جراحی پرده بکارت , خودفریبی یا دیگر فریبی

جراحی پرده بکارت , خودفریبی یا دیگر فریبی

چندی پیش در خبرها آمده‌بود که آمار جراحی ترمیم پرده‌ی بکارت در میان دختران عرب متولد فرانسه و یا بزرگ‌شده در آنجا بالا رفته‌است. اما در ایران وضع چگونه است؟ دخترهای ایران چه وضعیتی دارند؟

این عمل تا چه حد در  ایران زیاد شده و آیا دخترها خودشان با میل و رغبت دست به این عمل می‌زنند یا تحت فشار خانواده‌ها و احتمالا تحت فشار همسر آینده‌شان؟

 

*************

 

دوست داشتم گزارشم را با یک تصویر شروع کنم، تصویر دختری که با ترس و لرز در مطب یک دکتر زنان نشسته و مدام دور و برش را نگاه می‌کند تا مبادا آشنایی او را آنجا ببیند.  منتظر است نوبت به او برسد تا با یک نخ و سوزن، پرده‌ای روی تمام گذشته‌اش بکشد و آن را برای همیشه از حالش جدا کند. اما هیچ‌کدام از دخترانی که می‌توانستند این تصویر را به من بدهند حاضر نشدند با من صحبت کنند. حق هم دارند، آنها با گذشته‌شان خداحافظی کرده‌اند و حالا پخش صدای آنها از رادیو و یا نشر خاطراتشان در اینترنت می‌تواند آن گذشته ‌را دوباره بیدار کند.

 

رفتم سراغ دختری که خودش این کار رانکرده و اعتقادی هم به این کار ندارد، اما در خوابگاه دانشجویی او، پر بوده‌اند از دخترانی که دنبال این نخ و سوزن جادویی تمام تهران را زیر پاگذاشته‌اند.

 

به نظر مینا اکثر این دخترها خودشان به این کار اعتقادی ندارند و فقط به خاطر خانواده یا فرد مقابلشان است که دست به این کار می‌زنند: «خوب اعتقاد را نمی‌دانم چگونه میشود گفت. کسی که بخواهد ترمیم کند در واقع خودش می‌شود گفت آن شجاعت یا جرأت را ندارد که حالا بگوید من قبلا رابطه‌ای داشتم و یا اینکه به هر حال اکثرا موضوع این است که بعدا برای ازدواج، فرد مقابل و خانواده او چه فکر می‌کنند. حالا این که خود دختر چه فکر می‌کند معمولا خیلی نقش ندارد».

 

مینا می‌گوید خیلی از پسرها هم به این کار اعتقاد ندارند اما به خاطر خانواده‌ از همسر آینده‌شان می‌خواهند که پرده‌ی بکارتش را ترمیم کند تا کسی متوجه نشود که این دختر قبلا طبیعی‌ترین خواستش را از یک راه نامشروع و غیرمعمول از نظر جامعه‌ی ایران، ارضا کرده است: «شاید پسری اطلاع داشته باشد از رابطه قبلی دختر، ولی به خاطر اینکه خانوده‌خودش متوجه نشوند از دختر می‌خواهد که این کار را بکند».

 

ولی مگر خانواده‌ی پسر از این موضوع خبردار می‌شوند؟ اصلا مگر این مسئله یک چیز خصوصی بین دختر و پسر نیست؟

 

 یک تصویر دیگر جلوی چشمم ظاهر می‌شود: تصویر اتاقی آراسته با گل و روبان و کاغذرنگی و لحافی سرخ و احتمالا یک پارچ آب خوردن و بوی اسپند و خیل زنانی که پشت در این اتاق منتظر نشسته‌اند تا خبر فتح داماد را بشنوند و با افتخار به باکره بودن عروس و پرقدرت بودن داماد، کل‌کشان جشن هفت‌روزه‌ی عروسی را تمام کنند.

 

ولی ذهنم می‌گوید این تصویر حداقل متعلق به ۳۰ سال قبل است. لااقل در شهرهای بزرگ ۲۰-۳۰ سالی میشود که از این خبرها نیست. اما یک پزشک زنان مرا به دنیای واقعیت پرتاب می‌کند: «حتی افراد تحصیل‌کرده هم  قبل از ازدواج، دخترها را می‌آورند برای معاینه پرده بکارت. خانواده‌ی پسر به اضافه افراد خانواده‌ی دختر، می‌آیند برای گرفتن گواهی صحت پرده بکارت».

 

و مینا هم حرف این خانم دکتر را تأیید می‌کند: «متاسفانه هنوز خانواده‌ها انتظار دارند که عروسی که می‌آورند باکره باشد و تمام آن چیزهای سنتی و افکار سنتی همچنان وجود دارد. البته مسلما از قبل کم رنگ تر شده، در این شکی نیست، مخصوصا در شهرهای بزرگی مثل تهران ولی باز هم من نمی‌توانم بگویم که از بین رفته. نه از بین نرفته، شما هنوز نمی‌توانید مطمئن باشید که کسی که در آینده می‌خواهد شریک شما باشد، خانوده‌اش چطوری است، فرهنگش چطوری است. در نتیجه اکثر دخترها، این مسئله را خودشان شخصا با مراجعه به پزشک حل می‌کنند».

 

دکتر مصطفی اقلیما رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران اما معتقد است که پسرها خودشان با این قضیه مشکل دارند و این که می‌گویند به خاطر خانواده‌مان از دختر می‌خواهیم این کار را انجام دهد، حرف بی‌ربطی است: «به خاطر خانواده حرف بی خودی است، برای اینکه الان دیگر در ایران شاید ۱۰ یا ۱۵ درصد کسانی که ازدواج می‌کنند قبل از ازدواج دحتر را به دکتر  می‌برند و معاینه می‌کنند. بیش از ۸۰ درصد اصلا دیگر معاینه نمی‌کنند. خود پسرها هستند که غر می‌زنند و ایراد می‌گیرند و آنها هستند که بعدا می‌گویند تو دختر نبودی و تا آخر عمر می‌خواهند به سر زن سرکوفت بزنند و یا اینکه بعدا از این قضیه استفاده کنند  و دختر را طلاق بدهند. اصلا این حرفی که آقایان می‌زنند حرف غلطی است و خانواده خود آن فرد است. هیچوقت پدر و مادر نمی‌گویند که همسر تو دختر بود یا نبود، خود پسر است که می‌گوید».

 

مینا اما معتقد است که دخترها و پسرها اعتقادی به این کار ندارند و فقط به خاطر خانواده و اجتماع است که دست به این عمل می‌زنند. او می‌گوید: «این موضوع واقعا موضوع خنده‌داری است یعنی این که حالا یک نفر رابطه‌ای داشته و حالا برای پنهان کردنش میرود دکتر خرج می‌کند و یک عملی انجام می‌دهد که واقعا مضحک است و متاسفانه حالا به خاطر فرهنگ جامعه ما ممکن است نه دختر نه پسر هیچکدام چنین عقیده‌ای نداشته باشند ولی به خاطر خانواده، به خاطر جامعه، به خاطر فامیل مجبورند که این کار را بکنند».

 

  قضیه وقتی جالب‌تر می‌شود که می‌فهمیم اصلا پرده‌ی بکارت از نظر پزشکی قابل ترمیم نیست و  بعد از این عمل، یک پزشک ماهر یا متخصص پزشکی قانونی می‌تواند تشخیص دهد که این پرده ترمیم‌شده‌است. بنابراین انجام این عمل می‌تواند فقط یک «خودگول زنک» باشد: «پرده بکارت قابل ترمیم نیست چون عروق ندارد، یک بافت مخاطی است. وقتی پاره می‌شود دوباره نمی‌تواند به شکل اولش برگردد. ما کاری که می‌‌کنیم این پرده بکارت را یک مقدار تنگ می‌کنیم تا  در نزدیکی بعدی خونریزی داشته باشد و خیلی از پرده‌هایی هم که ترمیم شده‌اند در معاینه بعدی معلوم می‌شود. پزشک قانونی که حتما می‌فهمد و گواهی نمی‌دهند و پزشک‌های دیگر هم اگر دقت کنند معمولا جای ترمیم معلوم است. فقط مریض به  این دل خوش می‌کند که با ازدواج بعدیش خونریزی داشته باشد، چون تنگ می‌شود و همان محلی که دوخته شده دوباره پاره می‌شود و خونریزی ایجاد می‌کند».

  

مهدی جوان دیگری است که صادقانه به من می‌گوید حتی اگر قضیه باکره نبودن همسر آینده‌اش برای خانواده‌ی او مهم نباشد برای خودش خیلی مهم است. او می‌گوید بالاخره سنتی که او به آن احترام هم می‌گذارد، نمی‌تواند این مسئله را بپذیرد. بنابراین خود مهدی هم نمی‌تواند بپذیرد که همسرش باکره نباشد: «برای من یکی صددرصد این قضیه مهم است. حالا شاید این بین کشورهای دنیا مرسوم نباشد ولی خوب این چیزی که من می‌دانم در ایران و در شهر ما اصفهان به عنوان یک ایرانی اصفهانی و آن چیزی که ازلحاظ خانوادگی و سنت به من می‌گوید برایم خیلی مهم است که آن دختری که میخواهم با او ازدواج کنم قبل از من با کسی رابطه نداشته باشد».

 

از مهدی می‌پرسم برای دختری که می‌خواهد با تو ازدواج کند چطور؟ آیا او هم حق دارد که درباره‌ی گذشته‌ی تو بداند؟ چطور می‌تواند مطمئن شود که تو قبل از او با دختر دیگری رابطه نداشتی؟ مهدی می‌گوید: «من که این عقیده را دارم چون که می‌دانم خودم با کسی رابطه نخواهم داشت پس دوست دارم که همسر آینده ام هم با کسی رابطه نداشته باشد».

 

اما دکتر اقلیما معتقد است که تمام مردان ایرانی قبل از ازدواج حداقل یک بار رابطه جنسی را تجربه کرده‌اند، بنابراین نباید از همسر آینده‌شان انتظار داشته‌باشند که دست‌نخورده و باکره باشد: «مردی نیست در ایران تا موقعی که می‌خواهد ازدواج کند ارتباطی با زنی نداشته باشد. حالا موقعی که ازدواج می‌کند چگونه دلش می‌خواهد که آن خانم اصلا با هیچکس رابطه نداشته باشد؟ پس خودش چطور با خانم‌ها رابطه داشته؟ اینجا مشکل، مردها، تفکر مردها و عقب ماندگی تفکر مرد ایرانی در این زمینه و خودخواهی آن مرد است».

 

دکتر اقلیما به مردان ایرانی که سالها خارج از کشور بوده و انواع و اقسام رابطه‌ را تجربه کرده‌اند اشاره کرده و می‌گوید همین مرد وقتی به ایران برمی‌گردد و می‌خواهد ازدواج کند، انتظار دارد همسرش «آفتاب مهتاب‌ندیده» باشد. به نظر دکتر اقلیما مشکل اصلی، در این میان مردهای ایرانی هستند نه دخترها و نه خانواده‌ها: «بزرگترین مشکل در جامعه ما مردان هستند. این مردان ما در ایران اگر در خارج از کشور باشند برایشان هیچ فرقی نمی‌کند که با چه کسی ازدواج کنند اما وقتی وارد ایران می‌شوند همان آقایی که ده تا دوست زن داشته یا هزارتا کار خلاف کرده از دختر می‌خواهد که دختر باشد. مشکل، تربیت و فرهنگ ایرانی است و آن مرد ایرانی، مردانی که خودشان باعث می‌شوند پرده دختری از بین برود موقعی که ازدواج می‌کنند می‌خواهند یک دختری باکره باشد».

 

دکتر اقلیما می‌گوید این مشکل به شکل دیگری در مورد پسرهایی که در ایران زندگی می‌کنند هم وجود دارد. به نظر او پسرهای داخل ایران هم خیلی کم پیش می‌آید که با دوست دخترشان ازدواج کنند: «شاید نود درصد جوان‌های ما وقتی با دختری دوست می‌شوند دو سال سه سال رابطه دارند و بعد که می‌خواهد ازدواج کنند، هیچوقت دختری را که با او دوست بوده‌اند نمی‌گیرند، می‌روند خواستگاری دختری که نمی‌شناسند. چون نمی‌شناسند و دوستشان نبوده می‌گویند خوب پس این خوب است. اما آنهایی که خودشان با آنها دوست بوده‌اند، رابطه داشته‌اند آنها رانمی‌گیرند. پس این بر می‌گردد به تفکرات ما. نیاز به این هست که یک مرحله دیگر طی شود، یعنی ۲۰ سال ۳۰ سال دیگر بگذرد تا این تفکر و تربیتی که در فکر جوان‌های ما هست عوض بشود. این دوران گذر است».

 

یک تصویر دیگر جلوی چشمانم ظاهر می‌شود. «تیم» پسر ۲۷ ساله‌ی آلمانی، فارغ‌التحصیل رشته‌ی علوم سیاسی و از یک خانواده‌ی‌ متوسط که طبق تعاریف ما از رده‌بندی اجتماعی در طبقه «بافرهنگ» جا میگیرند. تیم تا ۱۶ سالگی اجازه نداشته شب بیشتر از ساعت ۱۰ بیرون از خانه بماند و اجازه نوشیدن مشروبات الکلی را هم تا ۱۸ سالگی نداشته. تا این سن، نه شب به خانه‌ی دوست دخترش رفته و نه او را به خانه آورده.

 

 وقتی قضیه پرده بکارت و اهمیت حیاتی آن را در ایران برای تیم توضیح می‌دهم، با تعجب مرا نگاه می‌کند وتنها یک جمله می‌گوید: «به هیچ وجه حاضر نیستم با یک دختر باکره ازدواج کنم چون او هیچ چیز از رابطه‌ی جنسی نمی‌داند. بنابراین یا من مجبور می‌شوم به او یاد بدهم که اصلا برایم خوشایند نیست و یا او مجبور می‌شود مرا موش آزمایشگاهی خودش کند. به این ترتیب بخش مهمی از زندگی‌مان خراب می‌شود».

حاج آقا - مالزی - کوالالامپور
نه فقط ایران بلکه می شه گفت کل آسیا باید دختران در زمان ازدواج باکره باشند .
جمعه 8 شهریور 1387

nobody_hichkas - ایران - تهران
«مردی نیست در ایران تا موقعی که می‌خواهد ازدواج کند ارتباطی با زنی نداشته باشد. حالا موقعی که ازدواج می‌کند چگونه دلش می‌خواهد که آن خانم اصلا با هیچکس رابطه نداشته باشد؟ پس خودش چطور با خانم‌ها رابطه داشته؟ اینجا مشکل، مردها، تفکر مردها و عقب ماندگی تفکر مرد ایرانی در این زمینه و خودخواهی آن مرد است».
----------------------------------------------------------------------------------------------
دکترا چون خودشون تو مطب حالی به حولی دارن فکر می کنن بقیه ملت هم همینطوری اند ! آقا جون تو وقتی می گی مردان ایرانی بیشتر از شصت درصدش یعنی مردان روستایی یا بقول خودمون دهاتی که تا هیجده سالگی نمی دونن از کجا باید ... !
جمعه 8 شهریور 1387

One 100 - انگلستان - لندن
ایا امیزش جنسی یا سکس میبایست سرکوب شود؟ به امار خیانتها و بی بندو باری های بعد از ازدواج توجه کنید. ایا سکس بر مبنای یک غریزه انسانی در دوران نوجوانی به نوجوانان ایران اموزش داده میشود؟ تجربه و ارامش وجودی سکس فقط در سایه اموزش صحیح امکان پذیر است. اصلا چرا ازدواج دوم یا همسر دوم برای مرد ها باید جائز باشد در صورتی که فقط تجربه ابتدائی ترین و مهمترین غریزه انسانی برای دختران .... غیر اخلاقی شمرده میشود. خود فریبی در جامعه جوان امروزی ایران متاسفانه با فرهنگ روز ایران امیخته شده است...
جمعه 8 شهریور 1387

ezatdf - ایران - تهران
قوای جنسی هم مانند سایر تمایلات بشری در جای خود نیاز به رشد و تکامل دارد من فکر می کنم هرچه فاصله بین سالهای سن بلوغ و زمان ازدواج بیشتر باشه و در این فاصله شخص مجبور به سرکوب تمایلات جنسی خود شود این قبیل اشخاص بعد از ازدواج از سکس کمتر لذت می برند و دچار عواقبی نظیر "سردمزاجی" و غیره می شوند.
جمعه 8 شهریور 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
واقعا متاسف هستم از بابت این طرز فکرهای احمقانه و اینگونه طرز فکرهای مرد سالاری . این فرهنگ غلط از گجا وارد فرهنگ ما شده .بجز اینکه از عربها به ما رسیده.مگر ان مردها باگره هستند.که از باکره نبودن دختری ایراد می گیرند.این سنت عرب و اسلام را با بینش درست می شود حل کرد.
جمعه 8 شهریور 1387

paniz2689 - کانادا - تورنتو
من تو کاناد دارم زندگی میکنم و خیلی از خانواده های خوب و متوسط کانادایی تا زمان ازدواج رابطه جنسی ندارن . شما نمیتونین فقط به بهانه یک نفر این و تعمیم به همه بدین . بعدم این سنتی که بعضی قبول دارن و بعضی قبول ندارن . نمیشه بگیم اونهایی که قبول ندارن بدن یا اونهایی که قبول دارن بدن . باید به هر تفکری ارزش گذاشت غیر از اینه . ولی به نظر من اگه دختر روابط داشته بگه . مگه معتقد نیست که این کار درستی بود خب بگه . شروع زندگی بر پایه دروغ خوب ! شما اصلا هیچ حقی به مردا نمیدین . اگه قرار عدالت باشه برای همه . غیر از اینه!
جمعه 8 شهریور 1387

koresh - انگلیس - لندن
یکی از دلایل بی وفایی و خیانت خیلی از زنان ایرانی این حقیقت است
که مرد ایرانی هر غلطی کنه مشکلی نیست ولی دختر و زن باید افتاب و مهتاب نبیندش این از برکات اسلام است
ا
جمعه 8 شهریور 1387

30min - ایران - ایران
من فکر میکنم یه خود گول زدن چیزی بیش نیست. خیلی بی معنی هستش که چند قطره خون بی ارزش بتونه سرنوشت یه دختر رو تغییر بده.!!!! قبل ازدواج پسره غیر ممکنه چند دختر رو امتحان نکرده باشه.پس انتظار بی خودی از همسر آیندشون دارن. با دوخت پرده ی بکارت میشه ملائکه دیگه خبر نداره ........ پس بهتره این طرز فکر عقبمونده و این خود فریبی رو کنار بزاریم
جمعه 8 شهریور 1387

sina_jan - استرالیا - سیدنی
باز خوبه تو ایران حداکثرش اون دخترو نمیگیرن...تو افغانستان و پاکستان و عراق که دختر بدبخت مجبوره سر به کوه و بیابان بذاره وگرنه بدست اطرافیان تکه تکه میشه...
جمعه 8 شهریور 1387

Shining_Moon - ایران - ایران
چرا اکثر ما فکر می کنیم روابط جنسی بخش مهمی از زندگی رو تشکیل می ده؟ چرا اکثرا فقط به خاطر این ازدواج می کنن؟
جمعه 8 شهریور 1387

sadeghkhan - کانادا - کانادا
این آقای دکتر اقلیما که اینجا ازش اسم برده میشه احتمالا افکار خود نویسنده این متن است که نشان بده که هیچ مردی در دنیا نیست که قبل از ازدواج تجربه رابطه را نداشته باشه !! این به خاطر این است که آقای دکتر اقلیما(نویسنده) خودش همه جور رابطه ای را داشته و امتحان کرده ، بنابراین داره تعمیم میده تا خودشو توجیه کرده باشه ، نه داداش ، اگه ندیدی تا حالا ما یکیش ، تازه اینور دنیا هم زندگی می کنیم ، اما اعتقاداتمون اجازه نمیده نه لب به مشروب بزنیم نه از این رابطه ها داشته باشیم ، البته یک چیز دیگه هم هست که باعث میشه دوری کنیم اونم دخترهای کثیف اینجا که معلوم نیست با کیا رابطه داشتن ،برای همین هنوز اونقدر خودمو بی ارزش نمیدونم که به هر کسی دست بزنم ، معیارم هم فقط یک دختر با فهم و شعور است که به خاطر ارزشها و عقایدش پا روی خیلی چیزها گذاشته باشه ، اونوقت که می تونم باور کنم به خاطر عشق به زندگیمون هم ، همه کاری می کنه ! کاش همه جوانب را همه در نظر می گرفتند . راستی به اون پسره تیم هم کاش این دکتر اقلیما می گفت که تجربه کردن هر چیز خوشایندی شیرینیش به همان بی تجربگی است ! برای همین است که این غربی ها اکثرا تا آخر عمر سالی چند تا پارتنر عوض می کنند ، چون همیشه دنبال مزه شیرین اون اولی هستند اما محاله به دست بیاد ! البته این حرف خودشونه نه من !
جمعه 8 شهریور 1387

jamkaran_chah - ایران - تهران
حاج آقا - مالزی - کوالالامپور
حاج آقا مسئلهٌ:
1-یعنی کل آفریقا یا آمریکا یا اروپا نمیشه باکره باشن؟
2-این آیه هم به شما نازل شده؟
3-حال باشن یا نباشن چه فرقی به حال شما داره
4- آقایونچی؟ اونا نباید باکره باشن؟ میتونن تا قبل از ازدواج هر شکری که خواستن بخورن و لابد ثواب دنیوی و اخروی هم داره. بله؟
جمعه 8 شهریور 1387

dornaa - ایران - تهران
یکی از دوستانم که الان 32 سالشه به هیچ عنوان دوست نداشت تو ایران ازدواج کنه برای همین حق خودش میدونست که با کسی که دوستش داره تو رابطه روحی کمی هم سکس رو چاشنیش کنه وقتی تصمیم گرفت این کار رو بکنه من نصیحتش کردم و طرز فکر فسیل شده مردان ایرانی رو براش یادآوری کردم اما به خرجش نرفت و کار خودش رو کرد. یک سال بعد از اون ماجرا یه نفر پیدا شد تو آلمان (یک مرد ایرانی 45 ساله که 20 ساله مقیم آلمانه) که میخواست با یه خانوم ایرانی ازدواج کنه. وقتی با هم کلی صحبت کردن و عکس ردو بدل کردن و تلفن و ... پسره گفت من میخوام که همسرم باکره باشه !!!!!!!!! حالا دوست من مونده و یه دنیا بدبختی. در به در دنبال یه دکتر میگرده که بکارتش رو بهش برگردونه اما هیچ دکتری زیر بار نمیره و میگن غیر قانونیه!!! من نمیدونم این دکترایی که شما میگید مطبشون بیخ تا بیخ آدم نشسته کجای این کره زمینن؟!
شنبه 9 شهریور 1387

حاج آقا - مالزی - کوالالامپور
jamkaran_chah - ایران - تهران
متوجه شدی چرت و پرت گفتی ؟! دوباره متن رو بخون منطور من این هست که کل آسیا درگیر این رسم هستند .
شنبه 9 شهریور 1387

DARYA-DUBAI - امارات - دبى
sadeghkhan - کانادا - کانادا
اقا حرف دل منو زدی اما کو گوش شنوا..
شنبه 9 شهریور 1387

iranian_x - ایران - وطنم
سلام دوستان. با یک نظر و دید کلی و سالم و بدور از جنجال و هیاهو اگر شخصی بخواهد قضاوت کند ؛به این نتیجه خواهد رسید که در یک زندگی سالم به معنای عام ؛ هم زن و هم مرد باید در تمام ابعاد سالم باشند.توجه بفرمایید که منظور از سلامت ؛ همه ابعاد جسمانی و روانی و اعتقادی است. منطقی است که کسی باید انتظار سلامتی واقعی از همسرش را داشته باشد که خودش سالم باشد.آقا یا خانمی که خودش سالم نیست حق انتظار سلامت از همسرش را طبعا نمیتواند داشته باشد.خانمی که ترمیم کرده ؛ اگر موضوع را به خواستگارش یا همسرش نگوید بدون شک ارکان زندگی خود را بر دروغ پایه گذاری کرده است و همینطور آقایی که به خواستگاری دختری رفته ؛ اگر تاکنون تجربه همبستری داشته اگر یک انسان صادق است باید راستش را به طرفش بگوید.اینجا است که ماجرای کبوتر با کبوتر و باز با باز رخ خواهد داد.من خود یک جوان با سن تقریبا کاملی هستم و در محیط نا امن و سرشار از فساد کنونی ایران و با درآمد و امکانات عالی تاکنون هیچ تجربه جنسی نداشته ام و علی رغم کار در محیطهایی که دختر خانمها و خانمهای بسیار محترمی حضور داشته اند و در بعضی مواقع اکثریت را تشکیل میداده اند هیچ گاه فکر و عمل انحرافی نداشته ام.از شریک زندگی ام در آینده هم انتظار دارم که مثل خودم باشد.خداوند که خالق همه چیز است ؛ خود میداند که چرا بکارت را برای خانمها بصورت فیزیکی قرار داده و ظاهرا برای آقایان چنین نیست اما به نظر من اهمیت سلامت روحی روانی مادر ؛ در یک زندگی مشترک است.فرزند در بطن مادر ایجاد میشود و رشد میکند و در حالت عادی بیشتر اوقات خود را با مادر میگذارند و هر ایراد اخلاقی در مادر ؛ در فرزند هم بدون شک اثر منفی میگذارد.دانستن حق همگان است و خداوند هم انسان را آزاد آفریده است و هیچکس هم حق محدود کردن آزادی را ندارد اما ضمن ادب و احترام به همه جوانان ایرانی ؛ توجه مسولان سایت را به این نکته مهم جلب میکنم که نسل کنونی جوانان و نوجوانان ایران با توجه به سیاستهای خانمان برانداز ج.ا یک نسل فاقد هویت است.جمعیت کثیری از جوانان نه دین را قبول دارند و نه اخلاق و ارزشهای والای انسانی را ؛ بنابراین خواهشمندم شما بر این خرمن آتش گرفته ندمید و لااقل کمی جوانان این مملکت را با ارزشها و همچنین جوانهای پاک قبل از انقلاب آشنا بفرمایید تا اینکه بدانند چه شیر مردان و جوانانی در این بیغوله کنونی که نامش را ج.ا.ا گذاشته اند ؛ زندگی میکرده اند.نظیر این جوانان پالک را در جبهه های جنک ایران و عراق ؛ در زمان دفاع از وطن عزیزمان ایران؛ میتوان دید.
شنبه 9 شهریور 1387

saeed111 - ایران - تبریز
یک امریکائی میگفت که تو امریکا اصلا مهم نیست که دخترش باکره باشه یا نباشه مهم اینه که قبل ازدواج حامله نشه که برا خود دختره مشکلات ایجاد میشه.....
شنبه 9 شهریور 1387

زبون دراز - ایران - لار
میگوم ها : چه شلوغش کرده ایی گزارشگره ..!! ایی چرت و پرتا قدیمی شدن . تو ولایت مو هم از ایی خبرا نیس اگه باشه مال دره دهات دور افتادس . پدر مادر ها میدونن هیشی هم نیمیگن حالا یا از ترس یا از چی دیگه . مهمه که ورافتاده .
شنبه 9 شهریور 1387

babakazad - ایران - تهران
عاشق یه دختری شدم . با صداقت در مورد گذشته ام گفتم. ازش نخواستم در مورد گذشته اش بگه فقط گفتم میدونم اگه چیزی باشه که فکر میکنی لازمه من بدونم بهم میگی.. اونهم یه روز تمام گذشته اش رو حتی رابطه سکسی که داشته برام گفت. با صداقت. من هم پذیرفتم و الان همسرمه... سخت بود ولی از دروغ بهتر بود...
شنبه 9 شهریور 1387

mona77 - امارات - دوبی
وقتی که مردا و پسرای ایرانی دلشون میخواد که سرشون کلاه بره پس بذار بره! چطور 90٪ همه اشون همه چیزو امتحان کردن؛ به زنشون که میرسه همه چیز میشه اخ و تف؟ اگه بد بوده پس چرا خودشون رفتند و انجامش دادن؟ لابد به این دلیل که برای مرد عیب نیست برای زن عیبه!!! اگه طرز فکرشون اینه که پس حقشونه دروغ بشنوند چون اکثرشون جنبه شنیدن حقیقتو ندارن!
شنبه 9 شهریور 1387

dayanb - آمریکا - لس آنجلس
مسخرست به نظر من دخترا هم مثل پسرها قبل از انتخاب سکسشون داشته باشن یه غریزه حیوانی کاملا طبیعی است هیچ ایرادی در دخترها هم نیست که ایا پرده بکارت داشته باشن یا نه نداشتن با داشتنش نه افتخار و هنر نه گناه ملت خودشونو به چه چیزای خوش کردن که چی دختر حاج محمد تا حالا دست نخوره اره نجیبه دیگه از این عقب افتاده تر نم تونه بشه ......دوختنشم بخاطر فریب دادن کسی نیست یک چیز زشت که نیست که گنهم ردی اتفاق یک چیز بسیار زیبایی ولی همش بخاطر فقر نه تنها مالی بلکه فکری
شنبه 9 شهریور 1387

dayanb - آمریکا - لس آنجلس
حاج آقا - مالزی - کوالالامپور مثل که تا حالا دختر بهت پا نداده که همچین چرتی میگی تازشم باکره باشن چی به تو امثال تو ننه و باباهای تو میرسه ولی خودمونیما الحق که اسم حاج اقا برازندت تازه اقا در لغت یعنی خواجه نمیدونم اینم شاید واقعا برازندت هست
شنبه 9 شهریور 1387

pesar-e-iran - سوئد - استکهلم
رد گم کردن .....
شنبه 9 شهریور 1387

arashk_fara - انگلیس - لندن
مرده شور اون نجابتی رو ببرم که به یه پوست بند هست ...
من شهامت اینو دارم که اینجا اعلام کنم همسر آینده من نباید باکره باشه ...میدونم الان حرف چرت زیاد میزنید بهم اما این قضیه جای بحث داره ... چطور مردا سکس داشته باشن اشکالی نداره دخترا نمیتونن .. تفکر اسلامی رو بریزید دور .....که به کثافت کشیده فرهنگمونو ....همه میگن خواهر ما تا حالا به کسی مبوده و پاک بوده پس من نمیدونم این همه پسر با کی دوست میشه و میخوابه ... شاید با دختران فضایی ..... مرگ بر جهالت .. مرگ بر تازی و آیین و مذهب تازی و تازی پرست
شنبه 9 شهریور 1387

SAMAN DAR BE DAR - انگلیس - منچستر
باور کنید این فرهنگ غلط از اون اسلام ا... امده .حالا اگر دختری از این نمونه مشکل داشته باشه باید بمیره ؟نننننننننننه همون تور که اقایان دست به هرکاری می زنند چیزی نیست ولی اگه یه دختر جوان بکارت نداشته باشه فاحشه است نه عزیزان این فرهنگ غلط از این دین اسلام امده . هر جا اسلام واردمملکتی شده اونجا رو به فلاکت خرافات تاسف کشید .این حق هرانسان که از امیزش جنسی لذت ببره .نه اینکه تو شلوارش قائم کنه بگنده بعدشم تو اینده مشکل جنسی پیدا کنه. برید لذت ببرید از دستگاه جنسی که خدا داده .خودتون رو درگیر این خرافات نکنید این حق هر موجود زنده ای امیزش جنسی زیباترین موردی است که خداوند به انسان اعتا کرد
شنبه 9 شهریور 1387

حاج آقا - مالزی - کوالالامپور
dayanb - آمریکا - لس آنجلس
خودمونیما الحق که تو شنگول هم نفهمیدی من چی گفتم .
من کاری ندارم که برای مثال ننت باکره بوده یا نه . من می گم توی کل آسیا مردم زمان ازدواج به باکره بودن دختر اهمیت می دن .
درباره خواجه بودن بنده هم می تونید از نزدیکان سوال کنید ( بگی حاجی یادش میاد )
تازه ! این تیکه حرف زندنت سنت رو نشون می ده . شنیدم زیر دوازده نباید نظر بدن . هاهاهاهاهاااااا
شنبه 9 شهریور 1387

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
بکارت دختر یک خواسته ی بسیار نابجا از سوی مرد است چرا که بطور معمول یک مرد مسلمان شرقی قبل از ازدواج از 7 شهر عشق و سکس می گذرد و سپس به هنگام ازدواج دختری را طلب می کند که وجودش را کسی لمس نکرده و او تنها مرد زندگیش باشد که خواسته ی بسیار احمقانه ای است اگر روابط قبل از ازدواج نا بجاست برای هر دو و اگر به جا نیز چنین.
شنبه 9 شهریور 1387

eceerken - ایران - تهران
ما اعتراض داریم قره زیاد داریم خانم اعتراض در ترکیه اینجوری نیست بینه خانواده های مدرن امروزی کردهای اینجوری هستند یا خانواده های پایین شهری

شنبه 9 شهریور 1387

gharashmish - بحرین - بحرین
آقا من به چیزی بگم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اصلا از وضیعت خودم می گم و چند سالی هست تنها خارج از ایران زندگی می کنم و دیگه فکر نمی کنم ختی اگه باکره بودم کسی باور می کرد و لی هنوزم از فکر اینکه بخوام با گرفم صادق باشم و حس خوبی ندارم .....یعنی از فکر اینکه گرف می خواد یه عمری سین جینم کنه و ترجیح می دم بدوزم ..........
البته با اجازه همگی
یکشنبه 10 شهریور 1387

soroush m - ایران - ایران
لطفا اینقدر تقصیر رو به گردن مردا نندازین. خوب معلومه، وقتی مرده باید یه عمر خرج زندگیه زن رو بده (طبق قانون ایران - در هیچ کشور غربی، مرد قانونا مجبور نیست که خرج زندگی زنش رو بده) و تازه n تا سکه هم مهریه کنه مسلمه که این توقع براش پیش میاد که زنش حتما باکره باشه. ازون گذشته، این مشکله زن هاست که میخوان با یه مرده عقب مونده ای که هنوز بکارت براش مهمه ازدواج کنن، مگه مرده مجبورشون کرده ؟! خود زنه تقصیر داره که فقط به پوله مرده نگاه میکنه و نه به شعورش ! پس باید تاوان این ذهنیتش رو (که همون جراحیه بکارته) بده !
یکشنبه 10 شهریور 1387

محمد امین - ایران - تهران
آقا یا خانم دکتر اقلیما:
شما این آمار های دقیق رو از کجا بدست آوردین که این قدر با اطمینان اراپه میدین
از مسئو لین سایت خواهش می کنم مطالب ارائه شده مستند باشد
یکشنبه 10 شهریور 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
sadeghkhan - کانادا - کانادا
امید وارم که ناراحت نشوی.ولی اگر شدی مقصر من نیستم.با این طرز فکر و دیدگا هت باید بگویم سفون را بکش.
دختران سوارکار به علت سوارکاری و یا ورزشگاران رزمی و ژیناستیک کاران به نوع ورزش بگارت خود را از دست می دهند.
یکشنبه 10 شهریور 1387

LOVELIFE - ایران - تهران
من خودم به شخصه با کسی رابطه نداشتم و نخواهم داشت برای همین از همسرم انتظار رو خواهم داشت که با کسی نباشه!!!
یکشنبه 10 شهریور 1387

eceerken - ایران - تهران
بالاخر ه توانستم فرستادن اسم سایت شما به یکی از ای اس پی ها تهران

اسم سایت شما را از فیلتر در بیارم شما با بزرگواری زیاد اسم تارکان ابی را از

فیلتر در بیارید اگر خواستیداسم ای اس پی راهم به شما می دهم شبها

باز است شما حداقل مثل جمهوری اسلامی سانسور نکنید با کمال ادب به

شما دوست عزیز
یکشنبه 10 شهریور 1387

monfared - ایران - تهران
Simin خانم من به عنوان یک جوان ایرانی و معتقد تا الان هیچ ارتباط سکسی نداشتم و تا انجا که میدانم دوستانم هم نداشتند الکی قضاوت نکنید و متهم نکنید.
دوشنبه 11 شهریور 1387

meisamshsh - ایران - ایران
اما دکتر اقلیما معتقد است که تمام مردان ایرانی قبل از ازدواج حداقل یک بار رابطه جنسی را تجربه کرده‌اند، بنابراین نباید از همسر آینده‌شان انتظار داشته‌باشند که دست‌نخورده و باکره باشد: «مردی نیست در ایران تا موقعی که می‌خواهد ازدواج کند ارتباطی با زنی نداشته باشد. حالا موقعی که ازدواج می‌کند چگونه دلش می‌خواهد که آن خانم اصلا با هیچکس رابطه نداشته باشد؟ پس خودش چطور با خانم‌ها رابطه داشته؟ اینجا مشکل، مردها، تفکر مردها و عقب ماندگی تفکر مرد ایرانی در این زمینه و خودخواهی آن مرد است».
این اقا سخت در اشتباهه .
چه جوری و با چه جراتی می تونه یه همچین حرفی بزنه که همه ی اقایان قبل از ازدواجشون رابطه ی جنسی رو تجربه کردن.
من تا حالا همچین کاری نکردم و تا ازدواجم هم انجام نمیدم و ار این بابت به خودم افتخار می کنم.
مطمئنا با کسی ازدواج می کنم که این چیزا براش ارزشمند باشه. کسانی هم که قبل از ازدواج با کسی رابطه دارن هم باید با یه نفر مثل خودشون ازدواج کنن. از قدیم گفتن کبوتر با کبوتر باز با باز.
وقتی قضیه پرده بکارت و اهمیت حیاتی آن را در ایران برای تیم توضیح می‌دهم، با تعجب مرا نگاه می‌کند وتنها یک جمله می‌گوید: «به هیچ وجه حاضر نیستم با یک دختر باکره ازدواج کنم چون او هیچ چیز از رابطه‌ی جنسی نمی‌داند. بنابراین یا من مجبور می‌شوم به او یاد بدهم که اصلا برایم خوشایند نیست و یا او مجبور می‌شود مرا موش آزمایشگاهی خودش کند. به این ترتیب بخش مهمی از زندگی‌مان خراب می‌شود».

بله برای همین هست که میگم کبوتر با کبوتر باز با باز.
دوشنبه 11 شهریور 1387

meisamshsh - ایران - ایران
ran zamen - نروژ - روگنان
واقعا متاسفم برای کسانی که توی قرن 21 هنوز هم افکار نژادپرستانه دارن.
paniz2689 - کانادا - تورنتو
بعد از مدت ها یه حرف منطقی توی این سایت خوندم.
Shining_Moon - ایران - ایران
نظر شما تایید میشه
وقتی یه زوج 50 یا 60 ساله شدن این مسایل چند درصد روابطشون رو تشکیل میده؟
sadeghkhan - کانادا - کانادا
از حرفت خیلی خوشم اومد
30min - ایران - ایران
شما چطور به خودتون جرات میدین همچین حرفی رو بزنید.
با استناد به چه چیزی دارید با قاطعیت میگید غیر ممکنه که یه مرد قبل از ازدواجش با دختری رابطه نداشته باشه.
من نمی دونم چرا تا خبری توی این سایت زده میشه همه دخترا حرف از مظلومیت می زنن و تمام مردا ناپاک هستن.
بهتر نیست این دیدگاهتون رو تغییر بدین.
دوشنبه 11 شهریور 1387

meisamshsh - ایران - ایران
ranian_x - ایران - وطنم
دمت گرم.
mona77 - امارات - دوبی
شما با چه مدرکی میگید 90% مرد ها اینکاره بودن.
ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
بله
کبوتر با کبوتر باز با باز
البته سر انگشتام مو دراورد از بس اینو تایپ کردم. لطفا رفتاری رو که توی خودتون می بینید رو به دیگران تعمیم ندید.
به چه حقی میگید که یه مرد مسلمان قبل از ازدواجش با خیلی ها رابطه داشته.
به استناد به کدوم مدرک این حرف رو به همه نسبت میدید؟
soroush m - ایران - ایران
به نظر شما چرا هنوز برای ما جا نیافتاده که باید به اعتقادات دیگران احترام بذاریم؟
چرا کسانی رو که اعتقاد ما رو ندارن عقب مونده خطاب کنیم.
arashk_fara - انگلیس - لندن
اتفاقا من هم میگم کبوتر با کبوتر باز با باز
شما میگید مرگ بر تازی، من میگم مرگ بر نژاد پرستی
مرگ بر افکار نژاد پرستی ، مرگ بر کسانی که خودشون رو برتر از دیگران می دونن.
همه ما می دونیم چه پولدار باشیم یا نباشیم چه نژاد داشته باشیم یا نداشته باشم همه ما ها رو توی یه وجب خاک جا میدن که شاید همون هم گیرمون نیاد. جدا متاسف که توی قرن 21 هنوز هم نژاد پرستی موج میزنه.
SAMAN DAR BE DAR - انگلیس - منچستر
شما حق ندارید به عقاید و اعتقادات تعدادی زیادی از مردم توهین کنید.
دوشنبه 11 شهریور 1387

30min - ایران - ایران

meisamshsh - ایران - ایران شما چه دلیلی داری که روابط جنسی ندارن؟؟؟پس این دخترها رو کی از باکره گی در میاره؟نکنه بگی خود دخترها؟؟؟ در ضمن من که دخترم، هیچ موقع مظلم خدمو نشون ندادم و راضیم نیستم کسی خودشوو اینطوری نشون بده.اگه روابطی بوده دو ظرفه لذت بردن نه تنها پسره
دوشنبه 11 شهریور 1387

meisamshsh - ایران - ایران
30min - ایران - ایران
شماداری میگی همه ی پسر ها قبل ازازدواجشون با دختر ها رابطه دارن.
چطور همچین چیزی میگید.
حرف من اینه. بله البته پسر هایی هم هستند که قبل از ازدواجشون این کار ها رو میکنن ولی شما حق نداری به همه پسر ها ربطش بدی.
سه‌شنبه 12 شهریور 1387

meisamshsh - ایران - ایران
من یه سوال از خانوم های محترم دارم.
مگه بعضی از شما ها نمیگید که رابطه جنسی قبل از ازدواج یه چیز کاملا منطقیه. اگه یه مردی که می خواد با شما ازدواج کنه بگه که همسرمن باید حتما باکره باشه خیلی ناراحت میشید و یا شاید هم به فکر ترمیم پرده باشید. مگه این نیست که شما منطقی هستید و اون غیر منطقی. خوب باهمچین مرد غیر منطقی چطور میخواید ازدواج کنید و تمام عمرتون رو باهاش زندگی کنید. خوب بهش جواب رد بدید و با یه نفر منطقی ازدواج کنید. این دیگه ناراحتی واعصاب خورد کنی نداره که!
سه‌شنبه 12 شهریور 1387

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
meisamshsh - ایران - ایران
گفتید با چه مدرکی در مورد دین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ در دین شما با وقاحت بنیان ازدواج به مسخره گرفته شده با وجود تعدد زوجات که همان گروپ سکس غربی است زیر لوای دین. و وجود 40 زن عقدی در زندگی رهبر دین که یکی از انها کودکی بود. وجود وعده ی سکس با حوریان پس از مرگ که پس از هر همخوابگی دوباره با کره می شوند این عمل کثیف در هیچ دینی نیست و هزار کوفت و زهر مار دیگر. این مغز های اکبند شده را به کار اندازید و این قدر شعار های پوچ ندهید البته مردی که خود باکره است می تواند دختری با کره را طلب کند.همین.
سه‌شنبه 12 شهریور 1387

30min - ایران - ایران
meisamshsh - ایران - ایران لطفا اینقدر بچه مثبت نباش.خودت میدونی که این نظری که داری میدی حقیقت نداره .پس بهتره واقعیت پذیر باشی
سه‌شنبه 12 شهریور 1387

meisamshsh - ایران - ایران
30min - ایران - ایران
لزومی مداره که من خودم رو به اب و اتیش بزنم تا شما باور کنی.
خدای من که داره می بینه.
در جوانی پاک زیستن شیوه پیغمبریست
سه‌شنبه 12 شهریور 1387

meisamshsh - ایران - ایران
ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
من چی گفتم تو چی جواب دادی.
تو به چه حقی و چطور به خودت جرئت میدی و میگی همه ی مردان مسلمون قبل از ازدواجشون رابطه ی جنسی داشتن.
یکی از مخطبین حرف تو من هستم که بهت بگم داری اشتباه می کنی.
من باکره هستم و با تموم وجودم به این موضوع افتخار می کنم.
در ضمن بهت پیشنهاد می کنم اول کمی، فقط کمی در مورد حرف هایی که می زنی تحقیق کن بعد اونا رو بگو.
در مورد عایشه ، اون تا آخر عمرش باکره موند و در مورد بقیشون هم خیلی از اون ها زو حتی دیدار هم نکرده بودن، و بخاطر اینکه مورد آزار مردان اون دوره و زمونه قرار نگیرن اسمن همسر حضرت محمد شدن.
حرف از بنیان ازدواج زدی.
توی اروپا و حتی بین ورزشکاران بسیار معروف، هستند کسانی که از دوست دخترش دو تا بچه داره ولی هنوز ازدواج رسمی نکردن.
عدد 40 تا زن رو از کجا آوردید؟ اولا هر مردی نهایتا می تونی 4 تا زن داشته باشه به شرطی که بتونه عدالت رو بینشون رعایت کنه.
به نظرت مردی می تونه چند تا زن داشته باشه و عدالت رو بینشون رعایت کنه؟
معلومه که نه
سه‌شنبه 12 شهریور 1387

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
meisamshsh - ایران - ایران
شما قربانی بیسوادی و نااگاهی در مورد دینت هستی. عایشه تا اخر عمر باکره؟؟؟؟؟؟؟ این مطلب مسخره را از کجا اوردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟محمد برای امثال تو 4 عقدی را را تجویز کرد نه برای خودش.. نابینائی بد دردیست
چهار‌شنبه 13 شهریور 1387

soroush m - ایران - اصفهان
ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
اقا دمت گرم با این نظرت. واقعا زدی تو خال. 2 ساعته که دارم میخندم. خیلی باحالی ! عایشه که از 9 سالگی ... اون وقت باکره بمونه‌؟؟؟
پنج‌شنبه 14 شهریور 1387

+3
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.