پزشک ایرانی بیمار فلج مغزی را به حیات دوباره بازگرداند

پزشک ایرانی بیمار فلج مغزی را به حیات دوباره بازگرداند

بیماری که دچار فلج مغزی شده بود با ابتکار پزشک یکی از بیمارستان‌های تهران، به زندگی طبیعی خود بازگشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، فردی به نام «عسگر فرجی» که چند روز پیش دچار فلج مغزی شده بود پس از انتقال به یکی از بیمارستان‌های تهران، از سوی پزشکان متخصص مشکوک به مرگ مغزی معرفی شد.
سرانجام این بیمار توسط نزدیکان به بیمارستان دیگری در تهران منتقل شد و پس از بررسی‌های کامل و همچنین گزارش بیمارستان قبلی، پزشکان تأیید کردند که وی دچار فلج مغزی شده است.
از آنجایی که تاکنون درمانی برای افرادی که دچار فلج مغزی می‌شوند، وجود نداشته است، یکی از پزشکان بیمارستان که عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز هست، کار درمانی وی را به عهده گرفت و سرانجام پس از آن‌که بیمار یادشده سه روز در اغما به سر می‌برد، موفق شد وی را به حالت عادی بازگرداند.
محمدحسن همایی، متخصص بیهوشی و فوق تخصص مراقبت‌های ویژه که پزشک معالج این بیمار است، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس گفت: پس از آن‌که تیم پزشکی معالج این بیمار به این نتیجه رسید که وی دچار فلج مغزی شده است، معالجه وی را آغاز کردم و در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدم که داروی اریتروپوئیتین که یک داروی کلیه است را به وی تزریق کنم.
وی ادامه داد: از آن جا که این دارو با دوز بالا تاکنون به بیماری تزریق نشده بود و بر اساس مطالعات قبلی خود به این نتیجه رسیدم که وی باید از این دارو بهره‌مند شود لذا پس از آن‌که موضوع را با پدر بیمار در میان گذاشتم و رضایت وی را جلب کردم، در یک دوره سه روزه این دارو را به وی تزریق کردم و روز چهارم، بیمار در میان بهت همه پرستاران بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان اقدام به نشستن کرد.
همایی افزود: پس از به هوش آمدن این بیمار، تمام کادر بیمارستان علاوه بر خوشحالی، حیرت زده شده‌اند و پرسنل بیمارستان در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، حال این بیمار خوش شانس هم‌اکنون رضایت‌بخش بوده و بنابه گفته پزشک معالج وی، هم‌اکنون در بیمارستان قدم می‌زند و همچنین غذا می‌خورد.
با توجه‌ به این‌که تاکنون هیچ بیمار فلج مغزی بهبود نیافته است، اقدام این پزشک می‌تواند به عنوان یک موفقیت ارزنده در حوزه پزشکی محسوب شود.

محسن قوز فیش - نروژ - اسلو
و تبارک الله!
علم واقعی توی دستان ایرانیها است این غربیها و شرقیها از بس دنبال کثافت کاری های خودشون هستند که مجال این کارها را ندارند. زندگی اونها از چپاول ملل مسلمان می گذرد.
چهار‌شنبه 27 شهریور 1387

shiraz_girl - دانمارک - ویله
ای ووووووولللللل.... مغز اقا دکترو باید طلا گرفت لول به ارزوی جاودانگی و
سرافرازی برای مخهای کشورمون
چهار‌شنبه 27 شهریور 1387

آزادمرد - ایران - تهران
مرگ مغزی یا فلج مغزی؟بهر حال دمش گرم.ضمنا به نظرم تمام این پیشرفتا ثابت می کنه چیزی بنام روح وجود نداره و آناتومی بدن و علم پزشکی کاملا عدم اونرو ثابت می کنه.
چهار‌شنبه 27 شهریور 1387

$persian$ - ایران - تهران
ما ایرانیا آب نمیبینیم والا شناگرای قابلی هستیم
چهار‌شنبه 27 شهریور 1387

farshidkhan - ایران - بوشهر
معجزاتی که پزشکان می کنند همچنان ادامه خواهد یافت روزی خواهد رسید که مغز یک فرد را همانند کلیه یا دیگر اعضاء به دیگری پیوند زنند0
چهار‌شنبه 27 شهریور 1387

iranian_x - ایران -
درود و هزاران آفرین بر این پزشک گرامی.جناب دکتر همایی شما به عنوان یک پزشک متبحر و یکی از فرزندان خوب ایران زمین ؛ باعث افتخار ایرانیان هستید.
--------------
کاربر گرامی
لطفا نام شهر محل زندگی خود را به درستی بنویسید.
با تشکر
چهار‌شنبه 27 شهریور 1387

خرس قطبی - کانادا - تورنتو
در اینکه کار این پزشک قابل تقدیره هیج جای شکی نیست؛ اما کاش افرادی مثل این قوزقیش ز...ر زیادی نمیکردند.
چهار‌شنبه 27 شهریور 1387

atousa_swe - سوئد - گوتنبرگ
خدا روشکر یه جوون به زندگی روزمره بر گشت. خدا زیاد کنه این پزشکهارو
چهار‌شنبه 27 شهریور 1387

ba ye gol bahar nemishe - امریکا - رالی
خسته نباشید اقای دکتر زنده باد ایران و ایرانی
چهار‌شنبه 27 شهریور 1387

رامین تک - آلمان - دورتموند
واقعا پزشک های ایرانی دارای استعداد زیادی هستند. کاش سیاستمدارامون و رهبر فرزانه خانم هم کمی ذوق و استعداد در شکوفائی ایران و ایرانی داشتن.
محسن قوز فیش - نروژ - اسلو
دوباره زدی به صحرای کربلا؟!! خودت یک بار کامنت خودت را بخون. هم به غربی ها حمله کردی هم به شرقی ها!!! میشه بگی ایران تو کجا قرار داره؟ اگر که ما نه کشور غربی هستیم( که نیستیم) و نه کشور شرقی نیستیم!! پس کجای این کره خاکی قرار گرفتیم؟؟ فکر کنم میخواستی شعار نه شرقی نه غربی بدی.
پسر جان یا دختر جان، قبل از هر کاری کمی فکر کنی بد نیست.
چهار‌شنبه 27 شهریور 1387

sam1 - انگلیس - لندن
به ... میش توصیه میکنم هر چه زودتر خودتو به دکتر معرفی کن منم سفارشتو میکنم که مغزتو از اکبندی دربیاره ...... البته اگه داشته باشی
چهار‌شنبه 27 شهریور 1387

ahoa - ایران - تهران
محسن قوز فیش - نروژ - اسلو
و تبارک الله!
علم واقعی توی دستان ایرانیها است این غربیها و شرقیها از بس دنبال کثافت کاری های خودشون هستند که مجال این کارها را ندارند. زندگی اونها از چپاول ملل مسلمان می گذرد
===============
بابا یکی این یارو خفه کنه همین اواین پست هم گذاشته اید ادام تا میرسه به پایین صفحه اسم ... می بینه حالت آدم عوض میشه
چهار‌شنبه 27 شهریور 1387

mehrnoosh - ایران - اهواز
خداراشکر.واقعا خسته نباشید دکترعزیز.خدا به این بیمار شفا وبه دکتر وخانواده ی این بیمار توان وسلامتی بدهد. جاوید ایران وایرانی
چهار‌شنبه 27 شهریور 1387

mlowes - امریکا - ایران
درود بر اقای دکتر همایی. اما دوستان در نظر داشته باشید که این روش مدتهاست که در دنیا انجام میشه و البته هنوز به عنوان یک روش 100٪ پذیرفته از طرف جامعه پزشکان پذیرفته نیست. اما این در عین حال نشون میده که ایشون چقدر با دانش روز جهان دارن پیش میرن علیرغم مشکلاتی که سیستم اخوندی هر ثانیه برای مردم و خصوصا فرهیختگان ایجاد میکنه. برای اینهم که بدونید من لینک زیر را میزارم هر کسی دلش خواشت میتونه مراجعه کنه و ببینه که کار جدیدی نیست.
میتونید به ادرس اینترنتی www.pubmed.com مراجعه کنید و بعد در جستجو تایپ کنید erythropoietincritically ill patients چندین مقاله در این باره وجود داره. البته این روش هنوز تایید نشده. در یک تحقیق نسبتا بزرگ که سال گذشته در ژورنا بسیار معتبر New England Journal of Medicine چاپ شد نتیجه گیری نهایی برای اثار مثبت این دارو با عوارض بسیار جدی همراه بود که نتیجتا این روش تایید نشد.
چهار‌شنبه 27 شهریور 1387

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
خبر بسیار مسرت بخش است. ای کاش راهی برای درمان فلج مغزی دائمی قوز بالا قوز از نروژ هم یافت شود.
چهار‌شنبه 27 شهریور 1387

ehsanusa - امریکا - نیوجرسی
«محمدحسن همایی، متخصص بیهوشی و فوق تخصص مراقبت‌های ویژه که پزشک معالج این بیمار است، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس گفت: پس از آن‌که تیم پزشکی معالج این بیمار به این نتیجه رسید که وی دچار فلج مغزی شده است، معالجه وی را آغاز کردم و در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدم که داروی اریتروپوئیتین که یک داروی کلیه است را به وی تزریق کنم.
وی ادامه داد: از آن جا که این دارو با دوز بالا تاکنون به بیماری تزریق نشده بود و بر اساس مطالعات قبلی خود به این نتیجه رسیدم که وی باید از این دارو بهره‌مند شود لذا پس از آن‌که موضوع را با پدر بیمار در میان گذاشتم و رضایت وی را جلب کردم، در یک دوره سه روزه این دارو را به وی تزریق کردم و روز چهارم، بیمار در میان بهت همه پرستاران بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان اقدام به نشستن کرد.»
بر اساس چه مطالعه ای این تزریق با دوز بالا انجام شده؟ معلومه که برای اولین بار این کار رو انجام داده و بر اساس تجربیاتی که داشته و با توجه به وضعیت مریض گفته این کار رو هم میکنیم، دیگه نهایتش میمیره! بهتر از این زندگیه براش! یعنی بر اساس روش سعی و خطا! اگه موند که فبها، اگر هم مرد که رضایت باباش رو دارم و دیگه مشکلی نیست!
امیدوارم این مورد آثار جانبی نداشته باشه و مریض کاملا به بهبودی برسه.
این جور اقدامات که معمولا با ریسک بالایی هم انجام میگیره، تو ایران بعید نیست، چون جون انسان زیاد اهمیتی نداره!
...پیچ خوشحال باش، اگه اول ضربه مغزی شدی و بعد فلج مغزی، برو پیش همین متخصص بیهوشی معالجه ات کنه! البته الان هم نیاز به معالجه داری!!
چهار‌شنبه 27 شهریور 1387

ali_esf - امریکا - واشنگتن
افرین
ایرانی میتواند
پنج‌شنبه 28 شهریور 1387

movafeg - ایران - زوریخ
الان اگه رضا زاده وزنه بالای سرش برده بود پیامهای تبریک از تمام مقامات سرازیر شده بود ویک ماشین پرادو هم جایزه می دادند !!!!
حیف از چنین دکترهایی که هیچ وقت تشویق نشدند جایزه نگرفتند وهمیشه سرکوبشان کردند و دکتران در نهایت پا به فرار گذاشتند تا ارزش واقعی خود را در کشورهای دیگر جستجو کنند !!حیف صد حیف
در آینده خیلی نزدیک منتظر خروج این دکتر ارزشمند از کشور باشیم
پنج‌شنبه 28 شهریور 1387

ali.tanha - ایران - تبریز
دست دکتر دردنکنه ایرانی همینه زنده بادایران وایرانی
پنج‌شنبه 28 شهریور 1387

adorina - ایران - یزد
وای این دکتر همایی خودمونه من با هاش خیلی کار کردم واقعا بهترین متخصص بیهوشی دنیاست!!!ا خانوادشو فرستاده استرالیا..دکتر مهربان ما اینجا در تنهایی زندگی میکنه..هیچ کس هم قدرشو نمیدونه..خیلی بی ادعاست
پنج‌شنبه 28 شهریور 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.