تحقیق مشترک ایران و سوریه درباره ترور مغنیه

تحقیق مشترک ایران و سوریه درباره ترور مغنیه

علیرضا شیخ عطار، قائم مقام وزیر خارجه ایران، از تشکیل یک هیات تحقیق مشترک توسط ایران و سوریه برای بررسی ریشه های ترور عماد مغنیه، از رهبران ارشد حزب الله لبنان، خبر داد.
تصمیم تشکیل گروه مشترک در دیدار آقای متکی با مقامات سوری اتخاذ شده است

آقای شیخ عطار که سخنران این هفته پیش از خطبه های نماز جمعه تهران بود، گفت این تصمیم در پی مذاکرات منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران با مقامات سوری اتخاذ شده است.

عماد مغنیه، که سال ها به اتهام دست داشتن در یک رشته آدم ربایی و انفجار تحت تعقیب ایالات متحده و اسرائیل بود، روز چهارشنبه (13 فوریه) در دمشق، پایتخت سوریه، در اثر انفجار بمبی در اتومبیلی که سوار آن بود کشته شد.

مراسم تشییع جنازه آقای مغنیه روز پنجشنبه و در منطقه شیعه نشین بیروت برگزار شد.

در این مراسم آقای متکی از جانب دولت ایران شرکت و پیام آقای احمدی نژاد را در جمع تشییع کنندگان قرائت کرد. رئیس جمهور ایران در پیام خود ترور مغنیه را "لکه ننگ بر پیشانی صهیونیستها" دانست و او را "فرزندی برومند و غیرتمند از متن امتهای عرب و اسلامی" نامید.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به صورت همزمان و از طریق تصاویر ویدئویی برای حاضران سخنرانی کرد.

آقای نصرالله بعد از جنگ 33 روزه حزب الله و اسرائیل در تابستان سال 2006 به صورت مخفی زندگی می کند و بسیار کم در مجامع عمومی ظاهر می شود.

بیشتر احزاب و شخصیت های سیاسی ایرانی به مناسبت کشته شدن آقای مغنیه اطلاعیه داده و "شهادت" او را تسلیت گفته اند.

آیت الله خامنه ای، رهبر ایران، سید حسن خمینی، نوه آیت الله خمینی، و جبهه مشارکت ایران از جمله اشخاص و گروه هایی هستند که در این مورد اطلاعیه صادر کرده اند.

علی لاریجانی، محمدباقر قالیباف و محسن رضایی نیز پیام تسلیت مشترکی صادر کرده اند.

صدور پیام مشترک از سوی این سه شخصیت سیاسی اصولگرا نشان دهنده آن است که قصد این سه برای ارائه لیست انتخاباتی خارج از چارچوب جبهه متحد اصولگرایی برای انتخابات مجلس هشتم جدی است.

همزمان شاخه دانشجویی و جوانا اصولگرایان تحول خواه، از گروه های سیاسی اصولگرای ایران، در نامه ای به شورای شهر تهران درخواست کرده اند یکی از خیابان های اصلی یا میادین بزرگ شهر تهران به نام عماد مغنیه نامگذاری شود.
همچنین
گروهی تحت عنوان ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام (استشهادیون)، اعلام کرده اند سنگ یادبود عماد مغنیه را در تهران نصب خواهند کرد.

soheil sofa - ایران - اهواز
من نمیدونم شما به کسی که از یک آدم کش بلفطره حمایت میکند چه می گویید عماد مغنیه یک سگ کثیفی بود که بسیاری از هموطنان منو که با این رژیم مخالف بوده اند کشته 22 یهودی بی گناه را در بوینس ایرس کشتن خلبان بی گناه هواپیمایی که ربوده بود خوب قضاوت کنید که آیا از حیوان پست تر نیست
دوم اینکه اسراییل اگر کسی را بکشد جرات گفتنش را دارد اونم کسی که برای سرش جایزه گذاشتن پس این کار خود طرفداران سید حسن نصرالله ... است
شنبه 27 بهمن 1386

بابک - ایران - سیزوار
عاقبت یک تروریست بهتر از این نمی تواند باشد کاری که دیگران را از انجام ان منع می کنی خودت هم نباید انجام دهی ایشان بهتر بود خود را به یک دادگاه بین المللی در هنگام حیابش معرفی می کرد تا به سزای اعمالش برسد.
یکشنبه 28 بهمن 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.