دو سال زندان به جرم ختنه دختری در سوئیس

دو سال زندان به جرم ختنه دختری در سوئیس

زن و شوهر سومالیایی تبار، به جرم ختنه دختر خود، از سوی دادگاهی در سوییس محکوم به دو سال زندان شدند.

دادگاه عالی زوریخ، که برای نخستین بار با چنین جرمی مواجه شده بود، این پدر و مادر را به خاطر تحریک به وارد آوردن آسیب شدید جسمی به دختر خود مقصر شناخت.

به گزارش خبرگزاری اتریش، ماجرای ختنه این دختر سال گذشته در حالی افشا شد که وی در 13 سالگی به پزشک زنان مراجعه کرد. پزشکان هنگام معاینه متوجه شدند که او ختنه شده است و ماجرا را به اطلاع مقامات مربوطه رساندند.

طبق این گزارش، این ختنه در سال 1996 به دست یک مسافر سومالیایی انجام گرفته و در آن زمان دختر ختنه شده کودکی دو ساله بوده است.

دادگاه همچنین پدر و مادر را محکوم کرد که بابت نقص عضو به دخترخود خسارت بپردازند.

عقاب اسبیکو - ایران - خرم آباد
آخه من نمی دانم این اسلام گرایان وکیل خدا در روی زمینند یا جنایت کاران واقعی که باید به قول خودشان قصاص شوند یکی به من بگه لطفن!!!گر چه من خود شاهد این بی رحمی های اسلام گرایان بوده ام البته در استان سنی مذهب ایران سیستان و بلوچستان و شهرستان ایرانشهر و حومه دیده ام و دیده ام و دیده ام و دیده ام که طبق سنت محمدی این دختران فلک زده ها را ناقص می کنند!!!!!!!!!!!!! ای خدا من از دست این جماعت کجا خوابم برد؟؟
جمعه 14 تیر 1387

Eteraaz - ایران - تهران
این رسومات معمولا یا مال هندی هاست یا مال آفریقائی ها یا مال وهابی ها که بسیاری از اعراب رو شامل میشه . شکر خدا که اسلام اصیل با این وحشی گریها شدیدا مخالفه و ما در ایران ، بجز یکسری مناطق که بر اساس سنتهای غلط ممکنه این کار رو بکنن ، تقریبا در هیچ کجای کشورمون از این کارهای عجیب و غریب نداریم .
جمعه 14 تیر 1387

کامراد - انگلیس - انگلیس
Eteraaz - ایران - تهران : شما یا واقعا جاهلی یا خودت را به جهالت زدی و چشم هات رو بستی . و اما وحشی گریهای اسلام سنگسار - پرتاپ کردن از کوه - قطع دست - اعدام - پایمال کردن حقوق زن یکیش : مرد میتونه 4 تا عقدی و بی شمار صیقه ایی داشته باشه و ... باقیش رو هم خودت برو پیدا کن یا برو در کتاب های دینی اسلامی بخوان . هر چند تو این ها را بهتر از من میدونی منتهی منافعت یا منافع بابات در اینه که از این حکومت و دینش دفاع کنی.
درود بر روان پاک محمد رضا شاه کبیر و پدر...
جمعه 14 تیر 1387

kia6525 - ایران - مشهد
سلام خدمت Eteraaz - ایران - تهران و همه
همیشه نظر مخالف می دی جالبه واسم البته غیر این Id Yahoo kia6525
l دلیلشو بگو لطفا""
جمعه 14 تیر 1387

sam1 - انگلیس - لندن
این اعتراض دوباره نظر داد.....داره واق واق میکنه برای جیرش
جمعه 14 تیر 1387

omid_dk - دانمارک - slagelse
افرین به اعتراض از تهران.عقاب اسکیبو اگر کمی دقت کنی میفهمیدی که هیچ جایی در قران کریم از ختنه دختران هرگز چیزی نوشته نشده و ضمنا هیچ مسلمان با شعوری چنین کار حیوانی را نمیکنه
جمعه 14 تیر 1387

mah1 - ایران - تهران
2 سال واقعا کمه این کار جنایت به جسم اون بچه و روح زنانه اونه زمانی که بزرگ شد. اعتراض درست میگی ما در ایران این مشکل را به صورت جدی نداریم ولی مسئله اینه که به عنوان 1 انسان شنیدن این نوع وقایع هر جایه دنیا که باشه تلخه.
جمعه 14 تیر 1387

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
پایه ی این دین دریای بی انتهای لذائذ جنسی برای مرد چرا که الله.یهوه و خدای عیسی مرد ..و124000. پیغمبر هم مرد... و بخصوص چون در اسلام لذت جنسی خاص مرد هست ختنه ی زنان برای نابود کردن احساس جنسی در زن... البته در بعضی کشورهای افریقائی نیز هست.. ختنه زنان کاری حیوانی و نمی دانم این خل و چلها برای چه به اروپا می ایند بهتر است در همان خرابشده های خود میماندند..2 سال زندان مجازات بسیار کمی است. باید فرزندان اینها بوسیله ی دولت گرفته شود چون لیاقت ندارند
جمعه 14 تیر 1387

rezashah - استرالیا - ملبورن
انتظار راست میگه برای اولین بار.اگه لازم بود حتما ذکر میشود.مثل مرد ها
جمعه 14 تیر 1387

sh.s - امارات - دبی
Eteraaz - ایران - تهران
ما از این کاری عجیب غریب نمی کنیم. یه کار های عجیب غریب ذیگه ای می کنیم. مثلا قمه می زنیم تو سر بچه 1 ساله !!!!!
جمعه 14 تیر 1387

Mehrdadpars - آلمان - دوسلدورف
خدا را شکر که اسلام درست در مملکت ایران اجرا میشود و اصلاً از ختنه کردن دختران خبری نیست فقط
دست و پا قطع میکنند و در میادین عمومی شلاق میزنند و مخالفان را به هر اسمی به دار میاویزند و سنگسار
میکنند . جداً که باید شکر کرد که اسلام واقعی در ایران داریم و مردم بخت برگشته و زجر دیده ایران بعد از سی
سال حکومت اسلام به ایران گواه این مسئله هستند
جمعه 14 تیر 1387

sha.pesar - قطر - دوحه
لگفا با هم قاطی نکنیم.. اینهم مثل خیلی چیزای دیگه باورهایی هست که ریشه در فرهنگ -رسم ورسوم و سنت عده ای است که به دین و مذهب ربطی نداره ولی بعضیها بدشون نمیاد زورکی ربطش بدن.... کمی جستجو کن تا ببینی اسلام با ختنه دختران مخالف است.
جمعه 14 تیر 1387

bizet - ایران - شیراز
rezashah - استرالیا - ملبورن
انتظار کیه بنده خدا؟پاشو صبح شده
جمعه 14 تیر 1387

khasteh - فرانسه - استراسبورگ
ختنه دختران (بریدن کلیتوریس ) به خاطر اینه که در هم اغوشی نه لذتی ببره نه به ارگاسم برسه. اخه این جنایتهارو که به این روانیا یاد میده. در ضمن در جنوب ایران ختنه دختران امار بسیار بالایئ داره .
جمعه 14 تیر 1387

Tina jOon - آلمان - ماینز
بابا به خدا این اعتراض همه روگذاشته سر کار ، باور کنین خودشم یه ساعت به چرت و پرتهایی که می نویسه میخنده
شماهااگه تا ازتون مستقیم چیزی نپرسیده جوابش رو ندین کمتر مزخرفاتش رو با هزار دلیل مزخرف تر به خوردمون میده........
والاااااا
شنبه 15 تیر 1387

twelve - ّآریانا - شیراز
جناب اعتراض !! معلوم شد دینت هم مثل سیاستت کورکورانه هست !! خودت با این نحو نظر دادن و حرف زدنت ، در این پست و سایر پستهای اکثرا بی محتوا و بی اساسی که داری این رو به صورت واضحی ثابت کردی.
ختنه دختران از موکدات و اعمال محبوب شخص پیامبر اسلام بوده و از دستورات ایشون به حساب میاد ! در این مورد روایتی وجود داره که به این صورته :

"روزی پیامبر ام سلمه را در راهی دید ، او را ار این جهت میشناخت که دختران را ختنه میکرد ، به او گفت ، ایا هنوز ان کار قدیمت را انجام میدهی ؟ گفت بله ، مگر اینکه شما مرا از این کار منع کنید ، پیامبر گفت نه ! به کارت ادامه بده ، این کار تو باعث طول عمر دختران و لذت شوهر او میشود "

این رو در اکثر کتابهای معروف اداب رسوم اسلامی میتونی ببینی !!
تا بهت ثابت بشه که اسلام هم به قول خودت وحشی گری داره!
شنبه 15 تیر 1387

masoud_gsm - ایران - رشت
Eteraaz عزیز گویی برنامه ات را به گونه ایی نوشته اند که به هر بهانه ایی انهم بدون دلیل باید از اسلام و اخوند و بسیجی و ... دفاع کنی(شستشوی جمهوری اسلامی)
واقعآ باعث افتخار اسلام هست که حداقل راجع به ختنه دختران چیزی نگفته
ولی در ان صحبت از سنگسار و شلاق و قصاص و قطع دست و پا پرتاب از بلندی و ... شده
گویی که ان زبانی که در گلوی ناقابلت فقط برای اعتراض گاهی به چندین متر میرسد در مواجهه شدن با دلیل و برهان دوستان عزیز به ناگاه در دهان بلعیده شده و دیگر زمزمه ایی هم از ان شنیده نمی شود
ای مرید بی چون و چرای جمهوری اسلامی در مواردی که بعد از هر اعتراض بی مورد و بی دلیلت با دلایل دوستان مواجهه میشوی سعی کن از همیاری عقل و تفکرت(در صورت موجود بودن)در پشتیبانی از زبانت که فقط انرا برای اعتراض به دشمنان اسلام و انقلاب برنامه ریزی کرده اند استفاده کنی تا ذره ایی از خرد و تدبیر در اعتراض های پوچ و بی دلیلت دیده شود
شنبه 15 تیر 1387

shima golabatoon - هلند - نایمخن
اعتراض من نمیدونم چرا یه اسم بهتر برای خودت انتخاب نمکنی مثل دستم...چی یا اش..ال
شنبه 15 تیر 1387

Candy - کانادا - کانادا
من با گفته Tina jOon - آلمان - ماینز موافقم. من همین گفته پیامبر را خونده ام. ولی من ابنو فهمیدم که این اعتراض فکر میکنه همه جا باید نظر بده که این خودش یه بیماریه لاعلاجه. براش دعا کنید.

شنبه 15 تیر 1387

samaneh rezayi - استرالیا - سیدنی
فقط شاکرم که ما فقط اصل اسلام رو داریم نه عربها
شنبه 15 تیر 1387

shovalieh_siah - ایران - بجنورد
shima golabatoon - هلند - نایمخن
شدیدا باهات موافقم به نظر من ایشون مشکل روانی دارند
شنبه 15 تیر 1387

ajin - ایران - کردستان
Eteraaz - ایران - تهران

بهتر اول بری کتاب حلیت المتقین رو بخونی بعد حرف بزنی
حتما احادیثی که در این مورد نشنیدی! ختنه کردن زنان باعث گرامی شدن انان در نزد شوهرانشان می شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اگه اشتباه نکنم میگن پیامبر گفته!
شنبه 15 تیر 1387

mahkame - اتریش - وین
twelve - ّآریانا - شیراز
معرکه نوشتی. خوشم اومد. جواب دندان شکنی دادی
شنبه 15 تیر 1387

alinewman - ایران - قم
خوبه باز هم یه خری یه غلطی تو یه خراب شده ای انجام داد، تا باز هم یه سری افراد بی سواد و کتاب نخونده، که فقط بلدند حرفهایی رو که شنیدند رو تکرار کنند به دین اسلام گیر بدهند.
لطفا یه خورده خودتون هم فکرکنید و هر چیزی رو که شنیدید تکرار نکنید.
در ضمن حتی اگر یک کار اشتباهی تو یه کشور به ظاهر مسلمون انجام بشه، نمیتونیم به اسلام ربطش بدیم!
شنبه 15 تیر 1387

shima87 - فرانسه - پاریس
خوب این اعتراض همه را سر کار میز اره
ول اش کنید تو ایران خودمون قمه میزنند تو سر یک بچه یک ساله و هزار تا کار خشونت امیز دیگه علیه دختران و زنان انجام میدن
همانطور که خسته گفت هنوز تو ایران ختنه دختران انجام میشه اما دولت اسلامی پس چرا کاری نمیکنه
شنبه 15 تیر 1387

emam_hadi - اذربایجان - اسلو
Eteraaz - ایران - تهران
مگه اسلام از عربهای وحشی به ما سرایت نکرده؟
البته اسلام دین خوبی هست اگر قانونش برای همه اجرا بشه ....توی ایران همه مسلمونند ولی قانون اسلام اجرا نمیشه....اروپا قانونش بیشتر به اسلام میخوره....
شنبه 15 تیر 1387

aftab1381 - ایران - تهران
کامراد - انگلیس - انگلیس
همانطور که جنابعالی از اسم دین سوء استفاده کردی و خیلی از مسایل رو که درست صورت نمی گیره به دین و مخصوصا به اسلام نسبت می دهی خیلی های دیگه هم چنین سوء استفاده هایی رو می کنند و گرنه روح دین و مخصوصا اسلام با سوء استفاده مخالف است. اینکه جنابعالی در کشوری مثل انگلیس زندگی می کنید دلیل فرهنگ و شعور بالای شما نیست. برای اینکه تو همون خیابون کنزینگتون که بایستی می تونی خیلی کثافت کاری هارو ببنی که جنابعالی حاضر نیستی حرفی از اونها رو بزنی. و فکر کردی چون اونجا هستی هر حرف چرتی که بزنی درسته قافل از اینکه از دین و اسلام حداقل آشنایی رو نداری ولی با پر رویی و علیرغم داشتن ذره ای اطلاعات در مورد دین نظر می دی و خودت رو هم فیلسوف می دونی
اول برو خودتو اصلاح کن بعد بیا در مورد اسلام نظر بده.
شنبه 15 تیر 1387

sayna_a_2006 - ایران - سربندر
ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
بازهم نظر دادی ؟ اخه کافررو چه به این حرفا . مگه تولذت جنسی میشناسی. برو توی جهالتت ....بی دین. شما کافرها توی اسمون معلقید . نه میتونید بالا برید نه میتونید روی زمین باشید وخدا همیشه شمارو ل... می کنه.ضمنا اسلام کی گفته لذت زن راباید گرفت. این چ...ت رو تو از کجا میاری . خدا توی قران فرموده انها لباس شما هستند وشما لباس انها. پس این چ...ت رو بده به کافرای همکیش خودت . ضمنا بیشتر این عقاید نزد بوداییان وهندوها ونیز نزد قبایل افریقایی هستند . واینها برای این میان اروپا چون میخوان ببینن ف...ش کیه . تو که بلدی این سوالات رو بکنی از خودت هم بپرس از خرا...ه خودتون رفتی اونجا چیکار؟ البته اگه راست میگی .
شنبه 15 تیر 1387

persian - امریکا - ریچمند
sayna_a_2006 - ایران - سربندر
تو که لباسی دیگه حرفت چیه ؟
امام حسین فرموده:اگر دین ندارید ازاده باشید حالا اگه ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
دین داره یا نداره به من و تو ارتباطی نداره انسانیت رو داره
ولی چرا واقعا چرا اینقدر شماها شعار میدید یک کم عمل کنید ما که اینجا از کارهای شما شرمندهایم.
دوستان عزیز که نظرات دیگران رو مطالعه میفر مائید:هیچ دقت کردید اسلام گرایان تماما سعی دارند اعلام کنند کی حقش چی بوده و هست؟بااستغفار از خداوند خودشونو در جایی میبینند که با عدم اگاهی واطلاع کافی به خودشون اجازه میدهند که با خوندن یک مطلب در سایت در مورد یک انسان که در موردش شناخت کافی ندارند نظر بدن.افکار پوسیده1400سال عرب جاهل یقینا بهتر از این نخواهد بود طبیعیه.
شنبه 15 تیر 1387

persian - امریکا - ریچمند
sayna_a_2006 - ایران - سربندر
تو که لباسی دیگه حرفت چیه ؟
امام حسین فرموده:اگر دین ندارید ازاده باشید حالا اگه ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
دین داره یا نداره به من و تو ارتباطی نداره انسانیت رو داره
ولی چرا واقعا چرا اینقدر شماها شعار میدید یک کم عمل کنید ما که اینجا از کارهای شما شرمندهایم.
دوستان عزیز که نظرات دیگران رو مطالعه میفر مائید:هیچ دقت کردید اسلام گرایان تماما سعی دارند اعلام کنند کی حقش چی بوده و هست؟بااستغفار از خداوند خودشونو در جایی میبینند که با عدم اگاهی واطلاع کافی به خودشون اجازه میدهند که با خوندن یک مطلب در سایت در مورد یک انسان که در موردش شناخت کافی ندارند نظر بدن.افکار پوسیده1400سال عرب جاهل یقینا بهتر از این نخواهد بود طبیعیه.
شنبه 15 تیر 1387

sayna_a_2006 - ایران - سربندر (ونیز ایران )
persian - امریکا - ریچمند
اقای امریکایی صفت . من این بابا رو اگر نمیشناختم اینطوری که به او نمیتوپیدم . این بابا در جای دیگه ای نظری پیرامون اسلام داده ونیز می گوید من بی دینم . که مساوی است با کافر .پس شما هم لطف بفرمایید در باره چیزی که نمیدانید سخن نگویید . متشکرم
یکشنبه 16 تیر 1387

sabrina - ایران - امل
این اعتراض را انگاری باید .... تا بفهمه چیه ولی نه .... خیلی بیشتر البته اگر قد زبونش باشه
یکشنبه 16 تیر 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.