اظهارات قطبی درباره لیست سیاه

اظهارات قطبی درباره لیست سیاه

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با تاکید بر اینکه هیچ لیست سیاهی در این تیم وجود ندارد، خبرهایی که در مورد استعفا و کناره گیری اش مطرح شده بود را تکذیب کرد.
به گزارش مهر ، افشین قطبی که امروز برای حضور در جلسه کمیته انضباطی راهی باشگاه پرسپولیس شده بود در مورد دلیل حضورش در این جلسه گفت :  راجع به مصاحبه‌ ای بود که چند خبرنگار با من انجام داده بودند. آنها درباره موضوع مرزبان و از وضعیت باشگاه سوال کردند، جواب من هم خیلی شفاف بود. اینکه آقای کاشانی فرهنگ ایران را بیشتر می شناسد و به شرایط موجود تسلط بیشتری دارد. ضمن اینکه من او را مثل برادرم دوست دارم و به خاطر احترامی که برای ایشان قائل هستم به درخواست ایشان با بازگشت مرزبان موافقت کردم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که"  از قول شما نوشته بودند که مرزبان به شما تحمیل شده است و اگر این دخالت‌ها ادامه پیدا کند، استعفا می‌دهید!" خاطر نشان کرد:  خیلی از این عباراتی را که به کار بردید از شما می‌شنوم و اصلاً حرف من نبوده! فکر می‌کنم اصطلاحات دیگری را به جای حرف‌های من استفاده کرده‌اند و حرف من عوض شده است. مگر می‌شود من در یک جای مصاحبه بگویم آقای کاشانی را مثل برادرم دوست دارم و بعد، از همان مصاحبه حرف تحمیل و استعفا بیرون بیاید؟! الان خیلی صریح می‌گویم، به هیچ وجه بحث تحمیل مطرح نبوده و من بنابه درخواست آقای کاشانی و شناخت بیشتر ایشان از شرایط حاکم بر فوتبال ایران، این موضوع را پذیرفتم.

افشین قطبی ادامه داد: من فکر می‌کنم عده‌ای قصد دارند میان من و آقای کاشانی اختلاف بیندازند، چرا که می‌دانند یکی از دلایل مهم موفقیت پرسپولیس تا امروز، حمایت کامل مدیر باشگاه از ما بوده است. آنها می‌دانند که با این حمایت و با این شرایط خوبی که آقای کاشانی بوجود آورده، موفقیت ما قطعی است، بنابر این تلاش می‌کنند که این شرایط را به هم بزنند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد:  من در طول عمرم هیچ وقت استعفا نداده‌ام و کاری را در نیمه راه رها نکرده‌ام. لغت استعفا برای من لغت جدیدی است اما مطمئن باشید به قولی که به هواداران پرسپولیس داده‌ام پشت نمی‌کنم و تمام توانم را برای قهرمانی پرسپولیس به کار می‌برم. باز هم می‌گویم، از من پرسیدند اگر روزی در کار شما دخالت کنند و این دخالت‌ها زیاد شود، چه می‌کنید که من هم پاسخ دادم، دخالتی در کار نیست در عین حال مربی‌ها در همه جای دنیا وقتی در کارشان دخالت شود کنار می‌روند. از شما سوال می‌کنم آیا این حرف من یعنی اینکه در کار من دخالت می‌کنند؟ این برداشت، برداشت درستی نیست.

وی در مورد مقابله با چنین حاشیه هایی گفت:  بهترین راه برای مقابله با حاشیه‌ها این است که همگی با صداقت پیش برویم و اگر مشکلی بود مثل یک خانواده بین خودمان حل کنیم. ما همه انسان هستیم و چه خوب است که اگر اشتباهی داریم بیائیم و با هم در میان بگذاریم و به خارج از خانواده پرسپولیس نبریم. صداقت، رمز موفقیت پرسپولیس است. قهرمانی پرسپولیس یعنی قهرمانی باشگاه، قهرمانی سرمربی، مربی، بازیکن، مدیریت و هواداران، یعنی قهرمانی همه. بنابر این قهرمانی پرسپولیس به نفع همه ماست. اگر به این موضوع معتقد باشیم انگیزه‌های شخصی کنار می‌رود و هدف بزرگتری مطرح می‌شود. هدف من قهرمانی پرسپولیس است و تردید ندارم هدف همه کسانی که در پرسپولیس هستند هم همین است. پس می‌توانیم و باید به حاشیه‌ها بی‌توجه باشیم و در مواقع لزوم با آن مبارزه کنیم.

قطبی در پاسخ به این پرسش که " یکی از این حاشیه‌ها که خیلی هم به آن پرداخته می‌شود، موضوع لیست سیاه بعضی بازیکنان است. این طور مطرح کرده‌اند که شما لیست سیاه درست کرده‌اید و خواستار اخراج شش بازیکن از پرسپولیس شده‌اید، آیا این موضوع درست است؟" خاطر نشان کرد:  شش بازیکن یعنی یک تیم! چطور می‌شود من خواستار اخراج شش بازیکن از تیم بشوم و اصلاً به چه دلیل؟ لیست سیاهی در پرسپولیس وجود ندارد و من به هیچ وجه نمی‌خواهم بازیکنی از پرسپولیس کنار برود. من به همه بازیکنانم برای رسیدن به قهرمانی نیاز دارم و به هیچ وجه لیست سیاهی در کار نیست.

قطبی در مورد رابطه با بازیکنان و برخی تبعیض ها گفت:  اول اجازه بدهید یک نکته را مشخص کنم، اینکه بازیکنان، مربی را دوست داشته باشند ضامن موفقیت یک تیم نیست بلکه عملکرد و انگیزه بازیکنان مهم است. بنابر این هدف اول من، انگیزه دادن به بازیکن هاست. من اگر نیکبخت را در نیمه اول بازی با سپاهان به کار نگرفتم به جز مسائل فنی دلیل دیگری نداشت. من می‌دانستم که نیمه اول، بازی بسته‌ای را پیش رو داریم و نیکبخت بازیکنی است که نیاز به فضا دارد، این فضا در نیمه دوم بوجود می‌آمد، بنابر این او را در این نیمه به میدان فرستادیم. به نظرم نیمه دوم بازی سپاهان یکی از بهترین عملکردهای نیکبخت بود و او تیم حریف را با عملکرد بسیار خوب خود به آتش کشید و اگر اشتباهات سنگین نیمه اول نبود ما حتماً نتیجه را می‌بردیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس یادآور شد: من در قلبم همه بازیکنان پرسپولیس را دوست دارم اما در عمل باید کاری را بکنم که به نفع او و به نفع تیم باشد. باز تاکید می‌کنم اینکه چه کسی، چه کسی را دوست دارد مهم نیست، مهم نتیجه‌گیری تیم است.

وی در مورد اشتباهات فردی بازیکنان و عواقب آن گفت: ما قبل از انتخاب بازیکنان تیم ملی فکر کردیم دو دروازه‌بان خوب داریم که می‌توانیم با بازی دادن به هر دو آنها نتیجه بگیریم. این ریسک را کردیم و البته تاوان آن را هم دادیم اما برای نیم فصل دوم دیگر این کار را نخواهیم کرد و فقط از بهترین دروازه‌بان استفاده می‌کنیم. به این ترتیب دروازه‌بانان این استرس را دارند که با یک اشتباه، جایگاه خود را از دست خواهند داد. ما با جابجا کردن دروازه‌بانها، تمرکز خط دفاعی و انسجام آنها با دروازه‌بان را هم متزلزل کردیم و این مسئله در نیم فصل دوم اصلاح می‌شود.

قطبی در مورد جذب بازیکنان خارجی گفت: از میان همه آنهایی که تست کردیم دو نفر را پسندیدیم که با آنها قرارداد هم می‌بندیم. اجازه بدهید اسم و پست آنها را هم نگویم که مشکلی برای جذب آنها ایجاد نشود. یکی از آنها کاملاً بازیهای جدیدی را برای ما انجام خواهد داد و دیگری هم برای محکم کردن یکی از پست‌هایمان در صورت مصدومیت بازیکن اصلی کارایی بالایی دارد. ضمن اینکه در تیم‌های خوبی بازی کرده‌اند و سابقه خوبی دارند.

nafas - ایران - ارومیه
حیفه به این زودی افشین بره.باید برا نهادینه کردن یک فرهنگ اون هم حرفه ای گری تو ورزش اگه پیشرفت کشورش رو دوست داره باید بمونه و از جون مایه بزاره.خیلی ها میخوان یه شبه ره صد ساله برن اما...
قدر افشین رو بیشتر از اینا باید دونست.
رفتار دیروز آقای کاشانی هم اصلا حرفه ای نبود.خدا رو شکر به خیر گذشت.
یکشنبه 23 دی 1386

hidden - کانادا - تورنتو
برو بابا تا دیدش کاشانی میگه پولو پس بده برو سریعا حرفاش تغییر کرد این پول چه کارا که نمیکنه..
دوشنبه 24 دی 1386

MSO MSO - ایران - مشهد
حالاکه یه ادم با فرهنگ اومده تو این فوتبال ما اینقدر براشمی زنیم تا خودش بذاره بره جدا که حیفه
دوشنبه 24 دی 1386

Azi joon - ایران - مشهد
واقعا حیف افشین امپراتور... داشتن چنین مربی با شخصیتی لیاقت می خواد.
دوشنبه 24 دی 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.