وزیر علوم: کردان عضو هیئت علمی دانشگاه نبوده / کردان: عضو هیئت علمی دانشگاه بوده ام

وزیر علوم: کردان عضو هیئت علمی دانشگاه نبوده /

کردان: عضو هیئت علمی دانشگاه بوده ام

وزیر علوم با بیان اینکه روند جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری فرآیند طبیعی را طی کرده است، گفت: وزارت علوم در کنکور امسال در چارچوب قانونی عمل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری انتخاب، ، دکتر سید مهدی زاهدی امروز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به اعتراضات داوطلبان کنکور سال جاری اظهار داشت: وزارت علوم طبق مصوبه قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی که از سال 1369 به تصویب رسیده است امسال نیز همچون سال های گذشته طبق روال قانونی به وظیفه خود عمل کرده است.

وزیر علوم در پاسخ به اینکه آیا برای جذب دانشجو از کنکور ضعف اطلاع رسانی از سوی وزارت علوم را قبول دارید پاسخ داد: در این خصوص هیچ اهمال کاری از سوی وزارت علوم صورت نگرفته است.

زاهدی با بیان اینکه تنها چهار نفر با رتبه زیر 100 پذیرفته نشده اند افزود: یکی از این چهار داوطلب که اصلا انتخاب رشته نکرده بود و سه نفر دیگر نیز در تعداد انتخاب رشته هایی که مجاز بودند نتوانسته بودند حد نصاب را بیاورند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه برای رتبه های یک تا هزار تصمیم گرفته ایم انتخاب رشته مجدد برگزار شود ابراز داشت: برای این داوطلبان در چند دانشگاه و چند رشته مشخص امکان انتخاب رشته به وجود آمده است.

زاهدی درخصوص بررسی مدارک علمی مدیران اجرایی کشور بیان کرد: برنامه ای به دکتر داوودی معاون اول رییس جمهور خواسته ایم تا مشخصات مدیران فعلی و مدارک مدیران سال های 84 و قبل را به حوزه دانشجویی وزارت علوم اعلام کنند تا ما نیز پس از بررسی نتیجه آن را به معاونت توسعه و مدیریت ریاست جمهوری اعلام کنیم.

زاهدی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا کردان عضو هیئت علمی دانشگاه است یا خیر؟ گفت: آنچه بنده می دانم این است که کردان عضو هیئت علمی دانشگاه نبوده و دانشگاه آزاد هم این موضوع را اعلام کرده است.


کردان: عضو هیئت علمی دانشگاه بوده ام/

در مورد مدرک، رسماً با خبرنگاران صحبت می کنم/

 بخش پنهان پرونده کرسنت به من ارتباطی ندارد

وزیر کشور گفت: با اصلاح قانون انتخابات، مشارکت مردم و گروه های سیاسی در انتخابات به سبب سردرگمی کاهش می یابد.


علی کردان پس از پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در انتخابات آینده ریاست جمهوری نظام جامع انتخاباتی اجرا می شود یا خیر گفت: با اصل اصلاح قانون انتخابات و همچنین نظام جامع انتخاباتی که تدوین شده است و باید ویرایش شود موافقم اما به فرصت بیشتری نیاز داریم تا نظر همه گروه ها و کارشناسان و صاحب نظران را برای اجرای آن کسب و اعمال کنیم.

خبرنگاری از کردان پرسید آیا شما تاکنون عضو هیئت علمی دانشگاه بوده اید که وی پاسخ داد: بله بوده ام، خبرنگار گفت اما وزیر علوم همین چند دقیقه پیش در جمع خبرنگاران گفت که شما عضو هیئت علمی نبوده اید.

همین خبرنگار سوال دیگری را از وزیر کشور مطرح کرد و افزود: شما با مدرک دکترای افتخاری چطور عضو هیئت علمی بودید که کردان اظهار داشت: بعدا در مورد مدرک رسما با خبرنگاران صحبت می کنم.

کردان در پاسخ به سوالی درباره نقش وی در قرارداد کرسنت و وضعیت کنونی این قرارداد، گفت: موضوع قرارداد کرسنت سابقه‌ای 12 ساله دارد و قراردادی که در دولت گذشته با این شرکت منعقد شده بود، تامین کننده منافع ایران نبود. پس از آنکه بنده در وزارت نفت مسئولیت این قرارداد را برعهده گرفتم، بر خلاف روال گذشته دستور دادم که مذاکرات که تا پیش از این در ایران و دبی انجام می شد، از این پس فقط در ایران برگزار شود.

وی با بیان اینکه مدیرعامل این شرکت مانع از پیشرفت مذاکرات و قرارداد بود، افزود: ما خواستیم که رئیس هیئت مدیره کرسنت در مذاکرات شرکت کند و توانستیم پیشرفتهایی به دست بیاوریم اما تا کنون قرارداد نهایی نشده است

وزیر کشور تصریح کرد: من به عنوان نماینده وزیر حق تصمیم گیری نهایی نداشتم و گزارش مذاکرات را در اختیار وزیر نفت قرار می دادم و حتی بعد از اینکه به وزارت کشور رفتم، وزیر نفت از من خواست که به مذاکرات ادامه بدهم.

وی ادامه داد: قرار بود جلسه دوم مذاکرات در دفتر وزیر نفت انجام شود که چون ایشان عازم اجلاس اوپک بود، از من خواست که جلسه را در دفتر خودم برگزار کنم که گزارش آن نیز به وزیر نفت داده شد.

کردان قرارداد کرسنت با وضعیت کنونی را به ضرر ایران دانست و در پاسخ به سوالی درباره رشوه‌های کرسنت به برخی افراد ایرانی برای انعقاد این قرارداد، اظهار داشت: بخش پنهان پرونده کرسنت به من ارتباطی ندارد و چیزی نمی دانم و باید از مسئولان امنیتی بپرسید.

خبرنگاری به کردان گفت که چرا وقتی که می دانید آنها می خواهند با قیمت اندک گاز ما را بخرند با یک مشتری این مدت مذاکره می کنید؟ چون وزیر نفت گفته است که می توانیم سراغ مشتری‌های دیگر هم برویم که کردان پاسخ داد: خوب بگویید دوستان سراغ مشتری های دیگر بروند.

وی تاکید کرد: ما می خواهیم مذاکرات را در جهت منافع جمهوری اسلامی به پیش ببریم.

ezatdf - ایران - تهران
پاراگراف آخر: جواب کردان به سوال خبرنگار درباره فروش گاز به قیمت پایین
ما می خواهیم مذاکرات را در جهت منافع جمهوری اسلامی به پیش ببریم.
نه منافع ملت ایران
یکشنبه 24 شهریور 1387

Amir24 - اتریش - تیرول
من شک دارم که اسم این اقا کردان باشد
یکشنبه 24 شهریور 1387

sha.pesar - قطر - دوحه
دکتر جان به جان هر کی دوست داری دستور بده یه مدرک رسمی با مهر وامضا مثل مال خودت برای وزیر کشورت درست کنند تا اینقد بهش گیر ندن بنده خدا. پدر ما رو در اوردن تمام خبرا شده مدرک اقا
یکشنبه 24 شهریور 1387

sarab22 - المان - دوسلدورف
وقتی که دین(همه ادیان)در سیاست دخالتی داشته باشد دیگر قید اون مملکت را زد. از وجود پیدایش انسانها در هر کجا فردی بنام دین و فرستاده ظهور کرده فقط جنگ و استبداد گشتار . این اقایان بیسواد درنده وحشی سواد سیاسی و یا دیپلماسی ندارند و بخاطره اینکه اسلام بخطر نیافتد و کشورهای عربی را کمی با دادن گاز و.. تمام منافع ملت را به حراج گذاشتن و همینطوری که جام زهر را بعد از 8 سال نوش جان کردن حالا میخواهند از ترس حمله اسرائیل و امریکا باج بدهند و در ضمن احمدی نژاد دکترا در رشته شگنجه و اعدام دارد .
یکشنبه 24 شهریور 1387

satelite - ایران - تهران
اتفاقا بر عکس همه آقایون ضد ولایت فقیه من مطمئن هستم که دکتر کردان مدرک دکتری داره اونهم از نوع مرغوبش آقایون خانمهای ضد انقلاب دکترا در دروغ گویی ازاله بکارت و دزدی کم مدرکی نیست مخصوصا از دست مبارک ولی فقیه صادر شده باشه به نظر منکه پرفسوره صبر کنید نتیجه شو در انتخابات میبینید.
دوشنبه 25 شهریور 1387

hamed2008 - ایران - قم
لازم به توضیح است که تلفظ صحیح نام ایشان کردان kordan نیست بلکه کردان kardan میباشد.
سه‌شنبه 26 شهریور 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.