتکاری از خودشان نشان دهند. به هر حال جای شکر ش باقیست.
سه‌شنبه 17 دی 1387

بابک خرم دین - آلمان - هامبورگ
آقای ....زفیش که ادعا میکنی از نروژ هستی . واقعا به حرفهای مسخره وشعارهای پوچ وتوخالی خنده ات نمیگیره .اون حواله ویا هر زهر ماری که از ولایت وقیح برای خیانت به ایران ومردم ایران میگیری که از این چرندیات واراجیف را بنویسی که از گوشت سگ که حرامتر .شازده پسر ...تو چندسالته واین حرفها را چه کسی توی مخت جاکرده که ملت ما با دست خالی با دشمن بعثی جنگید وپیروز شد .این حرف را خودت تنهایی گفتی بچه جون من وامثال ما بودیم که چندین سال در جبهای جنگ جان خودمون را بیهوده وبه خاطر پیر مردی اح..ق ویک دنده قربانی کردیم و نسل ما را سوزاند وسرمایه ملت ایران را دود کرد وتو که احتمالا توی قنداق بودی اومدی واز پیروزی ملت ایران حرف میزنی .منظورت اون شکست مفتضحانه ولایت وقیح که آخرش هم یک ملیون کشته وزخمی بجا ماند وبعد جام زهر را سرکشید که میتوانست سال 62همش بدون اینهمه کشته وزخمی تمام میشد وکلی هم خسارات جنگ را کویت وعربستان سعودی وعراق پرداخت میکردند حدود یکصد وپنجاه ملیارد دلار خسارت پرداخت میکردند اما ولایت وقیحت که تریپ پیامبری بهش داده بود قبول نکرد.ودر ضمن عجیب دنیایی است .در زمان اون جنگ فرسایشی ایران وعراق که خود بنده 3 سال در آن درگیر بودم ومجروح وشمیایی شدم .این اسراییل بود که انواع اقسام سلاحها را به ایران مفروخت درسال1364 ناگهان توپهای 155میلمتری خودکششی جدید که بنام توپهای اطریشی نام گرفته بود وتوپهای 230 تانک و موشکهای ضد هوای آمریکایی وقطعات هواپیماهای اف 14 وکلی از قطعات یدکی وسلاحهای پشرفته ازجمله دوربینهای دید درشب وغیره که همه آنها آمریکایی بودند و همه از طریق اسراییل وارد ایران میشد ومن خود شاهد این نوع سلاحها بودم وقسمتی که ساخت آمریکا وبه سفارش اسراییل نوشته شده بود با فلکس پاک شده بود وحتی روی صندوقها مرگ بر آمریکا چاپ شده بود .وحتی در مصاحبه ای که آقای سیاوش اوستا با یکی از سران موساد انجام داده بود اوهم همه اینها را تایید کرد وعلتش را هم توازون قدرت برای نابودی صدام حسین دشمن واقعی اسراییل بکار میرفت . چون اسراییلی ها هم میدانستند که سران جممهوری ولایت وقیح فقط شعار تو خالی هستند .وفقط از آب گل آلود ماهی میگرند. در سال 2001 ریس شرکت نفتی توتال فرانسه بجرم دادن رشوه محاکمه شد ودر دادگاه فرانسه بخاطر دادن رشوه به چندین نفر از جمله دادن رشوه به آقای محسن هاشمی رفسنجانی پسر اکبر رفسنجانی ریس بهینه سازی سوخت بخاطر عقد قراداد نفت وگاز میدان .پارس جنوبی ومیدان نفت وگاز آزادگان وعسلویه در 3 مرحله در حدود 700 ملیون دلار مطابق با 700 میلیارد تومان در حساب بانکی سویس رشوه داده شده. وجالب اینجاست که دادگاه ریس شرکت توتال فرانسه را محکوم به 2سال زندان واخراج از مدیریت و2ملیون ایورو جریمه نقدی کرد . ولی در ایران اسلامی ما طرف گیرنده 700ملیارد تومان رشوه راست راست راه میرود وحتی کسی جراعت ندارد بگوید بالای چشمت ابروست ودرتهران مشغول خداییست وبه ریش ملت ایران میخندد وحتی اون رهبر ویا ولایت وقیح از ترس مشغول تقیه است .در ظمن در مورد این رشوه مدارک قانونی در دادگستری فرانسه پاریس موجود است وهرکس باور ندارد میتواند تمام پرونده را بخواند .حتی آقایان بازرس کل کشور میتوانند تحقیق وتفحض کنند .البته اونها میترسند که به سرنوشت بنده خدا عباس پالیزذار نصیبشون بشه .حتی جناب ولایت وقیح ..که یا با اونها هم دسته یا از شون مثل ..میترسد. این اون نظامی است که تو امثال تو سنگش را به سینه میزنید .یک ذره فکرکن . تازه تو که اینقدر سنگ ولایت وقیحت را به سینه میکوبی چرا در آن مدینه فاضله ای زندگی نمیکنی ومیان کفر در نروژ به قول خودت زندگی میکنی برو پیش ولایت وقیحت زندگی کن وجایی پایش را ببوس .شاید هم اگر خوب پاچه خواری کنی تورا در حرم سرایش استخدامت کنند.انشاالله.
سه‌شنبه 17 دی 1387

3pac - آمریکا ا - امریللو
زرشک
اینا با این اسباب بازیها میخوان با اسرائیل بجنگن.این مشکی که من میبینم تا سر کوچه هم نمیره
سه‌شنبه 17 دی 1387

namnamebaran - ایران - تهران
کی میگه اسرائیل قوی هست؟ اون از شکست مفتضحانه اسرائیل و امریکا از حزب ا... و این از مقاومت حماس. ارتش اسرائیل در بیگناه کشتن زن و بچه کشتن بی نظیره.
سه‌شنبه 17 دی 1387

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
بابک خرم دین - آلمان - هامبورگ
زیبا نوشتی.
سه‌شنبه 17 دی 1387

denk - آلمان - کالهام
شهرام ایران - ایران - تهران
خوب بودآخرش مینوشتی منبعش کجاست.
سه‌شنبه 17 دی 1387

atoosairan - بلژیک - کنوکه
یه مشت تروریست انتحاری .
سه‌شنبه 17 دی 1387

ss.sorakh - ایران - بندرعباس
farimahx - ایران - شیراز
elora - نروژ - اسلو
koorosh.2007 - ایران - سنندج
جواب ابلهان دادن خموشی است
سه‌شنبه 17 دی 1387

kimia_sweden - سوید - سوید
زنده باد اسراییل عزیز
سه‌شنبه 17 دی 1387

aghakian - ایران - تهران
اونها که از اسراییل حمایت میکنند یا جیره خوار اسراییل هستند یا خیلی قصی القلب هستند...امیدوارم عزاداریهاتون قبول باشه در این چند روز من شاهد بودم که در مساجد که نسبت به سالهای قبل مردم پر شور تر حضور داشتند بیشتر مردم مومن وپاک ایرانی در حق مردم فلسطین دعا می کردند وهمه برای صهیونیست ها نفرین میکردند من مطمپنم با ایندعا های مردم که از روی صداقت وپاکی دعا می کردند پیروزی فلسطین حتمی است و حتی بیشتر کانالهای ماهواره ای عربی که دیدم نظرشون در مورد فلسطین عوض شده و بزودی شاهد اتحاد اعراب خواهیم بود و بزودی اسراییل از صحنه روز گار محو خواهد شد
ضمنا اونا که میگن اسلام چه وچه...خواهشن به سایت دکتر روازاده با اسم ؛ سینای سلامت؛ و سایت طب قرآنی دکتر خدا دادی مراجعه کنید تمام حرفهای دکتر را موشکافانه گوش کنید ببینید اسلام چه دین قوی و پیشرفته ای بوده است منتها دشمنان اسلام یعنی انگلیس آمریکا واسراییل در حال گرفتن دین از ما هستند ویکی از راههایی که وارد شدند تغذیه بوده که در سخنرانی دکتر روازاده هم بدان اشاره شده است...بخدا قسم اسلام هنوز ناشناخته است واگر شناخته شود به درستی..... دنیا گلستان میشود و دشمنان اسلام (اسراییل آمریکا و انگلیس ) باید برن غاز بچرانند
سه‌شنبه 17 دی 1387

mostafa saedi - ایران - مشهد
بزنن اسرائیل رو با خاک یکسان کنن.
سه‌شنبه 17 دی 1387

Kaweh - آلمان - فرانکفورت
بابک خرم دین عالی بود ولی به نظر من اینها را بهتر است ملت همیشه در خواب ایران بخوانند و از حقایق با خبر شوند ولی کو چشم بینا و گوش شنوا . دانکه از کامنت زیبایت
سه‌شنبه 17 دی 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
بابک خرم دین - آلمان - هامبورگ
دوست عزیز.خودت را برای این ....ناراحت نکن.ان زمان این قوزی زیر....به خود ....ده بود..حالا سر از تخم در اورده چیچ چیچ می کند.از یک خود فروخته بیشتر از این نباید انتظار داشت.نابود باد حکومت اسهالی ایران
چهار‌شنبه 18 دی 1387

Huria - دانمارک - کپنهاگ
payam armani - انگلیس - منچستر
اجدادهمینها الفبا رو اختراع کردند که تو بتونی بنویسی. فینقیها عرب نبودند ولی مستعرب شدند. عراق و مصر و سوریه و لبنان و تونس هم همینطور. ولی الان از هرکدوم از اتباع این کشورها بپرسی عربند یا خیر جواب مثبت می دهند. چون عرب اصیل شایسته احترامست.
چهار‌شنبه 18 دی 1387

ریکا - ایران - قائم شهر
چه جالب. من همیشه میخواستم بدونم چطور بمبهای هوشمند درست میکنن. البته, چیزی که از ظاهر این لوله فا..ل ابها ‏مشخصه, هوش شون چیزی در حد هوش روحانیت معظم خودمونه. ولی خوب کاچی بهتر از هیچی.‏اینها هم خوب ..ر گیر اوردن. یه عالم پول میگیرن. در عوض چهارتا لوله فاضل اب نشون میدن و با مابقی سوسمارپلو ‏میخورن.‏
‏"ما هستیم"‏
چهار‌شنبه 18 دی 1387

rezan56 - انگلستان - لندن
چی میگی بابا..عرب اصیل کجا بود..حتما منظورت محمد چوپان و حسین...کسانی که خط رو بوجود اوردن اصلا خودشون رو عرب نمی دانند.مرگ بر عرب پرست.
چهار‌شنبه 18 دی 1387

odin - بلژیک - انتورپن
Huria - دانمارک - کپنهاگ عزیز جان یا نمیدونی و بیخود از خودت اظهار فضل میکنی یا میدونی وداری دروغ میگی که گمراه کنی.این خطی که ما داریم باهاش مینویسیم مربوط به ملت و نژادی هست که مثل اسپارتها و کارتاژها و ... ازبین رفتن و وجود ندارن.اون ملت هم ارامی بودن با ارالیها اشتباه نشه.
اعراب اشرافی که بزرگترین افتخارشون مستعمره ایران بودن،بود بعد از ظهور اسلام عزیز و حمله به دنیا به هر جا پا گذاشت با زور، وحشیگری، جزیه گرفتن، دست و پا بریدن و مالیاتهای 9 از 10 گرفتن خشکسالی، فقر و قحطی ببار اوردن.واین اعراب اشرافی بقول شما در تمام سرزمینهای فتح شده تمدن و مدنیت را نابود کردن .شما برو ابن خلدون را بخون یا چهار تا کتاب تاریخی بخون بعداگه وجدان و صداقت داشته باشی دیگه فکر نمیکنم
مثل طوطی مذخرفات اخوندها را تکرار کنی.
چهار‌شنبه 18 دی 1387

ala2007 - لبنان - بیروت
سلام.این طرفداران حقوق بشر شما کجا هستندواکر کمکى نمیکنید انتقاد هم نکنید
چهار‌شنبه 18 دی 1387

Huria - دانمارک - کپنهاگ
odin - بلژیک - انتورپن
منظورم ابدا اظهار فضل نیست. متاسفانه شما عرب رآ خوب نمی شناسید. مطمئن باشید که الفبا اختراع فینیقیها بوده اجداد همین فلسطینیها. در ضمن لطفا اگر هم مخالف من هستی به من نسبت مزخرف نه مذخرف گفتن نده چون نه زیبنده شماست نه من.
ابن خلدون هم یک عرب بود. اگر اعراب بد بودند ما مستعربها به عرب شدنمآن افتخار نمیکردیم. زمانی که اعراب جنگجو بودند این خصلت٫ شامل همه اقوام ان زمان میشد. ایا کسی در جهان امروزی با مغولها رومیان ویونانیها دشمنی دارد؟ نظر شما محترم ولی با ان مخالفم. عرب را به سخاوت و جوانمردی میشناسم. و این نظرمن عراقی هست نظر دوستان شامی و مصریمان هم هست. به همیندلیل اتحاد عرب برایمان اهمیت دارد. که الزاما هدف دشمنی با ایران ندارد همانگونه که با اسرائیل صلح کرد. خواندن کتابهای تاریخی تا زمانی خوب است که موجبات پیشداوری را در ما فراهم نکند. عباسیان هم عرب بودند که بغداد را پایتخت علم کردند و غربیها هم انزمان را اوج شکوفایی علم در خاورمیانه میدانند.در پایان بهتر است در قضاوتهای تاریخیمان منصف باشیم. متاسفانه حس خودبینی در برخی از ایرانیان زیاد است ولی حقیقت اینست که همانطورکه تاریخ ایرانی نقطه های تاریکی داشته تاریخ عربی تهی از نقاط روشن نیست. و این نه تنها نظر من بلکه نظر تمام روشنفکران غربیست که با انها گفتگو کرده ام. موفق و محترم باشید.
چهار‌شنبه 18 دی 1387

گمشده - ایران - تهران
باید تاسف خورد برای کسانی که هنوز از جهل قوم گرایی بیرون نیامده و انسانها رو به عرب و عجم تقسیم میکنند همان کاری که عربهای به قول شما روشنفکران سوسمار خور می کردند آقای بابک خرمدین جنگ دیده که خوب دلیل می آره اگر ما دوست داشتیم جنگو ادامه بدیم چرا بعد از پذیرش قطع نامه از طرف ایران عراق دوباره حمله کرد؟من به حسینی احترام می گذارم که گاندی گفت هر کشوری برای آزاد شدن باید راه حسین را برود حالا شما دوست دارید کنار زنتان بخوابید بخوابید اما مرگ سراغ همه ما می آید چه بزرگند مردانی که از آن نترسیده و بعد از آن هم سعادتمند و آزاده می مانند چون آنگونه مردند که زندگی کردند
چهار‌شنبه 18 دی 1387

Huria - دانمارک - کپنهاگ
مشاهیر عرب
1. ابو یوسف یعقوب بن اسحق الکندی موسوم به ابوالحکما (۸۰۰- ۸۷۹ م) فیلسوف عرب و نخستین حکیم اسلامی است که مستقیماً به آثار حکمای یونانی دسترسی داشته و شخصاً به ترجمه پاره‌ای از آثار ارسطو و تفسیر و بیان آنها پرداخته است مهم‌ترین اثر او کتاب فی ماهیه العقل است که در آن عقل را به چهار گونه ذکر کرده است: عقل بالفعل، عقل بالقوه، عقل که از قوه به فعل می‌گراید و عقل برهانی، آثار او را بیش از ۲۴۰ نوشته‌اند.
Klein-Frank, F. Al-Kindi. In Leaman, O Nasr, H (2001). History of Islamic Philosophy. London: Routledge.
2.محمدبن احمد بن رشد اندلسی فیلسوف نامدار عربی اندلسی بود.متولد اسپانیا از اصلیت مراکشی.
در اکثر زبان‌های غربی او را با نام «اورئوس» Averroes می‌شناسند که به نوعی همان تلفظ «ابن رشد» است.تحصیلاتش در رشته‌های حقوق و پزشکی بود و مدت‌ها نیز در شهرهای «سویل» و «قرطبه» به کار قضاوت اشتغال داشت. او به بقای ماده و وجود یک حقیقت ابدی با خدا معتقد بود و متذکر شد که گاهی فلسفه با دین ناسازی تام دارد و از این جهت دیدگاه‌های دوگانه‌ای اظهار داشته‌است.
گرچه او از مسلمانان سنی و از مذهب مالکی بود، در زمان زندگی مورد زجر و طعن و نفرین علمای اسلامی بود و از طرف کلیسا نیز آثار او را محکوم دانستند.
فلسفهٔ او را در غرب «اوروئسیسم» می‌نامند که می‌تواند به «ابن رشدگرایی» ترجمه شود. او تلاش داشت فلسفهٔ ارسطویی را با اسلام تطبیق دهد. او بر خلاف اسلام و همانند بودایی‌گری به ابدی‌بودن روح معتقد نبود.«فصل‌المقال» کتاب مشهور اوست که با نگاهی متفاوت به قرآن نگاه می‌کند و از سوی بعضی به عنوان کتابی کفرآمیز اعلام شده‌است.
Majid Fakhry (2001). Averroes: His Life, Works and Influence. Oneworld Publications.
3.الشریف الادریسی فرزند محمد (۱۱۰۰- ۱۱۶۶) میلادی. نام کامل وی: ( ابوعبدالله محمد بن عبدالله بن ادریسی الحمودی الحسنی الادریسی ) مشهور به شریف ادریسی.متولد اسپانیا از اصلیت مراکشی است.
او یکی از سه جغرافی‌دان بزرگ عرب در آن عصر بود. آن دوی دیگر مقدسی بشاری و ابن الحائک بودند و ادریسی برتر وبرجسته ترین آنان بود.Ahmad, S. Maqbul, India and the Neighbouring Territories in the "Kitab nuzhat al-mushtaq fi'khtiraq al-'afaq" of al-Sharif al-Idrisi
4.اسماعیل بن علی ابوالفداء از تاریخ‏نگاران و جغرافی دانان بزرگ بوده‌است.وی در سال ۶۷۲ ه ق در دمشق متولد شد.وی از خاندان ایوبی بود و از امرای دمشق و از خدمتگذاران و نزدیکان شاه مصر که از طرف وی به لقب «ملک الموید» نایل شده بود.وی مردی بسیار عالم و دانشمند و دوستدار علم بود و حتی برای دانشمندان نزدیک خود مستمری تعین می‏نمود.وی در سال ۷۳۲ ه ق در حمات وفات یافت.
Encyclopædia Britannica Eleventh Edition
ادامه دارد
چهار‌شنبه 18 دی 1387

Huria - دانمارک - کپنهاگ
مشاهیر عرب
5.علی بن حسین مسعودی فرزند حسین (.... ـ ۳۴۵) هجری قمری. تاریخ‌نویس و جغرافی‌دان و دانشمند و جهان‌گرد بغدادی بود. نام کامل وی ( ابوالحسن علی بن الحسین المسعودی المعتزلی الشافعی ). نسب ایشان به «عبدالله بن مسعود» یکی ازیاران برجستهٔ پیامبر اسلام می‌رسد.
مسعودی تألیفات گوناگونی داشته‌است که متأسفانه بیشتر آنها گم ویا نابود شده‌است. یکی از مهم‌ترین این تألیفات کتابی بنام اخبار الزمان ومن اباده الحدثان بوده، این کتاب در ۳۰ مجلد بوده‌است که متأسفانه درحال حاضر فقط یک جلد از آن باقی مانده‌است.
Mas'udi, al-." Encyclopædia Britannica. 2006. Encyclopædia Britannica Online
6.ابن بطوطه محمد بن عبد الله بن محمد بن إبراهیم لواتی طنجی، ابو عبد الله، در شهر طنجه سال ۷۰۳ هـ/۱۳۰۴ م در مغرب بدنیا آمد و سال ۷۲۵ هـ بسوی مکه عزیمت نمود و مصر،شام، حجاز، عراق، فارس ایران، یمن، بحرین، ترکستان،میانرودان و بخشی از هند و چین، جاوه و شرق افریقا را پیمود و سرانجام به مغرب نزد شاه ابی عنان از شاهان بنی مرین برگشت. سفر او ۲۷ سال به درازا کشید (۱۳۲۵-۱۳۵۲ م) و در مراکش سال ۷۷۹ هـ/۱۳۷۷ م. درگذشت.
این جهانگرد معروف آمازیغی ۵ و یا ۶ بار به ایران سفر نمود و در تمام سفرهای شرقی خود از زبان فارسی برای ارتباط با غیر عربها استفاده نمود. سفرهای او در دو سوی سواحل دریای فارس(خلیج فارس کنونی) و شهرهای فارس از جمله شیراز ، خوزیه (خوزستان)، تستر(شوشتر)، تبریز و خراسان خواندنی است.سفرنامه ابن بطوطه از کتابهای با ارزش جغرافیایی سده‌های میانه‌است.
Dunn, Ross E. (1986). The Adventures of Ibn Battuta
7.ابوبکر محمّد بن علی بن محمّد بن احمد بن عبدالله بن حاتم طائی از عارفان بزرگ است. وی در سال ۵۶۰ (ه.ق.) در شهر مورسیای اسپانیا به‌دنیا آمد.پدرش علی بن محمد از امامان فقه و حدیث و از بزرگان زهد و پرهیز و تصوف بود و جدش نیز یکی از قضات اندلسی بود. از جملهٔ مشهورترین القابش شیخ‌الاکبر، و محی‌الدّین است، به ابن‌افلاطون و ابن‌سُراقه (در اندلس) هم معروف بود، و در شرق به ابن عربی شهرت دارد. ابن عربی در دمشق در سن ۷۸ سالگی درگذشت.
وی‌ در راه‌ استکمال‌ و کمال‌یابی‌ انسان‌، میان‌ مردان‌ و زنان‌ فرق‌ نمی‌نهاد و از این‌ لحاظ به‌ اختلاف‌ میان‌ ایشان‌ باور نداشت.
Ibn al-'Arabi, by William C. Chittick State University of New York
چهار‌شنبه 18 دی 1387

Huria - دانمارک - کپنهاگ
فنیقی‌ها (چهارده قرن پیش از میلاد مسیح) به گمان بسیار قوی، نخستین کسانی بودند که افتخار کشف الفبای حقیقی را دارند؛ کشفی که تحول عظیمی در خط بوجود آورد چه الفبای یونانی و ایتالیایی منتج از الفبای فنیقی است و از آنجا که الفبای سایر کشورهای اروپایی مشتق از این دو الفبا است، می‌توان گفت که خاستگاه خطوط ملل اروپایی فنیقی است.
خط فنیقی چون به وجود آمد، سایر خطوط جز خط چینی را از قلمرو نویسندگی خارج کرد؛ چون کتابت با این خط بسیار آسان بود، به کار بستن آن توسعه زیاد یافت. در جنب پیشرفت خط سعی دیگری نیز به عمل آمد و آن توسعهٔ محل و مواد نویسندگی بود چه قبل از پیدایی کاغذ از سنگ و فلزات استفاده می‌کردند و غیر از سنگ و فلزات از پوست درختان و جانوران نیز استفاده می‌شد، ولی گرانی قیمت این دو پوست موجب شد که در مصرف آن صرفه‌جویی کنند و طریق صرفه‌جویی، یکی فشردگی در نوشته و دیگر استفاده از علائم اختصاری و سدیگر تراش پوست و استفاده دوباره از آن بود.
قدیمی‌ترین نمونه‌های این الفبای فینیقی در شهر کوچک بولوس لبنان پیدا شده‌است که امروزه جبیل خوانده می‌شود. یونانی‌ها الفبای فینیقی را پذیرفتند و در آن تغییراتی دادند که الفبای یونانی (۱۰۰۰ سال پیش از میلاد) بوجود آمد. عقیده بر آن است که الفبای مذکور از خط اقوام سامی شمالی سرچشمه گرفته‌است.
Maria Eugenia Aubet, The Phoenicians and the West Second Edition, Cambridge University Press, London, 2001

چهار‌شنبه 18 دی 1387

movafeg - ایران - زوریخ
آنتی اسلام - ایران - اهواز
بابا شما چهل سالتونه این چرت و پرتها چیه که می گی ؟حال آدم به هم می خوره
پنج‌شنبه 19 دی 1387

davood_rasouli - ایران - مشهد
کوروش 2007 ..... هرکی فلسطینیها رو تروریست می دونه باید بره یه نگاهی به ریشه خونوادگی اش بندازه ..... چند نفرو از خونه اشون بیرون می کنن . بعد سه درصد از خاک فلسطین رو بهشون می دن وبعد از همونجا هم می خوان بیرونشون کنن . این فقط عین ظلمه و فقط از دست اسرائیلیهای سگ صفت و طرفدارانشون بر می یاد
پنج‌شنبه 19 دی 1387

Huria - دانمارک - کپنهاگ
تاانجا که تحقیق کردم بیش از 100 دانشمند عرب(البته در تاریخ وگرنه دانشمندان عرب امروزی بیشمارند) وجود داشتند. لینک راگذاشتم ولی متاسفانه درج نشد. بهر حال مشاهیر عرب را در موسوعه العرب می توان یافت و کسانی که واقعا جوینده حقیقتند قطعا نام این مفتخران را پیدا خواهند کرد.
پنج‌شنبه 19 دی 1387

S_A_P - ایران - تهران
دمشون گرم خداییش حال کردم. به امید روزی که شاهد پیروزی ملت غیور فلسطین باشیم
پنج‌شنبه 19 دی 1387

pagonde - ایزان - تهران
آقا این موشکها رو حالا با چی میخوان شلیک کنن؟ میزارن تو فرقون هل میدن یا از بالا پشت بوم پرت میکنن؟
جمعه 20 دی 1387

آنتی اسلام - ایران - ایران
movafeg - ایران - زوریخ
تو سالی 1 بار حرف بزن. عید قربان. اونم فقط بگو به ه به ه
جمعه 20 دی 1387

آنتی اسلام - ایران - اهواز
movafeg - ایران - زوریخ
اسم تو خیلی بامزه و خنده داره. آخه تو منطقت کجا بود؟!!! دقیقا مثل یک کچل میمونی که اسمش زلفعلی باشه!!! در ضمن من 40 سالم نیست اون داداش منه من 20 سال دارم
جمعه 20 دی 1387

آنتی اسلام - ایران - اهواز
Huria - دانمارک - کپنهاگ
مشاهیر عرب رو به رخ ما نکش. عربها هیچ وقت دانشمندی نداشتند. یا انسانی که به بشریت خدمتی کرده باشد. فقط شعر و شاعری در عربها متداول بوده. عرب نه هنری داشته نه فرهنگی نه تمدنی و ....... و هر چه که دارد از ایرانی ها دارد. بی تعصب گفتم. این اشخاصی هم که شما نام بردی یا عارف بودند یا شاعر یا در زمینه جغرافیا و تارخ و .... هیچ کدومشون دانشمندی در زمینه فیزیک، شیمی، ریاضی، ستاره شناسی و ... نبودند و هر چه که میدانستند از ایرانی ها یاد گرفتند و با توجه به اینکه تمام کتابهای دانشمندان ایرانی را بعد از حمله اعراب مسلمان به ایران سوزاندند. اعراب برای ایران و دنیا چیزی جز نابودی نداشتند .
جمعه 20 دی 1387

Huria - دانمارک - کپنهاگ
آنتی اسلام - ایران - اهواز
لطفا عدم صحت نوشته هام رو با مدارک معتبر انگلیسی زبان ثابت کنید.
نه دنیا به دانش ایرانی ختم میشه نه تنها دانشمندان مسلمان ابن سینا و بیرونی هستند. بی تعصب گفتم. بدلیل ضیق وقت فعلا اینها را داشته باشید باز خدمت خواهم رسید.در ضمن من در 12 سالی که در دانمارک درس خواندم هرگز نامی از دانشمندانتان در کتابهایمان ندیدم!
مشاهیر عرب
8.عبد الله محمد بن إبراهیم بن حبیب الفزاری، ریاضیدان و منجم عرب در کوفه بدنیا امد و در سال796م درگذشت.او سازنده اولین اسطرلاب مسی بود. این ابزار برای سنجش ارتفاع‌، سمت‌، بعد و میل خورشید و ستارگان‌، تعیین وقت‌ در ساعات روز و شب‌، قبله‌ و زمان طلوع و غروب‌ آفتاب و بسیاری کاربردهای دیگر به‌کار می‌رفته‌است.
Science in Translation: movements of knowledge through cultures and time

9.إبراهیم بن یحیى الزرقالی ( 000 - 493 ه‍ = 000 ـ 1100 م

ریاضیدان و منجم عرب درقرطبه بدنیا امد. در لاتین به Arzachel معروف است. او اولین کسی بودکه به محاسبه طول دریای مدیترانه پرداخت. و محاسباتش با اطلاعات امروزی یکیست.خدماتی که به علم نجوم کرد بی نظیرست.
Zarqālī, Abū Isḥāq Ibrāhīm Ibn Yaḥyā al-Naqqāsh al-"
Dictionary of Scientific Biography

ادامه دارد
شنبه 21 دی 1387

Surrender - دانمارک - شیلند
Huria - دانمارک - کپنهاگ
براوو حوریه جان. دیدن حقایق تاریخی بر اساس مدرک و سند و همچنین مشاهده کردن یاوه گویی های بعضی از دوستان به دلیل عدم داشتن مدرک وسند بسیار زیبا و آموزنده است.
من که واقعا استفاده بردم و بیش از پیش به عرب بودن خودم افتخار می کنم.
البته علت پافشاری این دوست عزیز گمراهمون به اینکه عرب بی تمدن بوده اینه که، ایشون به خوبی اطلاع دارند که جهان، تمدن خودش رو مدیون عرب است و به همین دلیله که اینقدر آزرده خاطر هستند و نظراتشون رو با کینه و حقد بیان می کنند.
.
آنتی اسلام - ایران - اهواز
یادمون نره که قوم وحشی وایکنیگ ها با دیدن هیبت و فرهنگ و تمدنی که در بغداد وجود داشت و همچنین نحوه ی اداره کردن کشور توسط هارون الرشید به شدت شگفت زده شدند.
در ثانی، شعرا قسمت بزرگی از فرهنگ یک تمدن رو شکل می دهند. اصولا اساس فرهنگ و تمدن، بر ادبیات بنیان شده و با دیدن اشعار شعرای قدیم، می توان به غنی بودن فرهنگ و ادب یک ملیت پی برد. به همین دلیله که انگلیسی ها به داشتن شکسپیر افتخار می کنند. بنابراین شما خودتان با اعتراف به اینکه عرب، شعرای بزرگی رو داشته، ناخواسته به به وجود فرهنگ و تمدن عظیمی اشاره کردید.
شنبه 21 دی 1387

movafeg - ایران - زوریخ
آنتی اسلام - ایران - اهواز
خجالت نکش خیلیها مثل تو هستند که با داشتن سن وسال زیاد هنوز هم نه روش حرف زدن رو بلدن ونه برخورد صحیح .شما وامثال شما نگران نباشید یک بیماری به نام ارانکیا دارین که اصلا کشنده نیست ولی وادار می کنه هر روز چند بار بمیری وباز زنده شوی !!
شنبه 21 دی 1387

ali karimi - ایران - تهران
باسلام
لطفا عکسهای اجساد کودکان کشته شده توسط بمبارانهای اسرائیل جنایت کار وتعداد آنان را جهت اطلاع بعضی ها روی سایت نشان دهید تا ترویست مشخص گردد.
شنبه 21 دی 1387

آنتی اسلام - ایران - اهواز
Surrender - دانمارک - شیلند
تو چه چیزهای جالبی کشف کردی!!!! عرب و تمدن؟!!! عربهای بیابانگردی که قبیله ای زندگی میکردند و همیشه قوی تر ضعف تر رو می خورد؟!! تمدن عربها کجا بود؟!! عرب ها سواد خوندن و نوشتن نداشتن و همین قران خوندن رو ایرانی ها به اونها یاد دادند و این مسله در تمام کتابهای تاریخی هست. هارون الرشید که شما فرمودین یک شخص پولدار بود که تعداد زیادی برده داشت و کاخ بزرگ و قشنگ و یک حرمسرای بزرگ و قاتل امام هفتم یعنی موسی پسر جعفر و شیعیان هم چشم دیدنش رو ندارند. حالا این که دیگه پُز دادن نداره ؟!!! یارو پول دار بوده!!! حالا مگر وایکینگها کی بودند؟؟!!! یه مشت آدمهای گشنه تر و عقب افتاده تر از عربها بودند و یک مسله دیگه، وایکینگها اومده بودند عراق؟!!! این جدید بود؟!! (نورمن‌های ساکن شمال یورش ناگهانی خود را به اروپا از ۸۰۰ میلادی آغاز کردند و تا ۹۸۷ میلادی به عنوان مخرب ترین بربر‌ها شناخته می‌شدند. وایکینگ‌های نورمن به عنوان آخرین گروهی شناخته می‌شوند که با وحشیگری اروپا را زیر تاخت و تاز قرار دادند. حملات واگ‌ها و وایکینگ‌ها، که از اقوام نورمن هستند از طریق دانمارک و از دریای بین نروژ و دانمارک یا سکاژراک و دریای بین سوئد و دانمارک یا کاتگات تا سواحل آتلانتیک و حتی بنادر اسپایا گسترش یافته بود.در دوران حملات وایکینگ‌ها اروپاییان فقیر و دهقانان نمی‌توانستند در برابر حملات وایکینگ‌ها مقاومت کنند؛ زیرا در این دوران هیچ حکومت مقتدر مرکزی وجود نداشت.) من نگفتم عربها شعرای بزرگی داشتند!!!!!! برگرد نگاه کن .و در ضمن تو شکسپر رو با شعرای عرب یکی میدونی؟!!! بابا تو دیگه کی هستی!!!!! خیلی خندیدم . حرفهات جدا خیلی بامزه بود
شنبه 21 دی 1387

آنتی اسلام - ایران - اهواز

Huria - دانمارک - کپنهاگ
متاسف هستم که نا امیدت میکنم اما تاریخ رو عمیق تر بخون. و از آنجایی که من را در تعجب بسیار زیاد و حیرت فرو بردی که اعراب این همه دانشمند داشتند و ما نمی دانستیم بعد از چند دقیقه کنکاش و جستجو متوجه شدم که شما تاریخت نصفه و نیمه است .در رابطه با آیتم 8 که فرمودین اسطرلاب رو یک عرب بنام عبد الله محمد بن إبراهیم بن حبیب الفزاری، اختراع نمودند اطلاعاتتان اشتباه است ایشان ، نخستین سازنده اسطرلاب در میان مسلمانان بودند.
بسیاری از منابع تاریخی اختراع اسطرلاب را به هیپارخوس نسبت می‌دهند اما به نظر می‌رسد ایزارهای مشابه با توانایی‌های مختلف در بین ستاره‌شناسان آشور و بابل رایج بوده و نمونه‌های یونانی نتیجه تکمیل این ابزارها بوده‌است. از اسطرلاب‌های یونانی نمونه‌ای در دست نیست.

از قرن نهم میلادی تا قرن نوزدهم اسطرلاب‌های بسیاری در ایران و دیگر کشورهای جهان اسلام ساخته شد. به گفته‌ای نخستین سازنده اسطرلاب در میان مسلمانان محمد فزاری پسر ابراهیم فزاری بوده‌است. تا چندی پیش احتمال می‌رفت که کهن‌ترین اسطرلابی که تاکنون باقی مانده‌، در ۳۷۴ق‌/۹۸۴م به دست دو برادر اصفهانی به نامهای احمد و محمد بن ابراهیم در اصفهان ساخته شده باشد.
اون آیتم 9 هم که فرمودین اصلا معلوم نیست کیه و هر کسی که هست بعد از اسلام و در اسپانیا بدنیا اومده. چه ربطی به عربهای بادیه نشین دوران محمد و یا قبل و بعد از اون داره؟؟؟!!!
شنبه 21 دی 1387

آنتی اسلام - ایران - اهواز
Huria - دانمارک - کپنهاگ
اگر شما نامی از دانشمندان ایرانی نشنیده ای مشکل از سواد شما است نه از دانشمندان ایرانی.
1-خواجه نصیرالدین طوسی (منجم، فیزیکدان و ریاضیدان)
2-دکتر محسن هشترودی (ریاضیدان و فیزیکدان .پروفسور هشترودی مطرح کننده یوفوها و کسی که به شوروی سابق کمک کرد زمانی که سفینه یوری گاگارین داشت از مسیر منحرف می‌شد. سفینه با محاسبات پروفسور به مسیر خود باز گشت. این دانشمند بزرگ بیش از صد مدال جهانی دارد.)
3-دکتر محمود حسابی (فیزیکدان و ریاضیدان)
4- ابوریحان بیرونی ( اختر شناسی و ریاضیات و تاریخ و .... بوریحان بـیرونی که در قرن پـنجم هـجری می زیسته، برای اولین بار گـردش زمین را محاسبه کرد؛ ششصد سال قبل از گـالیله. وی قطر زمین را نیز برای اولین بار اندازه گـیری نمود؛ هـفـصد سال قـبل از نـیوتـن.)
5-خوارزمی ( دانشمندان بزرگ ریاضی و نجوم)
6-قبل از حمله اعراب و دوره اسلامی :

اسکیلاس- دوره هخامنشی (زمان حکومت داریوش از سال 486- 521 ق.م.) دریا نورد و مکتشف و مهندس سازنده قنات
ستاسپ- دوره هخامنشی ( زمان حکومت خشایار شاه 2466-486 ق.م.) دریا نورد و مکتشف
بوبراندا-دوره هخامنشی (زمان خشایار شاه) مهندس
آرتاخه-دوره هخامنشی (زمان خشایار شاه) مهندس و سازنده کانال آتوس
استانس- دوره هخامنشی شیمیدان و استاد دموکریتوس
برازه- دوره ساسانی (زمان فرمانروائی اردشیر( 241-226 م) مهندس و احیا کننده شهر فیروز آباد
برانوش- دوره ساسانی- سازنده شادروان شوشتر
فرغان- دوره ساسانی- سازنده تاق کسرا
جهن برزین- دوره ساسانی - سازنده تخت (تاقدیس)
شیده- دوره ساسانی - سازنده کاخ خورنق

ابولؤلؤ(فیروز) - قاتل عمربن خطاب (خلیفه اعراب و متجاوز به ایران) - هنرمند ، صنعت کار و سازنده آسیاهای بادی
7-ابو نصر محمد فارابی ( فیزیکدان،موسیقی شناس،فیلسوف ایرانی)
8-ابو الرضا عباس بوزجانی( زاده بوزجان در حوالی نیشابور ، ریاضیدان، هندسه دان، مهندس، ستاره شناس و نظری پرداز در نجوم)
9-عمر خیام () زاده نیشابور ،ریاضیدان،ستاره شناس،شاعر و فیلسوف)
10_غـیاث الدین جمشید( کاشانی ) در قرن نهـم هـجری برای اولین بار، سیستم اعـشاری را ابداع کرد.
11-زکریا رازی، در عـلوم پـزشکی برای اولین بار حصبه و آبله را به دقـت توصیف کرده و ابن سینا نیز اول کسی است که التهـاب غـلاف دماغ را وصف کرده و فرق میان التهـاب پـردهً صفاق و التهـاب ریه و زخـمهای کـبد را بـیان کرده است.
12-حکـیم عـمر خـیام، اولین کسی است که هـندسه تحلیلی را برای حل معـادلات به کار برده است و از این حیث قریب چـهار قرن قـبل از " دکارت " هـندسهً تـحلیلی را وضع کرده است. دکـتر جورج سارتون در این باره اینگـونه اظهار نظر کرده است:

خیام اول کسی است که به تحـقـیـق منظم و عـلمی در معـادلات درجات اول، دوم و سوم پرداخـته و به طبقه بندی تحسین آمیزی از معـادلات اقدام نموده است. و در حل تمام صور معادلات درجه سوم منظماً تحـقـیق کرده و به حل هـندسی آنها توفـیق یافته است. رسالهً وی در عـلم جـبر که مشـتمل بر این تحـقـیقات است معرف یک فکـر منظم عـلمی است و این رساله یکی از برجـسته ترین آثار قرون وسطایی و احـتمالا برجسته ترین آنها در این عـلم است.

اولین بار تعـریف مـنطقی اعـداد اصم به وسیلهً رشته های بـیـنهایت در مجـموعـهً تحـقـیقات حـکـیم عـمر خیام دیده می شود.

اولین شخـصی که راجع به زوایای صحیح در یک چهـار ضلعی بخـصوص در ارتـباط با پـنجـمین فرضیهً اقـلیدس کار بسیار کرد، حکـیم عـمر خـیام بود
دنباله دارد..........
شنبه 21 دی 1387

NULL - ایران - تهران
آنتی اسلام - ایران - اهواز
آفرین ، پست آخرت آفرین داشت...یعنی عرب جماعت که از 12 سالگی در دانمارک تحصیل کرده باشه سطح معلوماتش بیشتر از این نیست! اصلا عرب جاهلیت تا به امروز اگر هم پیشرفتی داشته مدیون ایران و ایرانی است. زنده باد کوروش کبیر...وقتی میگن اجداد مثل خودت در سرتاسر شبه جزیره عربستان تنها 17 نفر می توانستند بخوانند و بنویسند یعنی فرهنگ و تمدن عالی داشتی جون آبجیت.
زبان قرانی که بر صرف و نحو متکی است انزمان به اینصورت نبود در سال 80 هجری دو دانشمند ایرانی به نام ابو علی و ابن سیبویه زبان عربی را سرو سامان دادند و صرف و نحو را بوجود اوردند...
خط آنها هم خط پهلوی ایران باستان بود زیرا سلمان که ایرانی بود و مشرکان دیگر هم بر اثر مراودات با ایرانیان در سرحدات یمن و همچنین در عراق، کمی خواندن و نوشتن آموخته بودند.
تو اگر تو کتاب هات اسمی از دانشمندان ایرانی نشنیدی ، بهتره آن کتاب ها را یک روز در آب بخوبونی و سپس آب بدست آمده را بگیری و .... آشغال هنوز در بسیاری از کشور های دنیا از علوم خیام در دانشگاه های خودشان استفاده میکنند.
شنبه 21 دی 1387

payam armani - انگلیس - منچستر
Huria - دانمارک - کپنهاگ.از این چیزی که نوشتی فهمیدم خیلی بیسوادی .وقتی از نظر عقلی و سوادی بزرگتر شدی باهات شاید سرو کله بزنم .خیلی کوچیکی.
یکشنبه 22 دی 1387

Huria - دانمارک - کپنهاگ
Surrender - دانمارک - شیلند
ممنون عزیز
NULL - ایران - تهران
آنتی اسلام - ایران - اهواز
میگم خسته نباشی با اون همه مرجع انگلیسی!!!! خیلی معتبری!!
نول به دانمارکی یعنی صفر :-))
یکشنبه 22 دی 1387

Huria - دانمارک - کپنهاگ
payam armani - انگلیس - منچستر
اشکال نداره. یادم نمیاد ازت خواسته باشم بامن صحبت کنی. فقط منبع معتبر فراموش نشود.
تکرار میکنم نه دردبستان نه دبیرستان نه دانشکده داروسازی کل دانمارک که خودم خواندم و نه در رشته های مهندسی ای تی عمران و شیمی دی تی او که معتبرترین دانشگاه دانمارک است و بستگانم در حال تحصیل در ان هستند نامی از دانشمند ایرانی نیست. قصدی جز بیان حقیقت هم ندارم. گله ای هست به وزارت امورعالی دانمارک مراجعه شود.متاسفانه وقت برای نوشتن کامنت اضافی ندارم محترم باشید
یکشنبه 22 دی 1387

آنتی اسلام - ایران - اهواز
Huria - دانمارک - کپنهاگ
آنانکه گذشته را به یاد نمی آورند، محکوم به تکرار آنند!
تو دوست عزیز راست میگفتی و حق با تو بود عربهای دوران جاهلیت همه دانشمند بودند . و من اشتباه میکردم ایرانیها در هیچ زمانی دانشمند نداشتند و آگاه نبودند علتش هم این است که : 1- من به شما مرجع انگلیسی ندادم 2- شما 12 سال است که در دانمارک درس می خوانید و هرگز نامی از دانشمندان ایرانی در کتابهایتان ندیدید 3- و دلیل آخر اینکه از همه مهم تر است و همه باید دقت کنند نول به دانمارکی میشود صفر. آفرین به این همه هوش و معلوماتت از جواب قانع کننده تان خیلی لذت بردم .
دوشنبه 23 دی 1387

Surrender - دانمارک - شیلند
آنتی اسلام - ایران - اهواز
من مطلبی رو کشف نکردم! این مطلب از قدیم الزمان بوده و هست .البته این خود شما بودید که نوشتید عرب تنها قادر به سرودن شعر بود و من به استناد از گفته ی شما مطلب خودم رو نوشتم!
تصور می کنم امروزه نیز در تمام دنیا منجمله ایران، قوی تر در حال زورگویی بر ضعیف تر است. بنابراین نمی توان این امر را یک عیب بزرگ در میان عرب دانست!
البته که شکسپیر به پای شعرای بزرگ عربی همچون متنبی و ابوعلای معری نمی رسه.او ممکن است که یک نمایشنامه نویس خوبی باشد، ولیکن هرگز شاعر خوبی نبوده.البته در این میان شعرای ایرانی همچون حافظ و مولوی نیز بالاتر از شکسپیر هستند.
متاسفانه محدودیت زبان شما تنها به ایرانی ختم میشه، در غیر این صورت متوجه تفاوت بلاغت در نوشته های شکسپیر و اشعار متنبی می شدید.
قرآن خواندن را ایرانیان به عرب آموختند؟ ببنید دوست عزیز ، اگر خواهان مناظره و بحث کردن هستید، بنده نیز جواب شما را خواهم داد. ولیکن اگر خواهان این هستید که خزعبلاتی را بدون تفکر و تعمق در کنار هم ردیف کنید، وقت من با ارزش تر از آن است که در کنار افکار بچه گانه ی شما به هدر برود.قرآن بر پیامبر نازل شد و اطرافیان پیامبر نیز که عرب بودن آن را می نوشتند، یعنی ایرانیان خواندن مطلبی را به عرب می آموختند که خود عرب آن را نوشته بود! واقعا باید به میزان درک و فهم شما شک کرد!
مگر نه اینکه شما مخالف اسلام هستید؟ پس چرا در نوشته های خود امامان را نیز مطرح می کنید؟ از همین مطلب شما بر می آید که مغز شما توسط افرادی شست و شو داده شده ، ولیکن شما هنوز در ذهن ناخودگاه خود یک اسلامی هستید و قادر نیستید که امامان را فراموش کنید.
بنابراین شمایی که حتی به اعتقادات خود به عنوان یک ملحد پای بند نیستید، ارزش بحث و گفتگو را ندارید.

Huria - دانمارک - کپنهاگ
حوریه جان جا داره مطلبی رو عرض کنم. در دانشگاه دی تو یو در رشته ی مهندسی عمران، در ترم اول درسی به نام چگونگی ساختمان سازی وجود داره که معلم اون داشت در مورد تاریخ ساختمان سازی در دنیا شرح می داد. بعد رو به من کرد و با افتخار گفت: اولین تمدنی که اولین ساختمان را بنا کردند اقوام بین النهرین بودند ! البته من خیلی شگفت زده شدم و در عین حال خجالت کشیدم که خودم از این مطلب خبر نداشتم .به هر حال این دوستان عزیزی که اینگونه با حسادت مطالب خودشون رو مطرح می کنند چه بخواهند و چه نخواهند، تمام دانمارکی ها و همچنین غربی ها به تمدن بین النهرین که تمدنی در کشور عراق است ، علاقه ی وافری دارند و حتی در موزه ها نیز از این تمدن بسیار نام برده شده .
NULL - ایران - تهران
اسمت خیلی برازنده است. حوریه ی عزیز لطف کرده و معنی اسمت رو نوشته!
دوشنبه 23 دی 1387

آنتی اسلام - ایران - اهواز
Surr ender- دانمارک - شیلند ((((در اسلام زن ارزش عاشق شدن را ندارد)))
من از این بحث های خاله زنکی هیچ خوشم نمیاد . وقتی هی تو گفتی من گفتم میکنی حوصله رو سر میبری. حرفهای ما دوتهمین بالا هست و حرفهای سرکار خانم حوریه هم هست. من گفتم : (((فقط شعر و شاعری در عربها متداول بوده))). شما گفتید: (((بنابراین شما خودتان با اعتراف به اینکه عرب، شعرای بزرگی رو داشته، ناخواسته به وجود فرهنگ و تمدن عظیمی اشاره کردید و شکسپیر رو با شعرای عرب مقایسه کردید ))).
من کی گفتم شعرای بزرگ؟!!!
2-مطالب از قدیم الزمان بود یعنی چی؟؟؟!!! با سند صحبت کن و منبع.
.3-شما میفرمایید :((امروزه نیز در تمام دنیا منجمله ایران، قوی تر در حال زورگویی بر ضعیف تر است)) در کشورهایی مثل سویس یا اطریش و کانادا و ... وضعیت بهتری است و اینجوری که شما میگین نیست. اما با این مورد که راجع به ایران میفرمایید کاملا موافق هستم بعلاوه اینکه عراق افغانستان سوریه ترکیه و کشورهای آفریقایی و کشور های عربی و مسلمان در کل )) به علت رعایت نکردن حقوق بشر برای زنان و کودکان و ...... دقیقا همان چیزی هست که شما میفرمایی. ۱۰۰ میلیون بی سواد در جهان عرب ، یعنی از هر 3 نفر یک نفر بی سواد است (( و اینجوری می شود که قوی تر در حال زورگویی بر ضعیف تر است))
4- شما برای یک لحظه هم که شده به عقل رجوع کن لشکر مسلمانان به ایران حمله کردند . کی بودند؟! دکترو مهندس؟ خیر. اعراب بادیه نشین بودند که قبیله قبیله زندگی میکردند و شغل آنها دامداری از نوع شتر در آن صحرای بر گرم و سوزان عربستان بود ( انسانهای شریفشان) . عربهای عربستان نه دولتی داشتند نه شهر داری نه کتاب خانه ای و نه هیچ چیز دیگر از قرن‌ دوم‌ هجری‌ مقدّمات‌ تأسیس‌ و بنای‌ مدرسه‌ که‌ مختصّ درس‌ و بحث‌ و تعلیم‌ و تعلّم‌ است‌، فراهم‌ آمد و در قرن‌ چهارم‌ هجری‌، مدرسه‌ و دانشگاه‌ در ممالک‌ اسلامی‌ ساخته‌ شد. اوّلین‌ دانشگاه‌ بزرگ‌ رسمی‌ اسلامی‌ « جامع‌ ازهر » مصر است‌، که‌ در قرن‌ چهارم‌ هجری‌ در ایّام‌ خلافت‌ المعزّلدینِ الله‌ فاطمی‌ به‌ مباشرت‌ «جوهر» که‌ سپهسالار و قائد سپاه‌ او بود، در سنه‌ی‌ 361 ه ق‌ ساخته‌ شد که‌ هنوز دایر است‌ و بزرگ‌ترین‌ مدرسه‌ی‌ عالی‌ مذهبی‌ مصر محسوب‌ می‌شود
5- در رابطه با ذکر نام امامان اسلام ، آنها هم جزیی از تاریخ هستند. مثل هیتلر یا خمینی و چنگیز یا صدام حسین. از مسولان محترم سایت خواهش میکنم همین یک بار اجازه بدهند تا این لینک منتشر شود. چون نمی خواستم مطلب را طولانی کنم. https://www.ariarman.com/Arabian_Culture_Civilization_01.html
شما اینجا رو یک نگاهی بکن چکیده ای از تاریخ طبری است مربوط به حمله اعراب و بی سوادیشان که خدمتتان عرض کردم
در آخر من با عربهایی مثل شما و حوریه خانم مشکلی ندارم. شما Surrender - دانمارک - شیلند و شما Huria - دانمارک - کپنهاگ و دیگر دوستان عرب انسانهای آگاه و دوست داشتنی و خوب از هر لحاظ هستید و من هیچ وقت از گفته های شما ناراحت نمی شوم چون از اصلیتتان دفاع میکنید و خودتان هم انسانهای شرافتمندی هستید. روی صحبت من همیشه و همیشه و همیشه با عربهای 1400 سال پیش+جمهوری اسلامی+ایرانی های فارس که تاریخ اسلام رو نخوندند بی خود عرب عرب میکنند و 100% منافعی دارند. شما هم اگر زاده ایران باشید هموطن من و همه ایرانیان دیگر هستید.
دوشنبه 23 دی 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.