پاسخ به دو سوال درباره‌ی انفجار شیراز + عکس

پاسخ به دو سوال درباره‌ی انفجار شیراز

1. منظور از نمایشگاه ادوات نظامی چیست؟

این نمایش‌گاه، محفظه‌ای است فلزی و شیشه‌ای، با ابعاد حدود 2*3 متر و وزن حدود 600 کیلوگرم. با ارتفاع یک‌متر از سطح زمین که در بین اعضای کانون، به «
معراج شهدا» معروف است و چند سالی است که در انتهای حسینیه سیدالشهداء قرار گرفته است.

 

محتویات معراج، به طور کلی عبارت است از چند گونی خاک، پوتین، نامه‌های شهدا، فانوس، چفیه، سربند، قمقمه، پوکه‌ی خمپاره و ... که در مناسبت‌های مختلف، تزئینات متفاوتی را به خود می‌بیند. به عنوان نمونه بنگرید به:

 

 

 

 

و:

 

و:

 

نتیجه:
معراج شهدا، محفظه‌ی کوچکی است که به عنوان یادمان شهدا از آن استفاده می‌شود و مزین به وسایل و ابزاری بی‌خطر است. پس با شنیدن "نمایش‌گاه ادوات نظامی" متصور ِ فضای بزرگی با تجهیزات توپ و تانک و تفنگ و ... نشوید! همه‌ی نمایش‌گاه همین محفظه‌ی کوچک است!
با توجه به ارتفاعی که این یادمان از سطح زمین دارد، فرضیه‌ی
جاسازی بمب در زیر آن از چند روز قبل منتفی است. چرا که هر شیئی که در زیر آن قرار می‌گیرد کاملا قابل رؤیت است. ضمن این که کل فضای حسینیه، هر هفته قبل از شروع مراسم، نظافت شده و مرتب می‌گردد. بنابراین هر شیئ مشکوکی از دید اعضای تدارکات، مخفی نمی‌ماند.

۲. عامل انفجار در کجا قرار داشته است؟

عامل انفجار در انتهای حسینیه و در نزدیکی دیوار حائل بین خواهران و برادران منفجر می‌شود:

 

- با توجه به این که پس از انفجار زمین زیر یادمان(معراج) شهدا، حدود 30 سانت گود شده، و با توجه به فاصله‌ای که معراج شهدا از زمین دارد، محل انفجار بمب، روی زمین، و زیر معراج بوده و نه درون محفظه‌ی یادمان.
- این محفظه‌ی 600 کیلوگرمی پس از انفجار به هوا پرتاب می‌شود و در چند متری مکان اولیه خودش، سقوط می‌کند. پایه‌های فلزی این یادمان، در قسمت‌های پایین دچار ضربه‌ی شدیدی شده و برخی اضلاع آن، قوس برداشته و قسمتی از نیمه‌ی پایینی آن، کلا از محفظه جدا شده است.

 

 

در حالی‌که اگر عامل انفجار درون محفظه قرار داشت، همه‌ی این اتفاقات، دست‌کم باید در قسمت میانی و بالایی محفظه هم می‌افتاد.
- در زمان انفجار، همه‌ی مستمعین، ایستاده بودند و مشغول سینه‌زنی بودند. با توجه به ارتفاع محفظه از سطح زمین، اگر عامل انفجار درون محفظه بود، باید بیش‌تر مجروحین از قسمت بالاتنه مصدوم می‌شدند؛ در حالی‌که اغلب بچه‌ها از پایین‌تنه مجروح شده بودند. 
- رنگ قسمت‌های زیرین این محفظه، کاملا سوخته و از بین رفته؛ در حالی‌که قسمت‌های فوقانی، هنوز به رنگ سفید هستند؛ و اگر عامل انفجار در داخل این محفظه قرار داشت، می‌بایست دست‌کم رنگ‌های قسمت میانی را نیز از میان ببرد. این عکس کاملا گویا است:

توجه کنید: فکر نمی‌کردم نیاز به توضیح داشته باشد؛ یک بار در متن ذکر شده که این محفظه بعد از انفجار، می‌افتد چند متری محل اولیه‌ی خودش؛ و بعد در جریان کمک‌رسانی و خروج مجروحین و شهدا، این محفظه انتقال پیدا می کند به کنار دیوار مجاور؛ که رو‌به‌روی محل اصلی خودش بوده است... این که می‌بینید فرش زیرش سالم می باشد به این دلیل هست که الان در محل انفجار قرار نگرفته است؛ وگرنه محل انفجار را می‌توانید با توجه به گودی‌ای که ایجاد کرده؛ در جلوی آن ستون سبز‌رنگ که دیوار کنارش فرو ریخته؛ توی این تصویر ببینید:

منبع : وبلاگ دنیای راه راه

amirjoun - ایران - ایران
یاد برجهای دوقلو افتادم یاد هلوکاست و یاد صدام حسین. جالبه این آقای احمدی نژاد فقط مونده روشنی روزو نفی کنه . ماشالله به این همه علم و دانش رییس جمهور !!!
پنج‌شنبه 29 فروردین 1387

amir19 - هلند - لاهه
با سلام و خسته نباشین خیلی توضیح جامه و خوبی بود من نمیدانم کی به این دقت انفجار را بررسی کرده ولی با توجه به نکات خوبی که در بالا گفته شد اگر چند مین ضد نفر یا ضد تانک انجا باهم منفجر میشود یک همچین ویرانی به وجود میاورد البته موشک کاتیوشا میتوانسته به این حالت انفجار داشته باشه ولی سئوال این که دوستانی که در زمان جنگ ایران عراق بودن یادشان هست که در سنگر انفرادی و یا همچین سنگرهای غیر از کلاش و یا ارپی جی ویا اگر این شهید تک تیرانداز ودیدبان بوده باید سیرونف و یا همان قناسرو داشته که این سلاحها همچین انفجاری نداره ب فرض هم موشک ارپی جی خود سر عمل کرده اون زمان که من به یاد دارم این موشکها وقتی به تانک هم میخورد عمل نمیکرد به هر حال انفجاراین موشکها کلا 50 اجر را هم به نمی ریخت نه که حدود 200 نفر کشته زخمی می گفتن انبار مهمات منفجر شده البته بدون مدراک قابل فهم تر بود تا یک سنگر شهید لازم توضیح قناسه و یا سرینوف یک اسلحه است برای تک تیراندازها که انفجار نداره پس توضیح که باعکس در بالا گفته شده قابل درک است.
پنج‌شنبه 29 فروردین 1387

javadremix - ایران - تهران
خوب معلومه که کا کار همین یهودی ها و بهایی ها بوده اگه میتونستم خودم تو شیراز هلوکاست واقعی راه مینداختم .
پنج‌شنبه 29 فروردین 1387

hojjatbaba - ایران - تهران
امیر جان از هلند اول :سیمینوف صحیح است
دوم :اگر فیلم زمان انفجار را میدیدی متوجه میشدی که صدای انفجار صدای انفجار خمپاره نبود بلکه صدای انفجار حدود نیم پوند تی ان تی یا (سی4) بود هر کسی که دوره اموزش نظامی را گذرانده باشد ویا جبهه رفته باشد این را متوجه میشود حالا قصه چیه خدا میداند راستی یاد اون فیلم بهروز وثوقی افتادم که میگفت :(به همه گفتیم زدیم تو هم بگو زدیم) پس ما هم میگیم مواد منفجره خودش همینطوری الکی محض خنده منفجر شده وتعدادی از هموطنان ما را کشته
زد زیاد
پنج‌شنبه 29 فروردین 1387

elvis2002 - سوئد - گوتمبرگ
من فکر میکنم که کار خود عوامل حکومتی است که به این بهانه یک عده آدم که به بهاییت اعتقاد دارند را بکشند. مثل بمب گذاری در مشهد که بعد ها معلوم شد کار عوامل سعید امامی بود.
پنج‌شنبه 29 فروردین 1387

lavita - اوکراین - کیف
جناب قربون چه ربطی به یهودیها داشت خدا خ... را شناخت شاخ بهش نداد در ضمن هلوکاست هم راه بندازی بعد از کارت سرورت میاد منکر همه چی میشه پس به خودت زحمت نده اجرت ضایع میشه خودشون یه کاریش میکنن نگران نباش
جمعه 30 فروردین 1387

erfan-iran - ایران - ایران
javadremix : همه میدانند که جنایت کار تر از شما مسلمانان در جهان وجود ندارد .. یهودی و بهایی بیکار نیست که وقت خودش را بایت کشتن چند مسلمان کافر به هدر بدهد .. حیف نیست مواد منفجره به این با ارزشی را صرف کشتن مسلمانان بکنند !! ...
از طرفی در بیست سال گذشته بزرگترین جنایت ها در حق اقلیتهای مذهبی صورت گرفته است و امثال شما ( که من نیمدانم چه نامی باید روی شما گذاشت . آخوند . اهریمن .. دژخیم .. .. واقعا نمیدانم ) با توسل به مشتی آیه دروغین و مذهب پر از شرک و گمراهی خودتان بر این جنایت ها مهر تائید زدید .. بی شک هر کسی که تخم نفرت و نفاق بکارد .. نفرت و کینه نیز درو خواهد کرد ... شما در داخل ایران با مردم ایران چه کردید که انتظار دارید مشتی وهابی به شما رحم کنند ! .. امیدوارم آنقدر یکدیگر را تکته تکه کنید تا دنیا و بشریت از شر خودتان و مذهبتان آسوده شود .
جمعه 30 فروردین 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
عرفان ایران-ایران -ایران.این درست نیست به همه مسلمانان بی احترامی کنید و از طرفی خواهش میکنم به قرآن که کتاب آسمانی ما مسلمانان است بی حرمتی نکی.عمل هر کسی به خودش ارتباط دارد و ملاهای دزد و جانی و جنایات مزدوران مفت خور و عوام فریبیها و کارهایشان بمعنی اسلام و مسلمانی نیست.توجه داشته باش قوانین در اسلام و تمام ادیان آسمانی که از ریختن خون بیگناه و مخصوصا خون بیگناهان کیفر بسیار دارد و در اسلام تاکید شده که در دنیای آخرت نا بخشودنی است .پس عمل کرد ملاها را بحساب ادیان الهی (اسلام)نگذاریم متشکر عزیزم.
جمعه 30 فروردین 1387

ARTEMIS-SW - سو ید - مالمو
javadremi بلای هر چی مسیحی یهودی بهایی هست وسط اون سرت ... حزب اللهی... که هر اتفاقی می افته به فکر کشتن اقلیت های مذهبی می افتی.... البته عجیب نیست ازاین دین خون نفرت ...که نوشابه اش جز خون بیگناهان نیست برو عربستان وطنت اونجا جاته
جمعه 30 فروردین 1387

amir19 - هلند - لاهه
با سلام با تشکر از دوست عزیزمhojjatbaba در مورد اشتباه املائی من باید بگویم هر شخص و یا هر گروهی که دست به این همچنین کاری میزنه فکر نکنم وجدان و شرف داشته باشه که ملت بی گناه را به این حالت به خاک خون بکشه ایرانی در هر ادیانی شرف ایرانی بودنش جلوگیری میکنه با این جنایتها پس بعید است این کار یک ایرانی باشه اقای عرفان از ایران بعضی از حیوانهای ادمنما در هر جای دنیا وجود دارن که در همین ایران خودمان با برخورد و سرکوبی مردم به اهداف بالاتر خود میرسن یا در لباس پلیس و یا وووو.. پس نمیشود که اگر 5نفر بد شد همه رابا همان 5 نفر یکی کرد از نظر هر دینی کشتن انسان گناه است و ما این را نباید به خومان اجازه دهیم که به ادیان دیگران بی احترامی کنیم حال اگر شمایک ایرانی باشین دیدن همچنین انفجاری احساس دلسوزی ناراحتی میکنیدنه اینکه با وقاحت تمام از کشتار یکسری انسان بیگناه احساس لذت کردی بهائی و مسلمان را تشویق به خون ریزی میکنی پس چه فرقی تو داری با همان انسانهایی که فقط لباس انسان به تن کردن دوست عزیز انسان اول حرفش مزه میکنه بعد میزن از نظر ما هردینی محترم و انسانها با هم برابر هستن همسایه من یک خانم هلندی وقتی این فیلم دید گریه کرد و شخص یا گروهی که دست به همچینین جنایتی زده را سادیسمی دیوانه خطاب کرد چون میگفت حیوانها هم برای جان صاحبشان ارزش قائل هستن ای به حال....... به هر حال خدا خودش به مردم بی چاره رحم کنه که همچنین رژیمی بر ایران حکومت میکنه و انسانهایی که اسمشون گذاشتن ادم خداخودش نسل اینها از سر مردم برداره زنده باد ایران و ایرانی که قلب و روحش برای وطنشه.
جمعه 30 فروردین 1387

erfan-iran - ایران - ایران
parviz1 : جناب .. اگر فکر میکنید که اسلام را بهتر از آخوندها و عربها میفهیمد ..سخت در اشتباهید ... اسلام دقیقا همان چیزی است که القاعده و امثال جنتی ها و امام جمعه شهر مشهد مبلغ آن هستند .. من و بسیاری دیگر از جوانان این کشور که با جمهوری اسلامی بزرگ شده ایم بهتر از هر کسی اسلام را می شناسیم ... هر چند دوست ندارم به کسی توهین کنم اما حقیقت را نمیشود کتمان کرد ...
شنبه 31 فروردین 1387

p0licce - امارات - دبی
توی کامنت قبلی گفته بودم که خر خودشونن.
شنبه 31 فروردین 1387

hardwoking - ایران - تهران
خوب اینو نگن چی بگن؟!!!
شنبه 31 فروردین 1387

شیما - ایران - ایلام
اگه 2 تا بچه مدرسه ای تو امریکا دعوا می کردن تا حالا 1000 تا نشست و تحلیل و بررسی واسش میزاشتن.ولی این.. اصلا انگار نه انگار چند نفر مردن...به خدا از این همه دروغ دیگه خسته شدیم.
شنبه 31 فروردین 1387

sepid.irooni - انگلستان - لندن
erfan-iran - ایران - ایران چرند بود نوشتت والا تو این دورو زمونه مشکله ما با اونا هست تروریستا لووووووووول اینا حقیقت نیست چرته! اگه ادعات می شه برو کودتا کن لووووووول ARTEMIS-SW - سو ید - مالمو خیلی پ........ایران به اقلیتا مذهبی چه کار داره من چودم باهاشون زندگی کردم خیلی بی ربط میگی هی هی امان از این بهونه!!!

یکشنبه 1 اردیبهشت 1387

avazak - انگلستان - لندن
آفرین به عرفان ـ ایران و آرتمیس... حقیقت را باید گفت هر چقدر هم که تلخ بایشه... من هم با شما موافقم البته نه با از بین رفتن مسلمانان چون اونها هم انسانن ولی با از بین رفتن اسلام کاملا موافقم که این دنیارو به گندکشیده... به امید دنیایی عاری از اسلام ...
یکشنبه 1 اردیبهشت 1387

lovers - آمریکا - هیوستون
عزیزان بیایید خودتونو گول نزنید این سیاست کثیف جمهوری اسلامی . وگرنه بهائیان بیکار نیستن بیان اینکارا را انجام بدن.
دوشنبه 2 اردیبهشت 1387

persia_64 - ایران - طهران
دوستان توجه کنند / فیلم انفجار رو با دقت ببنید / اون مردکه ریشو که پیراهن سفید به تن داره ساعتشو نگاه میکنه دستشو میگیره بالا 2 ثانیه بعد انفجار رخ میده بعد انگار نه انگار وقتی همه در میرند این آقا تازه یادش میافته که باید بشینه
نتیجه : کاره خود جمهوری اسلامی هست بدون شک و هدفشون هم درست کردن بهانه برای کشتن یک عده بهایی
در ضمن : javadremix - ایران - تهران فهم و شعورت خیلی کم تر از اونی هست که تصور میشد اگه مایل هستی به شعورت اضافه کنی بیا تالار پیام خصوصی بگذار
سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1387

arashk_fara - انگلیس - لندن
درود بر تو عرفان اسلام دینی با گفتاربد - کرداربد و پنداربد
سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.