انجمن معتادان جنسی گمنام چیست؟

انجمن معتادان جنسی گمنام چیست؟

بعد از اینکه در مورد انجمنهای دوازده قدمی مختلفی از قبیل “انجمن نیکوتینی های گمنام”، “انجمن پرخوران گمنام” و “انجمن معتادان گمنام” مطلب نوشتم و چون “انجمن معتادان جن سی گمنام” هم یکی از انجمنهای دوازده قدمی ایران است بد ندیدم آن را نیز معرفی کنم. البته لازم به ذکر است که اساس و پایه همه این NGO ها همان دوازده قدم و دوازده سنت الکلی های گمنام است.

خوب اول باید ببینیم معتاد جنسی به چه کسی می گویند. اگر میخواهید بدانید که شما هم یک معتاد جنسی هستید یا نه به این سوالات پاسخ دهید اگر دیدید به بسیاری از آنها جواب مثبت داده اید مسلما باید احساس خطر کنید. سایت خود این انجمن “معتاد جنسی” را اینطور تعریف می کند:

معتاد جنسی خودش را از تمام زمینه ها چه غلط و چه درست دور نگه می دارد. او کنترل خود را از دست داده و دیگر قدرت انتخاب ندارد و آزادی خود را برای متوقف شدن از دست داده است. شهوت یک عادت شده است. موقعیت ما مانند یک انسان الکلی می باشد که نمی تواند بیش از این الکل را تحمل کند و باید نوشیدن را متوقف کند ولی گرفتار است و قدرت متوقف کردن آن را ندارد. این موضوع در مورد معتاد جن سی هم صدق می کند که نه می تواند شهوت را تحمل کند و نه می تواند آن را متوقف کند. بدین ترتیب برای شخص معتاد جن سی، هر نوع از ارتباط جنسی چه با خود و چه با دیگری (بجز با همسر خود) معتاد کننده و ویران کننده است (برای مشاهده علائم بیشتر کلیک کنید)

آنها معتقدند راهکاری یافته اند و آن شرکت در این جلسات است یعنی دور هم جمع می شوند و از مشکلاتشان برای هم می گویند آنهایی که قدیمی ترند راهکارهایی که برایشان کار کرده است در اختیار تازه واردان می گذارند و همدیگر را کمک می کنند.

انجمن پناهگاهی امن به ما داد که در آن توانستیم با خودمان روبرو شویم. به جای اینکه احساسات ما به وسیله ی ارتباطات جنسی اجباری پوشیده شود زیر بنای گرسنگی و خلاء روحی خود را پیش همه فاش کردیم و بهبودی آغاز شد. (ادامه)

آنها برای رهایی از ارتباط جنسی اجباری که کاملا خارج از انتخاب آنهاست، همان دوازده قدم معروف را کار می کنند. هر کدام از این قدمها بسیار موشکافانه توضیح و تفسیر می شود. (تیتر دوازده قدم)

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت انجمن معتادان جنسی گمنام SA مراجعه کنید

این هم سایت SA جهانی

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.