اعلام شرایط استخدام در آموزش و پرورش

اعلام شرایط استخدام در آموزش و پرورش 


 

به دنبال ابلاغ 25 هزار ردیف استخدامی از جمله سهمیه وزارت آموزش و پرورش در طول برنامه چهارم توسعه دستورالعمل جذب ردیف‌های استخدام سال 86 اعلام شد.

بنا براین گزاش به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، استخدام برای گروه دانشجویان تربیت معلم و متعهدین خدمت دبیری، نیروهای آزاد و معلمان حق التدریس صورت می پذیرد. بر این اساس احکام استخدام دانشجویان تربیت معلم و متعهدین خدمت همانند سنوات گذشته بر اساس تعداد ردیف پیش بینی شده به صورت رسمی (آزمایشی ) صادر می شود و نوع استخدام نیروهای آزاد و معلمان حق التدریس بصورت پیمانی انجام خواهد شد.

در دستور العمل جذب ردیف های استخدام سال 86 در خصوص شرایط متقاضیان استخدام آزاد آمده است: سطح تحصیلات متقاضیان باید حداقل لیسانس و برای طلاب علوم دینی حداقل سطح دو حوزوی باشد.  متقاضیان استخدام آزاد برای رشته امور تربیتی پس از موفقیت در آزمون ملزم به طی دوره کارآموزی 120 ساعت می باشند.

همچنین متقاضیان باید شرایط عمومی استخدام بر اساس ماده 14 قانون استخدام کشوری را دارا بوده و دارای تاییدیه هسته‌ی گزینش برای شغل معلمی باشند.

بنابراین گزارش طلاب علوم دینی نیز می توانند برای رشته امور تربیتی ثبت نام نمایند اما لازم است پس از موفقیت در آزمون دوره کارآموزی (120 ساعت) را بگذرانند.

در این دستور العمل تاکید شده است اولویت‌های سهمیه استخدام برای ایثارگران، نخبگان و قهرمانان ورزشی و رعایت 3% از مجوزها برای معلولین عادی در ردیفهای آزاد و حق التدریس رعایت گردد.

همچنین فرزندان فرهنگی در صورت شرکت در آزمون و کسب حد نصاب امتیاز در شرایط مساوی با نیروهای آزاد از اولویت برخوردار خواهند شد.

این گزارش می افزاید: استخدام معلمان حق التدریس در رشته‌های مورد نیاز آموزشی با اولویت در دوره متوسطه و فنی وحرفه ای با حداقل مدرک دانشگاهی و با سابقه خدمت حداقل 5 سال و با میانگین 12 ساعت تدریس در هفته که ورودی آنها قبل از مهرماه سال 1381 باشد از طریق آزمون داخلی صورت پذیرد.

گفتنی است با توجه به استقبال بسیار گسترده مردم به دلیل عدم تداخل زمان برگزاری آزمون استخدامی با ماه مبارکت رمضان ، زمان این آزمون به 27 مهرماه موکول شد.
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.