گلشیفته فراهانی : نمی‌خواهم فرصت بازی‌گری را از دست بدهم

گلشیفته فراهانی : نمی‌خواهم فرصت بازی‌گری را از دست بدهم

گلشیفته فراهانی که برای شرکت در مراسم افتتاح نمایش فیلم تازه‌اش «مجموعه دروغ‌ها» ساخته ریدلی اسکات به آمریکا سفر کرده و در نیویورک به سر می‌برد، در گفتگو با روزنامه «نیویورک دیلی نیوز» گفته است که از بازگشت به ایران نگران است.

به نوشته این روزنامه، این بازیگر ۲۵ ساله و زیبارو، نخستین بازیگر زن ایرانی است که بعد از انقلاب اسلامی در یک فیلم هالیوودی ظاهر شده است.

فراهانی در این گفتگو، نگرانی‌اش را از بازگشت به ایران به خاطر آن‌چه که وی «زیر پا گذاشتن قوانین اسلامی» خوانده، اعلام کرده است.

وی در این باره به نیویورک دیلی نیوز می‌گوید: «من به خاطر این فیلم دردسرهای زیادی کشیده‌ام. مقامات ایرانی، گذرنامه مرا گرفتند و نیروهای امنیتی بارها از من بازجویی کردند؛ اما در پایان قاضی گفت که ما باید فیلم را ببینیم و بعد تصمیم بگیریم که با تو چه کار کنیم.»

فراهانی گفته است که با این‌که مقامات ایرانی گذرنامه او را پس داده‌اند، اما نمی‌داند بعد از بازگشت به ایران، چه بر سر او می‌آید.

وی در این گفتگو افزوده است: «من عاشق ایران‌ام. خانواده‌ام آن‌جا هستند. اما الان اگر آن‌ها بخواهند مرا ببینند، باید کشور را ترک کنند.»

فیلم مجموعه دروغ‌ها در مراکش فیلم‌برداری شده و گلشیفته فراهانی در این فیلم نقش پرستاری را بازی می‌کند که به معالجه لئوناردو دی‌کاپریو می‌پردازد و رابطه عاشقانه‌ای بین آن‌ها به وجود می‌آید. اما آن‌ها حتی دست‌های یکدیگر را در این فیلم لمس نمی‌کنند.

گلشیفته فراهانی بعد از نمایش فیلم، در مورد لئوناردو دی‌کاپریو به خبرنگاران گفت: «او بازیگر فوق‌العاده‌ای است و کمک زیادی به من کرد. اگر نبود کار من سخت‌تر می‌شد. او نه تنها بازیگر بزرگی است، بلکه یک انسان بزرگ و یک مرد بزرگ است.»

گلشیفته هم‌چنین درباره نقش خود در این فیلم و رابطه عاشقانه‌اش با دی‌کاپریو گفت: «دختری که نقش وی را بازی کردم، دختری از خاورمیانه است و دختر بودن در خاورمیانه و داشتن رابطه با مردها کمی متفاوت است. در شرق داشتن این‌گونه روابط آسان نیست».

فراهانی هم‌چنین در این گفتگو اعلام کرد که قصد دارد در آمریکا بماند.

وی گفت: «من فرصت تست بازیگری را برای فیلم شاهزاده ایران از دست دادم و حاضر نیستم بار دیگر این کار تکرار شود.»

گلشیفته فراهانی چندی پیش در مراسم فرش قرمز در برابر دوربین خبرنگاران گفت: «چیزهای زیبای زیادی در خاورمیانه وجود دارد و ما نمی‌خواهیم آن‌ها را ببینیم. اکنون در چشمان ما، تنها چیزهای سیاه و خطرناک است. از خاورمیانه می‌ترسیم، ولی خاورمیانه زیباست.»

سایت شبکه فاکس‌نیوز نیز در یادداشتی درباره‌ی هنرپیشه‌های فیلم‌های تازه نوشته است: «گلشیفته فراهانی باید در فکر تغییر نام خود به «گلدی فرهی» یا نامی شبیه به آن باشد که به فضای هالیوود نزدیک‌تر باشد.»

«مجموعه دروغ‌ها» داستان یک روزنامه‌نگار در دوران جنگ عراق است که توسط سیا مأمور می‌شود یکی از رهبران القاعده را در اردن شناسایی کند.

گفته شده پس از گزینش گلشیفته فراهانی برای بازی در فیلم، سازندگان، تغییراتی در فیلم نامه‌ی اولیه داده‌اند تا حضور فراهانی در فیلم با موازین ویژه‌ی قانونی ایران در تضاد نباشد.

چندی پیش، بعد از افشای خبر بازی گلشیفته فراهانی در فیلم ریدلی اسکات در کنار دی‌کاپریو و راسل کرو، خبر ممنوع‌الخروج شدن وی در مطبوعات انتشار یافت؛ اما چند روز بعد روزنامه دولتی جام جم، این خبر را تکذیب کرد.

وزارت ارشاد اسلامی نیز به تازگی اعلام کرده که بازیگران ایرانی برای شرکت در فیلم‌های خارجی باید از این وزارتخانه مجوز دریافت کنند.

دکتر حسین - ایران - تهران
خیلی بعیده که ممنوع الورود نشده باشه. دولت ایران برای این که از نان خوردن نیفته مجبوره با این بازیگر درگیر شه تا امثال اینها دوباره پیدا نشوند. وگرنه کیه که از حضور یک بازیگر مفتخر درکشور بدش بیاد؟
سه‌شنبه 16 مهر 1387

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
دکتر حسین - ایران - تهران
دکتر جان «ممنوع الخروج» شنیده بودیم، اما «ممنوع الورود» دیگر از آن حرفها بود :-) مسلما این خانم اجازه بازگشت و ورود به ایران را دارد فقط ممکن است اجازه ادامه نفس کشیدن را نداشته باشد.
سه‌شنبه 16 مهر 1387

TARKOFSKI - سوئد - ستکهلم
فکرشو بکنین کسی مثل بهروز وثوقی با اون همه توانایی و تجربه نتونست تو هالیوود جایگاهی برای خودش دست و پا کنه گلشیفته کوچولو می تونه به موفقیت هاش ادامه بده؟کمی بعید به نظر می رسه.امیدوارم بتونه.
جایی تو مصاحبه گفته اگه خانوادم بخوان منو ببینن باید بیان اینجا.این یعنی اینکه دیگه نمی خواد برگرده ........
سه‌شنبه 16 مهر 1387

atet_8oo8 - امریکا - کنزاس
ممنوع الورود که نمیکنن دکتر. میزارن باید تو بعد دهنشو سرویس میکنن بیچاره را. من اگه جاش بودم هیچوقت به برگشتن فکرم نمیکرم. تو کشوری که حتی هموطن هاش درکش نمی کنن و بهش دشنام میدن برای این کاره بزرگی که کره نباید زندگی کرد. لعنت به جهالت مردم ایران.
چهار‌شنبه 17 مهر 1387

habibollah - افغانستان - هرات
alireza.ch - سوییس - نوشاتل
دمت گرم مشدی اومدی.درثانی خودش هم میدونه که نباید برگرده.
خدایی خیلی کارش درسته.من اولین فیلمی که ازگلشیفته دیدم فیلم میم مثل مادر بود.واقعا لذت بردم.امیدوارم که همیشه موفق باشه.
چهار‌شنبه 17 مهر 1387

Parsiran - ایران - تهران
اگه برگرده دیوونست.همونجا بمونه کار کنه و حالشو ببره.خانوادشم میرن پیشش.اطمینان داشته باشید.مثلا برنگشتن به ایران چه عذاب بزرگیه که هی میگید نمیذارن برگرده ایران؟مخصوصا برای کسی که توی آمریکا حتما زندگی خوبی خواهد داشت .شوهرشم باید با این قضیه کنار بیاد.خودش میدونسته از روز اول که همسرش یه بازیگره .اگه حس مردونگیش و حسودیش گل کرد برگرده ایران و با یه دختر چادرمقنعه ای خانم جلسه ای ازدواج کنه .گلی جون نوش جونت خانم .عشق دنیا رو بکن.دیگه فرصت اینجوری پیش نمیادا!!!!!!!!!!!!!!!
چهار‌شنبه 17 مهر 1387

aghakian - تهران - ایران
گلی جان یا خدا یا خرما....یکیو انتخاب کن یا شهرت وپول وهرزگی هالیوود یا ایران عزیز وبا افتخار کشور نجیبت...غیر ممکنه ازت نخوان اونجا فیلم سوپر هم بازی کنی یعنی یواش یواش الان اسمتو تغییر میدن کم کم شرفت کم کم دینت کم کم میگن بیا بخواب تا....فکر نکنم کسی نباشه که غرب را نشناسه
چهار‌شنبه 17 مهر 1387

arash1977 - تهران - تهران
به نظر من خانم گلشیفته دیگه نباید به ایران بیاد چون ایران با وجود این آخوندهای کثف با دین کثیف جان اون نیست
چهار‌شنبه 17 مهر 1387

ahmad shah - امارات - دبی
برگرد نترس هیچ غلطی نمیتوانند بکنن.....
چهار‌شنبه 17 مهر 1387

B 3 Da - آلمان -
آفرین به این تصمیمی که گرفت این فرصت برای هر کسی پیش نمی آد و اگر غیر از این تصمیم می گرفت تو ایران معلوم نبود چه بر سرش بیارن
بجز ممنوع الخروج شدن حتما ممنوع التصویر هم میشد مثل خیلی های دیگه که بدون دلیل این محدودیتها رو دارن .
امیدوارم روز به روز شاهد موفقیت این دختر زیبا و جوان باشیم .
-----------------------
کاربر گرامی
لطفا نام شهر محل زندگی خود را بنویسید ,در غیر اینصورت از درج نظرات شما در آینده معذور خواهیم بود.
با تشکر
چهار‌شنبه 17 مهر 1387

siya48 - آلمان - کلن
گلشیفته فراهانی:۱-ممنوع الخروج۲-ممنوع التصویر۳-پرداخت جریمه که با در نظر گرفتن پولی‌ که از بازی در این فیلم گرفته به حساب ۱۰۰ امام و گرسنه‌های عراق و لبنان.۴-مشکل تراشی اجتماعی از ک.نشور‌هایی‌ مثل بسیجیها.۴-حسادت علنی دیگر هنر پیشه‌ها به او. در ضمن آقای ترکفسکی شما مثل اینکه بازی بهروز وثوقی رو در فیلم گربه‌ای در قفس رو که بیش از ۲۰ سال پیش در آمریکا بعضی‌ کرد یادتون رفته.
چهار‌شنبه 17 مهر 1387

mahnaz.joon - امارات - دبی
فاکس نیوز بیجا کرده برای گشیفته ی ما اسم انتخاب کرده دیگه اسمش از اسم ارنولد با اون فامیلی مسخرش سختر نیستش...... زنده باد گلی خانم دختر ی با صورتی مینیاتوری
چهار‌شنبه 17 مهر 1387

aram2006 - ایران - ارومیه
این خانم ناز قصد برگشتن نداره چون از عکس گرفتنش روی فرش قرمز پیداست. همه میدونن اگه برگرده سر و کارش با کیاست!!!!!!!!!
چهار‌شنبه 17 مهر 1387

aryamard - هلند -
دکتر حسین - ایران - تهران
بعید میبینم دکتر باشی.
مینوشتی عین الله باقر زاده.ایران.تهران بیشتر بهت میومد.
-------------------
کاربر گرامی
لطفا نام شهر محل زندگی خود را به فارسی بنویسید , در غیر اینصورت از درج نظرات شما در آینده معذور خواهیم بود.
با تشکر
چهار‌شنبه 17 مهر 1387

raha_99 - انگلیس - لندن
وزارت ارشاد همان حکم به سانسور و سرکوب اندیشه و هنر مند دهد به کلاسش آزاد اندیشی و بیشرفت نمی خورد چون عاشق بس رفت است و هر چند تا کنون تنها آب در هاون کفته است !
گلشیفته نازنین و هنرمند سالی که نکوست از بهارش بیداست بیدایش شکفه ی تو در درخت گلابی مژره ی چنین شکوفایی را می داد. موفق باشی .
چهار‌شنبه 17 مهر 1387

منتظر - ایران - تهران
یاد حرفهاش تو فیلم سنتوری افتا دم که با تمام وجود از وضعیت ایران بد می گفت و فرصتی پیدا کرده بود تا در پناه فیلم خودشو خالی کنه.برای اینجور لباس پوشیدن در انظار عمومی امریکا براش بهتره و معلومه که اینطور ظاهر شدنو از وطنش بیشتر دوست داره !!!
چهار‌شنبه 17 مهر 1387

Mehrdadpars - آلمان - دوسلدورف
aghakian - تهران - ایران
درسته که تو غرب خیلی کارها میکنند که نباید بکنند ولی تو ایران چطور ؟ ؟ ؟ یعنی واقعاً فکر میکنی تو ایران هیچ خبری نیست چونکه همه خانمها باید چادر سرشان کنند ؟ ؟ ؟ یعنی همه سرشان به کار و زندگی خودشونه و از فساد خبری نیست چونکه چهارتا ملای بی خدای آدمکش که بر جان و مال و ناموس مردم حکومت میکنند مثلاً نماینگان خدا روی زمین هستند ؟ ؟ ؟ نظام ولایت وقیح منشاء فسق و فساد در ایران است و به همین جهت کسی مثل گلشیفته فراهانی در غرب و در هالیوود به مراتب جاش امن تر و سالم تر از ایران خواهد بود .
چهار‌شنبه 17 مهر 1387

korosh_sweden - سوئد - گتنبرگ
خاک بر سرش مردم خاورمیانه را تو فیلم تحقیر میکنه تا امریکایها خوششان بیاد وبا این نقش به پیش داوری و قضاوت تبعیض امیز غربی ها در مورد مردم خاورمیانه دامن بزنه وخود شیرینی بکنه.
چهار‌شنبه 17 مهر 1387

shayan96 - ایران - تهران
فکرشو بکنید گلشیفته بخواد توی صحنه های سکس بازی کنه یا جایی که باید بره حمام . در فیلم های امریکایی زیبای و اندام زنها مهمتر از بازیشونه اصلا گلشیفته به عواقبش فکر کرده . به نظر من عابروشو نباید فدای کارش کرد .
پنج‌شنبه 18 مهر 1387

Tarkofski - سوئد - استکهلم
siya-48
آلمان اون فیلم خوب یادمه.کاروانها هم همینطور.اما بازی در یک یا دو فیلم هالیوودی به معنی پیدا کردن جایگاه در اونجا نیست.مهم تداوم حضور یه بازیگره
پنج‌شنبه 18 مهر 1387

atre_gole_yas38 - آمریکا - ویرجینیا
TARKOFSKI - سوئد - ستکهلم
نظر شما 100٪ اشتباهه و چرا که بهروز در زمان جودش و در ایران وزنه ای بود و در سینمای هالیوود هنرپیشگان نقش 3 و 4 مشابه بهروز بودند در صورتیکه گلشیفته هم از زیبایی خارق العاده ای برخوردار است و هم از نظر بازیگری تواناست . خواهشمندم در مقایسه سیب و زالزالک رو با هم مقایسث نفرمایید . مرسی
پنج‌شنبه 18 مهر 1387

salamiran - ایران - شیراز
فرصت بازیگری را از دست نخواهد داد . آنچه از دست می دهد نجابت و خانواده سالم است . آینده نشان خواهد داد .
پنج‌شنبه 18 مهر 1387

amkh - ایران - یزد
خدا کنه دیگه برنگرده می خواهم ببینم تو کدوم فیلم آشغالی بازی می کنه تو ایران مشهور شد پس از مدتی توی آمریکا کسی بهش توجه نمی کنه. این نفر اینقدر زود همه ارزشها و شخصیت های خود را زود از دست بدهد سریعا شهرت خود را از دست می دهد و با خواری به مملکت خود بر میگردد . کسانی ماندگارند که با هر نسیمی وجه و شخصیت خود را تغییر نمی دهند . میترا حجار تو کدوم فیلم خوب آمریکایی بازی کرد؟ الان دیگه وجه قبل رو نداره.
پنج‌شنبه 18 مهر 1387

TARKOFSKI - سوئد - استکهلم
ویرجیناـآمریکا atre_gole_yas
ازت میخوام یه بار دیگه کامنتی که گذاشتیو بخون ببین خودت می فهمی چی گفتی؟؟بالاخره بهروز وثوقی وزنه ای بود برای خودش یا در حد بازیگران درجه 3ـ4 هالیوود بود؟به نظر میرسه بیشتر از چهره گلشیفته خوشت اومده تا بازیش.اصلا چیزی از سینما میفهمی؟؟تنها چیزی که میتونه گلشیفته روتو کارش موفق کنه ظاهرشه؟؟؟!!! آخه این چه حرفیه که میزنی؟؟ حرف من چه ربطی به زازالک داره؟ از سبک حرف زدنت میشه فهمید که از قماش لمپنها و جاهل های کلاه مخملی 40 سال پیش هستی.درود بر مجید محسنی که فیلم لات جوانمر و برای امثال تو ساخت.بیچاره سینمای ایران با اینهوادارانش
جمعه 19 مهر 1387

سوین - ایران - تهران بزرگ
قطعا کسی که هنرپیشگی رو به عنوان یه پیشه انتخاب کرده بالاترین مرحله پیشرفتش می شه هالیوود پس چرا نباید از این فرصتی که به واسطه هنرش و نه به خاطر هیکل و قیافه و صحنه های س ک س ی ، به دست آورده به بهترین نحو استفاده کنه و در کنارش هم باعث افتخار هم وطن های ایرانیش بشه ؟
چرا اینقدر مغرضانه برخورد می کنید ، وقتی خودتون فیلم های هالیوودی رو نگاه می کنید حتی از سطحی ترین بازی ها هم با به به چه چه تعریف می کنید ، برای مراسم اسکار ثانیه شماری می کنید و برای هنرپیشه های خارجی خودتون رو جر وا جر می کنید حالا چرا این خانوم که هم بازی داره هم زیبایی هم نجابت خار شده رفته تو چشمتون ؟
از کی تا حالا ناموس پرست شدید ؟ چطور وقتی این همه گند و کثافت تو مملکت جلو چشماتون هست صداتون در نمیاد ولی تا همچین سوژه ای پیدا می کنید همه کاسه داغ تر از آش می شید؟
جمعه 19 مهر 1387

bluestar - ایران - تهران
لباس حاملگی چقدر به موهای وزوزت میاد.
شنبه 20 مهر 1387

yasminn - انگلستان - گلاسگو
aghakian - تهران - ایران
amkh - ایران - یزد
منتظر - ایران - تهران

متاسفانه بعضی از ما ایرانی ها چشم دیدن موفقیت همدیگر رو نداریم
گلشیفته جان ارزوی موفقیت های بیشتر رو برات دارم
هنر و استعداد خارق العاده شما از بدو ورودتون به سینما مشخص بود
همیشه پایدار و افتخار افرین باشی
دوشنبه 22 مهر 1387

باتمان قلیچ - ایران - تهران
خاک تمام کره زمین بر سر تو وهمفکران غرب زده ات باد.
سه‌شنبه 23 مهر 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.