طرز تهیه باقلوا

باقلوا

تهیه این شیرینی سنتی یزد، کمی مشکل است. ولی مطمئناً اگر آنرا در منزل تهیه کنید از طعم آن بیشتر لذت خواهید برد.

برای تهیه باقلوا باید خمیری مشابه خمیر نان تهیه کنید که لواش باقلوا گفته می شود و یک مایه محتوی پودر پسته که در میان باقلوا قرار می گیرد و یک شربت که برای شیرین کردن ، روی آن داده می شود.

مواد لازم برای تهیه مایه داخل باقلوا

300 گرم

پودر پسته یا بادام

150 گرم

پودر قند

نصف قاشق غذا خوری

هل

طرزتهیه:

پودر بادام یا پسته را با پودر قند و هل خوب ، مخلوط کرده و آنرا نگه می داریم.

مواد لازم برای تهیه شربت باقلوا

نیم کیلو

شکر

دولیوان

آب

نصف لیوان

گلاب

طرز تهیه:

شکررا با آب مخلوط کرده روی آتش می گذاریم. زمانی که جوش آمد و کمی غلیظ شد، گلاب را اضافه می کنیم و پس از چند جوش ، دیگر شربت را از روی اجاق برداشته ، و از صافی رد می کنیم و نگاه می داریم تا در زمان لازم از آن استفاده کنیم.

مواد لازم برای تهیه لواش باقلوا

2عدد

زرده تخم مرغ

3قاشق سوپخوری

روغن مایع

نصف قاشق مرباخوری

بکینگ پودر

یک استکان

شیر

100گرم

کره

کمی

نمک

کمی

گلاب

به مقدار کافی

آرد سفید

طرز تهیه لواش باقلوا و طرز تهیه شیرینی:

بیکینگ پودر و نمک را در شیر حل کرده ، روغن و زرده های تخم مرغ را مخلوط کرده ، شیر را به آن می افزائیم وخوب مخلوط می کنیم. آرد را الک کرده و کم کم به مایع موجود اضافه می کنیم تا جایی که خمیرحاصله به دست نچسبد. خمیر را در کیسه نایلونی گذاشته و می گذاریم 1الی 2ساعت بماند. سپس ازخمیر گلوله ای به اندازه یک نارنگی برداشته ، به وسیله وردنه آنرا کاملاً نازک می کنیم. جعبه ای فلزی ( یا ظرفی که قابل استفاده درفرباشد ) را انتخاب کرده و خمیر را کف آن پهن می کنیم . لواش دوم را به همین ترتیب پهن کرده و روی لایه ی اول لواش قرارمی دهیم سپس مایع میان باقلوا که محتوی بادام یا پسته است را روی 2 لایه خمیر پهن می کنیم و با دست کاملاً فشارمی دهیم سپس با دست کمی گلاب را روی لایه های مواد می پاشیم. مجدداً یک لواش دیگر را باز کرده، با وردنه خوب نازک می کنیم و روی موادمان قرار می دهیم سپس کناره های اضافی خمیرهای لواش را با کارد جدا کرده و کل مواد را به صورت لوزی یا مربع برش می دهیم. کره را داغ کرده و روی شیرینی می ریزیم . پس ازآنکه کره کاملاً جذب شیرینی شد جعبه باقلوا را درقسمت پائینی فری که قبلا با حرارت 350 درجه بمدت 20 دقیقه گرم شده قرار می دهیم و سپس10 الی 15 دقیقه ، شیرینی را در پنجره بالایی قرار می دهیم تا روی باقلوا طلایی رنگ شود. پس از خارج کردن باقلوا از فر، شربت تهیه شده را کم کم روی آن می ریزیم تا کاملاً جذب شیرینی شود. و می گذاریم شیرینی سرد شود. اکنون باقلوای شما حاضر است . در صورت تمایل مجداً کمی شربت بتدریج روی باقلواها بریزید.

مرجان - ایران - تهران
عالی بود.
دوشنبه 28 آبان 1386

یانگوم - کره جنوبی - موچاچی
ههههههههههممممممممممم دلم خواست
دوشنبه 28 آبان 1386

مرضیه مهردادیان - ایران - بیرجند
خیلی ممنونم از این سایت بسیار قشنگ واقعا هم شیرینی و غذاهایش را استفاده می کنم و هم آهنگ های به روزش را از دست اندرکاران این سایت بسیار تشکر و قدردانی می کنم . فقط یک خواهشی که دارم بعضی از ترانه ها و آهنگ هایشان دانلود نمی شود . لطفا با پسوند های که برای ام پی تری هست روی سایت بگذارند .
دوشنبه 28 آبان 1386

رز - ایران - تهران
اشپزی ها کاملا متنوع است خیلی ممنون****
پنج‌شنبه 1 آذر 1386

مینا - ایران - مشهد
استفاده کردیم.دمتون گرم
جمعه 2 آذر 1386

پگاه - ایران - تبریز
خیلی خوب بود.ممنون.
یکشنبه 4 آذر 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.