تنش واعتراضات گسترده دانشجویی در جلسه سخنرانی علی لاریجانی در دانشگاه شیراز

تنش واعتراضات گسترده دانشجویی

 در جلسه سخنرانی علی لاریجانی در دانشگاه شیراز

ادوارنیوز:بنا به گزارش منابع دانشجویی در شیراز پنج شنبه 18 مهرماه علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، به دعوت تشکلِ جامعه اسلامی این دانشگاه برای سخنرانی به تالار فجر این دانشگاه آمده بود که این جلسه شاهد اعتراضات گسترده دانشجویان به رییس مجلس بوده است.

از ساعتی پیش از شروع این جلسه مامورین حراست دانشگاه و همچنین نیروهای امنیتی به وفور در سطح دانشگاه و در جلوی تالار فجر دیده می‌شدند. بنا به اعلام حراست، دانشجویان حق نداشتند کیف‌ها و موبایل‌های خود را به محل برگزاری جلسه وارد کنند و همه دانشجویان قبل از ورود به تالار بازبینی بدنی شدند. همچنین دانشجویان پلاکاردهایی با خود حمل می‌کردند که اجازه ورود به این پلاکاردها نیز داده نشد.
با باز شدن درب تالار فجر و ورود دانشجویان مشاهده شد که قسمت اعظم تالار، با نیروهای بسیجی که از بیرون دانشگاه آورده شده بودند، پر شده است با این وجود تعداد زیادی از دانشجویان منتقد توانستند به درون تالار فجر راه یابند.
قبل از ورود لاریجانی و پیش از آغاز جلسه، دانشجویان یکصدا سرود «یار دبستانی من» را خواندند و شعار می‌دادند: «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»، « نصر من‌الله و فتح قریب، ننگ بر این دولت مردم فریب»، «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» و... با ورود علی لاریجانی به تالار فجر عده‌ای از دانشجویان وی را هو کردند و شعار می‌دادند: «خاتمی پاینده؛ رییس جمهور آینده».
در ادامه جلسه لاریجانی در پشت تریبون قرار گرفت و دانشجویان در همین حین شعار می‌دادند: «مجلس فرمایشی نمی‌خوایم، نمی‌خوایم». لاریجانی سخنانش را چنین شروع کرد که «تعدادی از دانشجویان در همین ابتدای کار با شعارهای خود تکلیف انتخابات ریاست جمهوری را مشخص کردند» که دانشجویان دوباره شعار دادند: «خاتمی پاینده؛ رییس جمهور آینده». در ادامه وی برای دقایقی از افتخارات جمهوری اسلامی و این که جمهوری اسلامی تنها کشوری است که از حدود 30 سال پیش توانسته است خود را بلوک شرق و غرب جدا کند، سخن گفت. وی از پیشرفت علمی و هسته‌ای جمهوری اسلامی سخن گفت و اضافه کرد:« ایران تنها کشور مردمی در منطقه است که توانسته است جلوی زورگویی‌های آمریکا بایستد و مسیر پیشرفت را با افتخار طی کند» در همین حال یکی از دانشجویان از جای خود بلند شد و گفت: « ما این تاریخ سازی‌ها را زیاد شنیده‌ایم، اگر راست می‌گویید در مورد وضعیت فعلی صحبت کنید، در مورد تورم 28 درصدی، لایحه حمایت از خانواده، مدرک کردان، تعلیق و اخراج و زندانی کردن دانشجویان و مخالفان.» اما لاریجانی پاسخ دقیقی به این سوال مطرح شده نداد.
پس از اتمام سخنان لاریجانی از سوی جامعه اسلامی عنوان شد که اجازه طرح سوالات شفاهی را نخواهند داد و تنها سوالات کتبی مطرح خواهد شد. دانشجویان که به شدت به این امر معترض بودند، اعتراض خود را با هو کردن به این مطلب نشان دادند.
در جلسه پرسش و پاسخ یکی از سوالات در مورد مدرک کردان بود و دانشجویان خواستار استیضاح و برکناری علی کردان شده بودند. تعدادی از دانشجویان در این هنگام یکصدا شعار می دادند: «کردان مدارکت کو؟؛ مجلس نطارتت کو؟» لاریجانی اعلام کرد که «مجلس در هنگام دادن رای اعتماد به کردان از جعلی بودن مدرک وی خبر نداشته است و اصولا در چنین سطحی نباید چنین اشتباهی رخ داده باشد و مجلس کلا پایگاهی برای رسیدگی به مدارک افراد نیست، ولی اکنون جعلی شدن مدرک کردان محرز شده است، مجلس اقدامات لازم را برای برکناری وی انجام خواهد داد.» در این هنگام یکی از دانشجویان فریاد زد که « در صدا و سیما،کردان معاون خود شما بوده است. او با مدرک جعلی در دانشگاه تدریس کرده و حقوق گرفته است، چگونه شما می‌توانید همه‌ی این مسائل را انکار کنید؟» لاریجانی در پاسخ گفت: «در زمانی که کردان معاون من بوده است هم بنده از جعلی بودن مدرک وی اطلاع نداشته‌ام.» در این هنگام دانشجویان لاریجانی را به شدت هو کردند.
سوال دیگر که مطرح شد در مورد تجمعات یازده روزه در اسفندماه سال گذشته در دانشگاه شیراز بود و این که پس از این تحصن دانشجویان فراوانی به کمیته انضباطی فراخوانده شدند و با تعلیق و ممانعت از تحصیل مواجه شدند. دانشجویان در این هنگام شعار دادند: «دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد» و... لاریجانی اما در جواب گفت که «سال گذشته در جریان این تجمعات قرار گرفته ام ولی از مطالبی که شما هم اکنون می‌گویید اطلاعی ندارم. شما می‌توانید موارد ذکر شده را از طریق یکی از نمایندگان استان فارس که هم‌اکنون هم در جلسه هستند پیگیری کنید.» در این هنگام یکی از دانشجویان فریاد زد: «حتما نماینده مورد نظر هم به شیوه‌ی دانشگاه زنجان این مسائل را پیگیری خواهد کرد.» این گفته باعث شد که دوباره دانشجویان رییس مجلس را هو کنند.
در ادامه کار تعدادی از دانشجویان تقاضای پرسش شفاهی کردند که یکی از آن‌ها توانست با فشار دانشجویان پشت تریبون قرار گیرد. این دانشجو گفت: « من با شما به عنوان رییس مجلس حرف نمی‌زنم و هیچ سوالی از شما با این عنوان ندارم، چرا که معتقدم شما ریاست مجلسی هستید که با ردصلاحیت‌های گسترده شورای نگهبان و گرفتن حق تصمیم‌گیری آزادنه از ملت بر سر کار آمده است. سخنان من ممکن است به گوش کسانی که در ردیف جلو نشسته‌اند و با اعمال سرکوب همه‌ی مجاری اعتراض و انتقاد را بسته‌اند خوش نیاید. از جمله انحلال انجمن اسلامی و تکصدایی کردن دانشگاه با ایجاد تشکل‌های دست‌ساز و دولتی...» این دانشجو در ادامه چنین اضافه کرد: «من از سه چیز متنفرم. یکم محمود احمدی نژاد، به دلیل مردم فریبی و سرکوب آزادی‌های ملت. حتی از قیافه وی هم بدم می‌آید» در این هنگام عده‌ای از دانشجویان بسیجی به سمت وی حمله کردند که تعدادی از دانشجویان با کنترل آن‌ها نگذاشتند که به این دانشجو صدمه‌ای وارد شود. تریبون دانشجوی مورد نظر هم قطع شد و او نتوانست صحبت‌های خود را تکمیل کند. پس از صحبت‌های این دانشجو جو جلسه به شدت متشنج شد و تعدادی از دانشجویان بسیجی شعار می‌دادند: «مرگ بر منافق» در عوض بقیق دانشجویان هم شعار می‌دادند: «مرگ بر جیره خور»، «محمود احمدی نژاد؛ عامل تبعیض و فساد»، «نصر من الله و فتح قریب، ننگ بر این دولت مردم فریب» و... لاریجانی واکنشی به سخنان این دانشجو نشان نداد و از دانشجویان خواست که از این دعواها دست بردارند.
در ادامه سوالات کتبی، در مورد تفکیک جنسیتی که اخیرا در دانشگاه شیراز صورت گرفته است و کلاس‌های عمومی پسران و دختران از هم جدا شده است، بحث شد و لاریجانی گفت: « چرا شما دوست دارید همیشه قاطی باشید و دختر و پسر در کنار هم باشند.» دانشجویان این حرف لاریجانی را به شدت هو کردند و یکی از دانشجویان از جای خود برخاست و این حرف لاریجانی را توهین به دانشجویان خواند و از وی خواست که معذرت خواهی کند. لاریجانی هم در ادامه گفت: «اگر به کسی توهین شد، من واقعا عذر می‌خواهم».
پس از اتمام این جلسه دانشجویان یکصدا با هم سرود یار دبستانی من را خواندند و به سمت بیرون تالار حرکت کردند. دانشجویان در این هنگام با خیل عظیمی(حدودا 500 نفر) از دوستانشان روبرو شدند که نتوانسته بودند به درون تالار فجر راه یابند. پس از اتمام جلسه دانشجویان منتقد که تعدادشان به بیش از 800 نفر می‌رسد در میدان روبرو تالار فجر جمع شدند و به شعار دادن و سرود خواندن مشغول شدند. شعارها از این قرار بود: «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»، « دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد»، «دانشجوی احضاری حمایتت می‌کنیم»، «ما زن و مرد جنگیم، بجنگ تا بجنگیم»، «زندانی سیاسی آزاد باید گردد»، «ستاره دانشجو مدال افتخار است» و... دانشجویان در حالی که شعار می‌دادند به سمت میدان پردیس ارم حرکت کردند و یک‌ساعت به شعار دادن و سرودخوانی مشغول بودند.
گزارشی در مورد وضعیت بیرون تالار فجر در حین سخنرانی لاریجانی:

علی لاریجانی در حالی در تالار فجر به سخنرانی می‌پرداخت که از ورود بیش از 500 نفر از دانشجویان به درون تالار فجر ممانعت به عمل آمده بود. این دانشجویان پلاکاردهایی به همراه خود داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: «خواست ما استیضاح کردان و پیگرد قضایی وی»، «مجلس خانه ملت است، یا محل ضرب و شتم دانشجویان»، «سهمیه بندی جنسیتی، انقلاب فرهنگی دوم»، «بومی سازی پذیرش دانشجو = بی‌عدالتی» و...
دانشجویان وقتی با درب‌های بسته روبرو شدند، حصارهای اطراف در کندند و شیشه‌های آن را شکستند ولی تعدادی از نیروهای بسیجی و حراست دانشگاه مانع ورود دانشجویان به درون تالار فجر شدند.
دانشجویان مورد نظر تمام مدت سخنرانی را به شعار دادن سپری کردند و در حین خروج لاریجانی از تالار فجر شعار می دادند: «مجلس بی‌کفایت، مایه‌ی ننگ ملت» و...

حاشیه‌ای  از جلسه سخنرانی لاریجانی:

پس از این یکی از دانشجویان با فشار حمایت دانشجویان منتقد توانست تریبون را در دست بگیرد و اعلام کرد که از محمود احمدی نژاد متنفر است، عده ای از نیروهای بسیج شعار دادند: «احمدی قهرمان، محبوب نسل جوان» این شعار نیروهای بسیج خنده و مسخره‌ی حضار را تا جایی به همراه داشت که لاریجانی هم نتوانست جلوی خنده خودش را بگیرد.

behnam-behnam - ایران - تهران
پس کو اون نماینده مجلس که میگفت ما به کفایت کردان رای اعتماد دادیم نه به مدرک او!! آقای لاریجانی دروغگو! در اون زمان جعل مدرک محرز شده بود برای این مجلس فرمایشی شما
جمعه 19 مهر 1387

bizet - ایران - شیراز
افرین به دانشجویان هوشیار دانشگاه شیراز.
جمعه 19 مهر 1387

aryamard - هلند - هاردل ویک
درود به دانشجویان شیرازی.
جمعه 19 مهر 1387

محسن قوز فیش - نروژ - اسلو
واقعا احمدی نژاد داره پدر این خارجیها را در می اره
این مرد را با اون شاه ملعون که اختیار تنبون خودش را نداشت مقایسه کنید تا پی به عظمت حمدی نژاد ببرید.
از کسی ترسی به دل ندارد و خدا همیشه با ملت مسلمان ایران است.
جمعه 19 مهر 1387

طوفان - نروژ - اسلو
این لاریجانی هم از چیزی خبر نداره و هر سوالی ازش میکنن مبگه نمیدونم!!!!!
پس تو رئیس مجلس کجای که از مملکت خبر نداری؟؟؟؟ اگه ازتون در مورد حزب الله لبنان و فلسطین بپرسن همه چیز میدونید اما خاک بر اون سرت که در مورد ایران خودمون چیزی نمیدونی................
و اما در مورد دانشجویان عزیز.افرین به اینهمه غیرت و شرف که در برابر نادانان رژیم اینگونه ایستاید و حرف دلتان رو گفتید.افرین به اون دانشجو که گفت از محمود تحفه خوشت نمیاد.عزیز نه تو بلکه تمام انسانهای ازاده از این موجود ما قبل تاریخ خوششان نمیاد.افرین به توو امثال تو که حرف همه رو زدی...........
پایان این رژیم فاسد نزدیک است وصبح ازادی نزدیکتر
برای تمام ازاد مردان وزنان که برای ایران وایرانی مبارزه میکنن ارزوی موفقیت و بهروزی دارم....
زنده باد ایران وهمیشه در اهتزاز بادپرچم 3 رنگه زیبای شیرخورشید نشان
جمعه 19 مهر 1387

abikaka - انگلیس - لندن
4 روز دیگه نصفشون ناپدید میشن. بعد هم به جرم اقدام علیه امنیت ملی محاکمه میشن. خدا رحم کنه
جمعه 19 مهر 1387

farnoosh63 - انگلستان - لندن
خدایا پشت وپناه دانشجویان ما باش.وهمینطور جوانهامون.هفده سال پیش که من درایران دانشجو بودم باور کنید دانشجوها نمی توانستند نفس بکشند. اخرش هم این دانشجوها ایران رو نجات می دن واین موفخورها رو بیرون می کنند.دورود بر دانشجو.
جمعه 19 مهر 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
دانشجویان عزیز باید توجه بیشتری نسبت به سید خندان داشته باشند!!!!این مرتیکه از احمقی نژاد خطرناکتر میباشد.اصولن حکومت ارتجاع باید ریشه کن شود هر ملایی که این رژیم را حمایت میکند خطر ناک است و همه اینها جنایتکار و دزد و وطن فروش و بیناموس هستن.آنهایی که دارن این مرتیکه را بازم میارن تو دور به بهانه اینکه این ملا دنبال آزادی برای ملت است و بسیجیها و مزدوران خودشان را بمخالفت با این مرتیکه با برنامه ریزی جدید و عوام فرییبانه که ما با این مرتیکه مخالف هستیم و....همه و همه برنامه ریزی است و بس. فراموش نکنید که این مرتیکه همان رئیس جمهوری بود که قتلهای زنجیره ای و کشتار ملت و دانشجویان را ماست مالی کرد و در جمع دانشجویان اعلام کرد که من از همین رژیم هستم و در شرایط حساس رژیم را حمایت میکنم و با پوز خند به ملت پشت کرد.ننگ و لعنت بر خاتمی جنایتکار دزد بیناموس هزار چهره.و نابود باد رژیم ارتجاع و دیکتاتور و حامی بیسوادان دزد و جنایتکار و غارتگر به رهبریت سید علی گدای شیره ای.
جمعه 19 مهر 1387

shad - فرانسه - نیس
بسیجی =قوزی مسلمون واقعی تویی. خون عرب تو رگهات جاریست. الحق که از نسل حسین و علی هستی. بزرگترین دشمنت هم ایرانیست.
جمعه 19 مهر 1387

fv007 - المان - دوسلدورف
دوستان ایرانی..
سریال سلطان و شبان یادتان هست .این سریال بصورت زنده در حال پخش مجدد هست.خاتمی این مردک دلقک را علم کرده تا راه را برای او باز کند که در دور جدید انتخابات مردم همه به طرف او کشیده شوند.
خاتمی در زمان خود قراردادهای بلند مدتی با ارپائیها بسته که ایران از اجاره روسها در میاد و به انها تحویل داده میشه.و این شبان احمق نقش یک سلطان را بازی میکند تا همه تیرهای بلا بر سر او بریزد.این مرتیکه احمق باید کاملا نقش یک سلطان خراب کار را بازی کند او باید علنا به مرد توحین کند او باید در جامعه بین المللی نقش منفی بازی کند تا وقتی که خاتمی واردصحنه شد مردم ایران با اکثریت ارائ خود او را بپذیرند وبا این حربه جمهوری کثیف اسلامی لااقل برای یک ده دیگر بیمه خواهد شد.خواهش من از شماایرانیان این است که در انتخابات شرکت نکنید. المان دوسلدورف
جمعه 19 مهر 1387

farhad_uk - انگلیس - لندن
دمتون گرم ( بازم شهر خودمون )
جمعه 19 مهر 1387

Shiraziolasl - امریکا - واشینگتن
بدبخت اونی که پاشد حرف حق زد! من موندم این بسیجیها چه طور میتونند از این دولت دفاع کنند!
جمعه 19 مهر 1387

Shiraziolasl - امریکا - واشینگتن
در ضمن...همتون فیلم طلای سرخ رو نگاه کنید...مال سال 1383 هست نوشته کیارستمی....اجازه پخش نداره ولی از سایت زیر بگیریدش: Persianhub.org
جمعه 19 مهر 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
باز خاتمی .این نشان میدهد که متاسفانه باز دانشجو های ما دارند اشتباه می کنند.خاتمی جاده صاف کن این حکومت است.هر زمانی که حکومت خود را در فاضلاب می بیند خاتمی را می اورد وسط تا مقداری ارامش بر گردد.
جمعه 19 مهر 1387

Shiraziolasl - امریکا - واشینگتن
خاک ....قوز فیش...ببین مملکت رو به چه روزی انداختین!
جمعه 19 مهر 1387

allen@.com - ایران - تهران
افرین.انقلاب هم ز همین جاها شروع می شه.فقط باید مواظب خودشان باشند تا دستگیرشان نکنند و به ناکجااباد نبرند.
جمعه 19 مهر 1387

gol222 - سوپد - هیلسینگبوری
...وا قعا اینها چقدر درغگو هستند.اینها بچگیشان کاری باهاشان کردن که اینقدر وقیح ودروغگو هستند.اینها واقعا باعث وافقیت شرق و غرب در منطقه شدندو عجیب وابسته هر دو هستند. درودبه همه دانشجویان عزیزشیراز.ایکاش اجازه نمیداید سخنرانی شروع میشد....
جمعه 19 مهر 1387

Dokhtare kad khoda - اترپش - وپن
افرین بر دانشجویان غیور کشورم
زنده باد دانشجو !
جمعه 19 مهر 1387

محسن ایرانی - ایران - اهواز
بابا دمتون گرم
جمعه 19 مهر 1387

saharrr - امریکا - فلوریدا
اییییییییول به این دانشجوها...دردو بلاتون بخوره تو سر اون محمود میمون
جمعه 19 مهر 1387

vira - ایران - تهران
اون جماعتی که واسه سید خندان هوار میرنن لیاقتشون همون خاتمیه - که واسه هیجده تیر دیدیم چقدر به داد دانشجو رسید - احمدی نژاد از سر این جماعتم زیاده / در ضمن این مطلبو لابد از یکی از سایتای وابسته به سید خندان نقل کردید - داد میزنه چقدر مغرضانه است - : دانشجو گفت از قیافه احمدی نژاد بدم میاد ( سطح منطق و شعور خودشو نشون داد ) بعدش لاریجانی ( که خودش از جناح سرمایه داره و با احمدی نژاد ابش تو یه جوب نمیره ) خندید !! واقعا که عجب شرح داستانی و عجب خبرنگار توپی
جمعه 19 مهر 1387

raha_99 - انگلیس - لندن
عجب گرگ تو گرگی شده ! لاریجانی ! احمدی نژاد ! خاتمی ! و تو آب نمک خوابیده های جدید ! بابا بسه دیگه سفیدی مصنوعی دست گرگه باک شده و تشت رسوایی ش از بام افتاده و صداش تو دنیا بیچیده این عده هنوز
دنبال جمع کردن رای هستن . جوانهای سی سال نشان دادهد که یک تنه
هرکدوم دنیایی رو حریفند واسه ی همین هم یک جنگ طولانی واسشون فراهم کردند و همشون رو فرستادند جبهه و شهید و معلولشون کردن بقیه رو هم که به هوای سیاسی کشتن بون بقیه ی آخری رو هم که فراری دادند.
حالا ببینیم جونای امروزی چقد جربزه دارند و می تونن حق مردم ایران و جونهایی که خونشون و روحشون رو به هر اسمی دادند را بگیرند. این جونای
الان که خیلی ادعا شون میشه و از حق خواهی امام حسین دم می زنند :
چرا گوش هایشون اینهمه سنگین شده و ندای هل من ناصره بنصرنی او را نمی شنوند
فریاد گیست تا مرا بر علیه ظلم یاری کند او در عالم طنین افکن شده است
و برای جواب آن لحظه شماری می کند . او روی ایرانیان بسیار حساب باز کرده است . او نمی خواهد خون بیشتری به ظلم ریخته شود او خود فدایی بزرگ تو طءه و ریا و فتنه است. حداقل این بیام او را بشنوید :
اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید.
شنبه 20 مهر 1387

vira - ایران - تهران
راستی میخواستم از خبرنگار گرامی بپرسم شما مطمءنید که شعارهایی که در حمایت از احمدی نژاد داده شده تماما از دهان نیروهای بسیج درامده و هیچ دانشجوی عادی بین ان نیروهای بی همه چیز بسیج نبوده است ؟؟
این جماعت ناسلامتی مدعی اصلاحات و شعارشان { زنده باد مخالف من } بود - عجب فراموشکارند بعضی ها / شده اند دیکتاتور تر و صدا خفه کن تر از همه جناح های موجود در مملکت فلک زده ایران
شنبه 20 مهر 1387

sarab22 - المان - دوسلدورف
اه بازم این دانشجویان اسلام را بخطر انداختن.
شنبه 20 مهر 1387

kamran19 - ایران - تهران-آریاشهر
آقای لاریجانی لطفاْ یک مقدار «هوای تازه» برای مجلسی که جنابعالی ریاستش را بر عهده دارید تولید بفرمایید تا «نمایندگان منتخب مردم» در موقع انتخاب «وزرای پیشنهادی» بعلت کمبود اکسیژن در صحن مجلس دچار اشتباه و سردرگمی نشوند و با دقت نظر کافی این مهم را به انجام برسانند! ضمناْ گیریم که مجلس در هنگام دادن رای اعتماد به کردان از جعلی بودن مدرک وی خبر نداشته است، ایشان که سال های سال معاون اداری-مالی جنابعالی در سازمان صدا و سیما بودند و شما وی را کاملاْ از نزدیک می شناختید! پس چرا سایر نمایندگان را از این موضوع باخبر نساختید!؟ شما با مردمی طرف حساب هستید که عقل و شعور سیاسی به اندازه کفایت در بال و پر خویش دارند و مسایل را به راحتی تمیز می دهند. احمق این شماها هستید که غیر از این فکر می کنید!
شنبه 20 مهر 1387

vahed-az-africa - مراکش - کازابلانکا
با سلا م
سربازان گمنام امام زمان در اداره کل اطلاعات استان فارس مدت زیادی بیکار بوده اند .
الان با این موضوع الحمدالله اقدام به دستگیری و بازداشت و و شکنجه . اعدام حداقل چهار سوم دانشجویان حاضر خواهند نمود و از بیکاری در خواهند امد .
خداوند انها را قوت دهد .
شنبه 20 مهر 1387

salamiran - ایران - شیراز
مقابله با دشمن راحت تر است تا مقابله با هموطن فریب خورده دشمن !
شنبه 20 مهر 1387

abasaleh - ایران - تهران
شما نترسید این دانشجویان را به زندان گوانتانامو نخواهند برد احمدی‌نژاد هم مثل شما پولدار نبود که از هاوایی یا آکسفورد مدرک بخرد یک اساد تمام عیار که با تمام فقر به بهترین وجه تحصیلاتشو رو به اینجا رسونده شما که با پولهای کلان رفته اید غرب چه کار کرده‌اید احمدی نژاد دوره بعد هم رپیس جمهور ماست به کوره چشم دشمنان
شنبه 20 مهر 1387

shima87 - فرانسه - پاریس
vira - ایران - تهران
تو چرا می خواهی از کسی دفاع کنی که اصلا صلاحیت اداره دو تا ادم را نداره چه برسه به اداره یک مملکت فقط یک مشت حرف صد تا یک غاز می زنه خوب کی چی !!!
برای کشورش چکار کرده الان که دیگه جنگ نست بعد از جنگ هم که نیست تمام مخالفاشون را هم یا کشتند یا از ایران انداختند بیرون پس دیگه چه مرگ اشه چرا هنوز این همه بدبختی داریم می خواست دولت را کوچیک بکنه که از بخور بخور های خیلی ها جلو گیری کنه پس چی شد
تو که همیشه از طرفدارای پرو پا قرص این احمقی هستی لطف کن یک نمونه از کارهای که ایشون برای( فقر و بیکاری اعتیاد که بلاهای خانمان سوز مردم ایران در حال حاضر هست)
چکار کرده !لطفا مثل بقیه دوستان اون ادم هایی که تو تهران هستند و اون هم بالای شهر را مثال نیار که همه ماشین های نو و خانه های راحت...پایین شهر تهران و شهر های دیکه ایران و روستا ها تو شمال بیشتر روستا ها خالی شده و مردم از بیکاری و فقر به شهرها می رن که مشغول کارهای کاذب بشن
اگر یک کشور ندار بدبختی بودیم حرفی نبود خوب می گفتیم نداریم اما کسی که نفت داره این همه محصول صادراتی که در دنیا مقام اول دوم را داره اون همه سرمایه جوان های ایران ثروت های یک کشور هستند که نیروی فعال و تولید ی یک کشور هستند تمام کشورهای فرنگی نیروی جوان اشان کم هست برای همین از کشورهای دیگه پذیرا این نیرورها میشن اما تو ایران به این قشر اصلا تو جه نمی شه به هر حال حداقل از کسی طرفداری کن که دو تا کار مفید بکنه نه این بابا
شنبه 20 مهر 1387

homan joon - ایران - کرج
parviz1 - انگلستان - کترینگ
راست میگه! اینم یه بازیه جدیدیه برای بقای حکومت تا 4 سال دیگه. بهترین راه برای نشان دادن اعتراض به حکومت رای ندادن است، وگرنه اینجور جو سازی ها فقط برای حضور بیشتر مردم توی انتخابات هست. خر همون خره فقط پالونش عوض میشه.
خدا به داد دانشجویان معتض برسه ( هم خودشون هم خانوادشون)
شنبه 20 مهر 1387

vira - ایران - تهران
راستی بد نیست مطلب نیک اهنگ کوثر در سایت رادیو زمانه رو با عنوان { ایا خاتمی را دوست دارم } بخونید .
شنبه 20 مهر 1387

tooran - ایران - تهران
فقط در دو کلمه دمتون گرم.ا
شنبه 20 مهر 1387

shahram257 - ایران - تهران
vira - ایران - تهران
سلام
چند روز بعد از کوی دانشگاه داشجوها برای حمایت اقای خاتمی ههمچنان در اعتصاب و تظاهرات بسر می بردند که ایشان در کمال وقاحت وبهت و ناباوری در تمامی رسانه های سمعی و بصری اعلام نمود کسانی که در اعتصاب و تظاهرات حضور دارند ارازل و اوباشی بیش نیستند.
قدیمی همیشه میگن با هر دستی بدی با همون دست می گیری چرا در مورد اقای خاتمی درست از اب در نیامد خودش می داند و خدای خودش.
شنبه 20 مهر 1387

shahram257 - ایران - تهران
abasaleh - ایران - تهران
سلام
کاشکی ببرند گوانتانامو شرف داره.
شنبه 20 مهر 1387

alishah - ایران - تهران
به امید رسیدن به ازادی بیان و ازادی فکر در ایران زمین
شنبه 20 مهر 1387

vira - ایران - تهران
شیما دوست عزیز احمدی نژاد فقط سه ساله که رییس جمهور شده - این حکومت یک تکان اساسی لازم داره - به گواهی دوست و دشمن // ایران ظرفیت یک انقلاب و شورش تازه رو شما هم فکر کنم تایید میکنید که دیگه نداره - بهترین راه ٬ تغییر سیستم در جهت مثبت و حرکت برای بهتر شدن وضع مردمه حداقل از نظر اقتصادی - ( از نظر فرهنگی بعید بدونم کاری بشه کرد چون اگه دو تا دیسکو یا بار یا عرق فروشی باز بشه همین مردم ببین چه ها که نمیکنن - اگه دو تا خانوم با لباس کوتاه بیرون بیان همین جماعت که صبح تا شب اه و ناله میکنن که ازادی نداریم مطمئن باش که در صف اول معترضین می ایستند که یا مردان غیرتشون به باد رفته یا زنان ٬ شوهرانشون ! متاسفانه باید فعلا به همین ازادی های حداقل اکتفا کرد - البته این نظر منه ) - اما از نظر اقتصادی میشه کارهایی انجام داد و تنها کسی که ثابت کرده تا به حال جربزه ایجاد تحول و شجاعت ایستادگی در برابر سرمایه دارهای فاسد صاحب قدرت در داخل خود نظام و خارج از اون رو داره همین اقای به ظاهر کوچک اندامه - اتفاقا احمدی نژاد در روستا ها و بین محرومین طرفداران زیادی داره و پولدارها و سرمایه دارها و کاسب ها عموما با او مخالفند . دوست عزیز فکر میکنی ایشون بار اول چطور رای اورد ؟ حامی اصلی او محرومین بودند و البته مذهبی ها که اتفاقا من فکر میکنم در دوره اینده به تعداد محرومین حامی او افزوده و از تعداد مذهبی ها کاسته میشه ( به دلیل جریان مشایی و ایستادگی احمدی نژاد مقابل زیاده خواهی های اخوند های قم ) / در روستا ها کارهای زیادی انجام شده و حداقل مردم یک چیز رو به عینه میبینند : این ادم ادمیه که به فکر بدبخت ها هست ٬ و خودش هم دزد نیست ٬ و پای شعارهاش هم ایستاده . /
وضع مملکت واقعا نیازمند یک تغیر جدیست . دلیل حمایت من هم از احمدی نژاد همینه . // مرسی از توجه و نظرت .

شهرام دوست عزیز از تهران حق با توست . من هم یادم هست . واقعا من هم تعجب میکنم که دانشجو بعد از اون همه ماجرا چرا میاد به نفع خاتمی شعار میده . حتی دشمنی با احمدی نژاد دلیل موجهی برای این کار نیست . حداقل بیان فقط به احمدی نژاد فحش بدن - طرفداریشون از خاتمی برای چیه ؟؟
شنبه 20 مهر 1387

mohammad2020 - فرانسه - پاریس
جالبه. بعضی‌‌ها ۳۰ بار نظر گذاشته اند تا مراتب نوکری خود به احمدی نژاد را ثابت کنند. البته حق با شماست. خاتمی اساتید رو اخراج کرد. تورم در دوران خاتمی وحشتناک بود. خفقان هم در زمان ایشان باب شد. دانشجو‌ها رو هم خودش توی کوی پرت میکرد پائین. خاتمی خیلی‌ دروغ گفت هالهٔ نوری رو که بالای سرش دیده بود بعد‌ها انکار کرد و ...
بازم جالبه که طرفدارن متحجر‌ترین و نادان‌ترین موجود روی زمین با طرفداران نابودی حکومت اخوندی یه جا جمع شدند.
کاشکی‌ دوستان کمی‌ در مورد خاتمی انصاف داشتند البته منظورم احمدی نژادی‌ها نیست. اونها مامورنو معذور.
یکشنبه 21 مهر 1387

vira - ایران - تهران
شما نظر لطفتون هست که هر سی کامنت بعضی ها رو که نوکر احمدی نژاد هستند خوندید . حالا چطور شده وقتتون رو برای خوندن نظرات نوکرها صرف کردید ؟ اما در کنار صفت نوکر شناسی که جنابعالی واجدش هستید خاتمی رو هم بسیار خوب شناختید . زحمت ما رو برای توصیف ایشون کم کردید ٬ { نوکر خاتمی } از پاریس .
یکشنبه 21 مهر 1387

shahram257 - ایران - تهران
mohammad2020 - فرانسه - پاریس
سلام
هر کسی که از عقاید خودش دفاع می کنه رو حساب نوکری نذار.
فقط خدا می تونه در مورد خاتمی انصاف داشته باشه چون در مقابل کسانی که براش احترام زیادی قایل بودن انصاف را رعایت نکرد.
یکشنبه 21 مهر 1387

mohammad2020 - فرانسه - پاریس
shahram257 - ایران - تهران
راستش من از اندیشه و تفکرات شما اطلأعی ندارم. به هر حال در بین اصلاح طلبان و آزادی خواهان، خاتمی موافق و مخالف کم نداره. هر کسی‌ هم استدلالات خودشو داره. من که دوران دانشجویی رو در زمان خاتمی شروع کردم به نظرم یک دورهٔ طلأیی رو در دوران خفقان بار جمهوری اسلامی گذروندیم. در کوی دانشگاه، خیلی‌ از نمایندگان مجلس و خوب یادمه شخص تاج زاده خیلی‌ از بچه‌ها حمایت کردند. حالا وقتی‌ بچه‌ها رو از تحصیل محروم می‌کنن هیچ کس از مجلس صداش در نیومد. من هم بعضی‌ از کم کاریهای خاتمی رو قبول دارم اما مقایسه کردن ایشان با احمدی نژاد واقعا ظلمه. تفاوت این ۲ دوره خیلی‌ روشنه.
یکشنبه 21 مهر 1387

shima87 - فرانسه - پاریس
با یک نظر ت کاملا موافقم که نباید دوباره ایران اشتباه بکنه وقتی صحبت از تغییر میشه باید گفت اصلاحات نه یک انقلاب و یک سری کشته بشند یک خون و خون ریزی را ه بیفته و بعد یکی بیاد با یک عالمه فریب دروغ و بعد دوباره از صفر دوره ازمایش و خطا تمام شد ه باید فقط یک تغییر درونی صورت بگیره اما در مورد ریاست جمهور ایران این قدر که خدا داره یعنی هرکه ادعا پادشاهی میکنه
اگر ریاست جمهور هم بخواد کاری بکنه مجلس وتو اش می کنه یا رهبری یا قوه قضاییه هرکی یک قدرتی داره که اون یکی را می تونه ماسکه کنه به هر حال خیلی پریشونی هست و من خودم از خاتمی خوشم نمییاد برای اینکه از ادم های دورو بدم می یاد وقتی کسی عرضه کاری را نداره نباید بیاد کار سیاسی بکنه و مردم را فریب بده هر چند اگر خاتمی هم می خواست کاری بکنه یک عده که بالا تو ضیح دادم نمی زاشتن
صدا و سیما ایران که باید یک وسیله دست دولت باشه دست یک کسانی است که اصلا یک خط مشی جدا گانه ای از بقیه دارن خیلی مسخره است
به هر حال خدا کنه این مملکت صاحب اصلی و دلسوز خودش را پیداکنه و راه رهایی برای مردم باشه
یکشنبه 21 مهر 1387

opt - ایران - تبریز
بچه ها دمتان گرم. راستی در بین افراد بسیجی این یارو قوزی !!!! رو ندیدید آخه چند روزی نیست معلوم نیست کجا رفته و یا شاید سفیر کدام کشور شده!؟؟؟؟؟خدا می دونه !خداوند این" خا...لها " را برای نظام مقدس حفظ نماید.جانباز سرباز 35 درصدی سال 66
یکشنبه 21 مهر 1387

shahram257 - ایران - تهران
mohammad2020 - فرانسه - پاریس
سلام
هر جوری که صلاح می دونید از عقاید خودتان دفاع کنید ولی سعی کنید به هم دیگه احترام بگذارید هیچکس از وضع موجود راضی نیست ولی دلیل نمی شه احترام به همنوع را فراموش کنیم ما فقط همدیگر رو داریم یه افریقایی اگه هم به خواهد نمی تونه با ما همدردی کنه سیاستمدارامون که تکلیفشون مشخصه پس اگه ما هم به جون هم بیفتیم تکلیف ما هم روشنه.
دوشنبه 22 مهر 1387

azadazad - ایران - تهران
برده ای که آزادی را فریاد کند برده نیست آزاد است .درود بر شما آزادگان ایران .تا پیروزی راهی نیست موجم اگر میروم گر نروم نیستم .ما هستیم .10آبان پاسارگاد فراموش نشود تو دهنی محکمی به تمامی آخونها خواهیم زد
دوشنبه 22 مهر 1387

senyorita - آلمان - دوسلدورف
زنده باد دانشجویان آزاده و جوانمرد که به قول خودشون ذلت نمیپزیرند.
خدا به همراهتون. دمتون گرم.
دوشنبه 22 مهر 1387

باتمان قلیچ - ایران - تهران
کسانی که بر علیه احمدی نژاد شعار میدهند اگاهانه و یا نااگاهانه ایادی استکبار هستند و باید تو دهنی محکمی بخورند.
سه‌شنبه 23 مهر 1387

بابک - ایران - سبزوار
باید پدر این سگ توله ضد ایرانی را در می اوردند بچه نجف رییس مجلس ایران
سه‌شنبه 23 مهر 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.