پلیس بریتانیا از تاثیر منفی مهاجران بیم دارد

پلیس بریتانیا از تاثیر منفی مهاجران بیم دارد

رییس پلیس استان کمبریجشایر بریتانیا گفته است که برای مقابله با مشکلات ناشی از هجوم ناگهانی مهاجران به این منطقه به کارمندان بییشتری نیاز دارد.
کارگران
در کمبریجشایر کارگران مهاجر نقش بزرگی در صنعت کشاورزی دارند

جولیا اسپنس گفت تغییر شدید در بافت جمعیتی این استان باعث شده که نیروهای تحت فرمان او با چالش های جدیدی ربرو شوند.

برای مثال آمار یک ساله استان کمبریجشایر نشان می دهد که شمار رانندگان خارجی که به خاطر مصرف الکل جریمه شده اند، هفده برابر شده است.

از سال 2004 به این سو 83 هزار شهروند اروپای شرقی در مراکز کاریابی شرق انگلستان نام نویسی کرده اند.

اداره مهاجرت وزارت کشور بریتانیا گفته است که برای تعیین حد و مرز نگرانی های مقامات در مورد مهاجرت در سراسر بریتانیا یک برنامه جدید را راه اندازی کرده است.

بنا به محاسبات مسئولان این برنامه، مهاجرت همچنان بر رشد جمعیت استان کمبریجشایر تاثیر خواهد گذاشت و از تغییرات "طبیعی" در این منطقه پیشی خواهد گرفت.

خانم اسپنس ضمن ارائه گزارشی جامع از تاثیر مهاجرت بر استان کمبریجشایر گفت که این استان به شدت تغییر کرده است.

نزدیک به صد زبان در استان کمبریجشایر (در شرق انگلستان) گویش می شود که ماموران پلیس را در انجام وظائف روزانه خود با مشکل مواجه کرده است. هزینه ترجمه این زبان ها برای پلیس کمبریجشایر تا کنون دست کم 800 هزار پوند (تقریبا یک میلیون و ششصد هزار دلار) بوده است.

پلیس کمبریجشایر همچنین با جرائمی مواجه شده که احتمالا مستقیما با مهاجران مرتبط بوده است.

بنا به این گزارش جدید، آمار بالای رانندگان خارجی که در حال مستی توقیف شده اند و همچنین بین المللی شدن جرائمی مانند تولید حشیش، قاچاق انسان و صدور کارت های اعتباری تقلبی از جمله تحولاتی است که در الگوی جرائم در استان کمبریجشایر مشاهده شده است.

رییس پلیس کمبریجشایر گفت استفاده از سلاح سرد یکی دیگر از مشکلات این منطقه است و بسیاری از افرادی که عادت داشته اند برای حفظ ایمنی خود در کشور زادگاهشان چاقو حمل کنند، فکر می کنند که در بریتانیا هم می توانند همین کار را بکنند.

خانم اسپنس گفت: "البته این به معنی نیست که آنها لزوما به بریتانیا آمده اند تا جرم و جنایت کنند اما باید به این افراد گفته شود که چه کارهایی مجاز و چه کارهایی غیر مجاز است."

وی افزود که برخی مهاجران می خواهند دشمنی های قدیمی خود را در بریتانیا حل و فصل کنند: "اخیرا یک فرد اهل لیتوانی هم وطن خود را کشت که ظاهرا این اتفاق قرار بوده در لیتوانی رخ بدهد."

لیام بیرن، وزیر مهاجرت بریتانیا گفت که وقتی به تقاضاهای مهاجرت رسیدگی می کنیم "اهمیت زیادی" دارد که تاثیرات اجتماعی مهاجرت را مد نظر قرار دهیم.

وی گفت: "دقیقا به خاطر نگرانی مقاماتی مانند خانم اسپنس است که ما برنامه ای ویژه برای تعیین شدت و ضعف مشکلات مهاجرت برای کشور میزبان راه اندازی کرده ایم که تا چند ماه دیگر اقدام در این زمینه را آغاز خواهد کرد."

آقای بیرن افزود: "خیلی مهم است که مهاجران به بریتانیا آداب و رسوم را درک کنند، زبان انگلیسی بلد باشند و از آن استفاده کنند."

تنظیم کنندگان گزارش پلیس کمبریجشایر هشدار داده اند که انزجار برخی شهروندان بریتانیایی از مهاجران باعث شده که شمار بروز "حوادث جدی" در این استان افزایش یابد. پلیس کمبریجشایر همچنین می گوید قدیمی بودن آمار و ارقام در این شهر هم باعث شده که این نیروها نتوانند به خوبی با مشکلات جدید مقابله کنند.

مقامات محلی در دیگر نقاط انگلستان هم با این هشدار موافقند و می گویند میزان بودجه خدمات عمومی برای پاسخگویی به مشکلات ناشی از هجوم مهاجران کافی نیست.

رییس پلیس کمبریجشایر در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: "در حالی که می دانیم مهاجران باعث غنای اقتصادی ما شده اند، ما باید بتوانیم ساختار خدمات عمومی منطقه خود را حفظ کنیم و برای این کار هم شمار بیشتری مامور پلیس نیاز داریم."

تحقیقات نشان داده که کارگران مهاجر نقش بزرگی در برخی مناطق بریتانیا ایفا می کنند چون در این مناطق کارفرماها با کمبود نیروی کارگر مواجه هستند.

بخش تولید مواد غذایی یکی از این حوزه هاست و کارفرماها در کمبریجشایر و استان های همجوار آن برای رفع کمبود نیروی کارگر متکی به مهاجران از اروپای شرقی هستند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.