تحلیلی بر مسئله خودارضایی در جوانان

تحلیلی بر مسئله خودارضایی در جوانان

خود ارضائی چیست ؟

خود ارضائی یا به اصطلاح علمی مستوریشن، به انجام عملی که توسط خود فرد در جهت رسیدن به ارگاسم یا اوج لذت جنسی صورت میگیرد اطلاق میشود ، اما این تعریف در بعضی حالات کامل نیست و معنای دیگر پیدا میکند مثلا در مواردی که شریک جنسی فرد این عمل را برای فرد انجام میدهد و …..Go to fullsize image

قابل ذکر است که مستوریشن یا خودارضائی در متون مذهبی اغلب به امری اطلاق میشود که منجر به انزال منی میشود و این را میتوان از خود اسطلاح استمنا که مصدر باب استفعال منی است را مشاهده نمود که در زبان عربی به معنی طلب منی میباشد درحالیکه در متون علمی به هرگونه فعالیتی که توسط خود فرد برای رسیدن به لذت جنسی صورت میگیرد اطلاق میشود .

تاریخچه خودارضائی

آمار و اطلاعات درستی در دست نیست که اولین بار چه کسانی خودارضائی را باب کرده اند ، لیکن از نقاشی های بدست آمده در چین و هند در معابد کلئوپاترا و کتب جنسی قدیمی ، میتوان حدس زد که این امر از گذشته های بسیار دور در بین مردم شایع بوده و رواج داشته است .

بر اساس مستندات فقهی و روایاتی که به امام ششم شیعیان ، حضرت جعفر صادق ( ع ) منسوب اند میتوان نتیجه گیری کرد که این امر در صدر اسلام و جوامع اسلامی هم شیوع داشته است ، همچنین بیرون ریختن منی در محیطی بجز رحم زنان از گذشته های دور در مذهب یهودیت امری مطرود بوده که خود این نشانی از قدمت این امر دارد .

خودارضائی تا اواخر ده شصت قرن بیستم میلادی از جمله اعمال مضر و مترود در جامعه پزشکی شناخته میشد ، لیکن با توجه به توسعه و گسترش علوم مختلف ازجمله پزشکی ، روانشناسی و ….. این تصور که خودارضائی دارای مضرات بسیاری است کم کم رنگ باخت و جای خود را به یک واقع گرایی داد که بر مبنای مستندات علمی ایجاد شد و بر اساس آن خود ارضائی جزئی از رفلکسهای طبیعی بدن شناخته شد و مضراتی که برای آن برشمرده میشد با آزمایشات و تحقیقات بیشتر علمی رد شدند و توجیه علمی نیافتند .

امروزه در بیشتر کشورهای توسعه یافته و جوامع پزشکی و روانشناسی جهان ، خودارضائی به عنوان یک رفلکس طبیعی بدن در پاسخ به نیازهای جنسی شناخته میشود و کسانی که خودارضائی میکنند بیمار شناخته نمیشوند . (+)

با توجه به آمارهایی که از کشورهای توسعه یافته بدست آمده است ( مطالعات جانوس و کینزی در ایلات متحده آمریکا ) بیش از ۹۰% مردان و ۸۰% زنان حداقل یک بار در طول عمرشان خودارضائی کرده اند ، متاسفانه آماری در این زمینه در مورد کشور ایران موجود نیست اما میتوان پیش بینی نمود که با توجه به وضعیت جنسی کشور و بالا بودن سن ازدواج و رابطه جنسی در ایران ، این امار در ایران نیز صادق است و شاید هم از این حد هم شایع تر باشد .

آیا خودارضائی عوارض دارد یا نه ؟

این سوالی است که بیشتر جوانان بعد از انجام خود ارضائی از خود میپرسند که در آینده چه بلایی قرار است برسرشان بی آید ! دلیل وقوع چنین حالتی از یک طرف برمیگردد به شایعات زیادی که در مورد خودارضائی نقل شده و همچنین یک رفلکس روانی معمول که همیشه پس از انجام عمل جنسی بر روی روان افراد انجام میگیرد و افراد را وادار به پرسش این سوال از خودشان میکند ! ( متاسفانه در این مقاله قصد برسی این پدیده را نداریم اما حتما در آینده در باره آن بحث مفصلی خواهیم کرد ) .

معمولا عوارض زیر را به خودارضائی نسبت میدهند :

  • سیاهی دور چشم
  • بچه دار نشدن
  • خمودگی کمر
  • ضعف بینایی
  • رعشه دست
  • عدم اطمینان به نفس و اضطراب
  • پاره گی پرده بکارت
  • زود انزالی و ارضائی
  • کاهش قوای جسمانی
  • کوچک شدن بیضه ها
  • و ……. هزاران باور غلط دیگر ……

که بر اساس مطالعات انجام شده مشخص شده که خود ارضائی عامل هیچ یک از این عوارض نبوده و یا حد اقل عامل اصلی بروز انها نمیباشد ، بر فرض مثال در زیر به چند مورد که شایع ترینها میباشند اشاره میکنم و از ذکر موارد بیشتر خودداری میکنم : ( به علت جلوگیری از طولانی شدن مقاله )

سیاهی دور چشم : معمولا به دلیل فقر غذایی و کمبود آهن صورت میگیرد و عوامل ارثی نیز در بروز آن موثرند .

عقیم شدن : معمولا یا ارثی است و یا برساس عوامل محیطی و بیماریهای مختلف ایجاد میشود و خودارضائی هیچ تاثیری بر روی بروز ان ندارد .

پاره گی پرده بکارت : در اثر دخول آلت یا اشیا بزرگ به درون واژن یا سوانح شدید در ناحیه لگن ایجاد میشود و معمولا ورود دست در حین خودارضائی باعث آن نمیشود مگر اینکه دست شدیدا وارد واژن شود و خارج شود ! (+)

زود انزالی یا ارضائی : معمولا زود انزالی زمانی معنا پیدا میکند که فرد متاهل باشد و زمانی که فرد مجرد است و خودارضائی میکند واژه انزال زود رس معنایی پیدا نمیکند ، اما اینکه آیا خودارضائی عامل زودانزالی است ، شاید بتوان گفت که اگر زودانزالی ۱۰۰ دلیل داشته باشد خود ارضائی زیاد یک دلیل از ۱۰۰ دلیل آن میتواند باشد و جالب است بدانید که یکی از روشهای درمان انزال زودرس نوعی خودارضائی است که در این صورت مشخص میشود خودارضائی قبل از انجام عمل جنسی خودش نوعی کمک کننده به درمان انزال زود رس است تا عامل بروز ان و همچنین در زنانی که خودارضائی کرده اند ، خود ارضائی بهترین شیوه برای درک ارگاسم ( نقطه اوج لذت جنسی ) است و زنانی که در گذشته جنسی شان خودارضائی نکرده اند معمولا در درک معنای لذت جنسی دچار مشکل اند و در روابط جنسی شان دچار مشکلات زیاد میشوند ، درنتیجه در زنان نیز خودارضائی عاملی برای زودارضائی نیست بلکه کمک کننده ارضای جنسی است .

کوچک شدن بیضه ها : این امر که برخی هنگام مشاهده میشود که بیضه ها کوچک میشوند به دلیل خودارضائی نیست بلکه به این دلیل است که بیضه ها در فرایند تولید اسپرم مداوم در حال تغیر وضعیت برای رسیدن به دمای مطلوب برای ساخت اسپرم اند ، در نتیجه گاها به درون بدن کشیده میشوند و جمع میشوند که به غلط کوچک شدن بیضه ها دانسته میشوند .

همان طور که در بالا مشاهده نمودید خودارضائی ، معمولا با بیماریها و مشکلات جنسی دیگر به اشتباه مرتبط تلقی میشود و این به آن دلیل است که با رواج شیوع این باورها در سنین پایین ، هنگامی که فرد پا به سن های بالاتری میگذارد وقتیکه دچار هر مشکلات جنسی میشود در قدم اول میرود سراغ خودارضائی که به نظر من شاید طبیعی باشد زمانیکه فرد اطلاعات علمی کاملی در این موارد ندارد این تصور را داشته باشد .

اما اینکه چرا خودارضائی این قدر قبح وانمود داده میشود ، به این مسئله برمیگردد که اخلاقیونی که مخالف خودارضائی بودند ، در گذشته ، سعی میکردند با سیاهنمایی در این مورد ، جوانان را از انجام این عمل بترسانند و به ازدواج تشویق کنند ( تئوری چماق و هویج ) ، درنتیجه با بزرگنمایی کذب و ساختن شایعاتی بی پایه و اساس سعی بر ایجاد رعب وحشت در میان آنها میکرند تا با استفاده از این خاصیت فطری ( ترس ) از انجام این عمل جلوگیری کنند ، در نتیجه سیاهه نمایی هایی که انجام داده اند با پیشرفت دانش بشری و افزایش آگاهی فردی و اجتماعی مورد رد قرار گرفتند و مترود شده اند ، امروزه دیگر در هیچ کجای دنیا جز جاهایی که تعصبات مذهبی و ….. رواج دارد ، این باورها از نظر علمی پذیرفته نیستند و مترود اند .

مشخصا هرچه قدر که دانش یک فرد بیشتر باشد ، کمتر این باورهای غلط بروی احساساتش حاکم است و میتواند تصمیم گیری بهتری انجام دهد و هدف من هم از نوشتن این مقاله همین است ، پس ادامه مقاله را مطالعه بفرمایید .

خودارضائی از نظر مذهبی چه حکمی دارد ؟

همان طور که در ابتدای مطلب متذکر شدم ، خودارضائی از نظر متون مذهبی استمنا خوانده میشود و با یک نگاه دقیق به معنوی لغوی خود واژه استمنا و متون مذهبی میتوان دریافت که از نظر اسلام استمنا بدان معنا است که اگر فردی با خود کاری کند که از او منی خارج شود ، استمنا کرده است و این امر موجب ابطال روزه از احکام مذهبی مسلمانان است ، که خود این نتیجه گیری نشان از آن دارد که خودارضائی به معنای واقعی ان از نظر علمی که هرگونه فعالیتی که برای ارضاء فرد توسط خودش برای رسیدن به نقطه اوج لذت جنسی است ، در اسلام مد نظر نمیباشد و اسلام صرفا خودارضائی را فقط با بیرون ریختن مایع منی تعریف میکند ( آن هم در مورد ابطال روزه ) ، لذا در اینجا میتوان به این نتیجه ثانوی هم رسید که از نظر مذهبی ( اسلامی ) خودارضائی زنان که در آن مایع منی در کار نیست هم ، اصولا امری ممنوع قلمداد نمیشود ، چون در هیچ رساله علمیه ای توسط هیچ فقیه طراز اولی نامی از حرام بودن خودارضائی برای زنان به میان نیامده است و فقط تنها و تنها اشاره به همان بیرون ریختن منی توسط خود فرد در زمان روزه بودن شده است .

اما با همه این تفاسیر خود ، حرام بودن عمل استمنا که یک نمونه خودارضائی قلمداد میشود ( چون خودارضائی معنای وسیعی را شامل میشود که استمناء یکی از آنهاست ) نیز جای بحث بسیار دارد ، زیرا حرام بودن عمل خودارضائی جزء احکام اولیه اسلام نیست ، یعنی اینکه هیچ سند مستندی در قرآن و سنت در مورد حرام بودن خودارضائی در دست نیست و فقط از آن به موردی ابطال کننده برای روزه یاد شده مانند جماع ، قی کردن و …… و تمامی تفاسیری هم که رای بر حرام بودن عمل استمناء میدهند فقط و فقط به چند روایت از بعضی بزرگان مذهب شیعه تکیه دارند که خود این هم علی رغم صحت و سقم روایات وارده ، جای بسیاری برای بحث دارد ، زیرا که اسلام هیچ گاه دینی تک بعدی نبوده و احکام اسلامی همیشه با توجه به شرایط زمان و مکان قابلیت بروزرسانی را دارا میباشند .

کلا جدا از همه مسائل دینی مطرحه در مورد خودارضائی ، در حال حاضر چندین نظریه در مورد این امر رایج است که در دسته های زیر قابل تقسیم بندی اند :

  • نظریه ای که بر طبق آن خودارضائی مضر و دارای عوارض شدید قلمداد میشود .
  • نظریه ای که بر طبق آن خود ارضائی یک رفلکس کاملا طبیعی محسوب میشود و هیچ گونه محدودیتی در انجام آن در نظر گرفته نمیشود .
  • نظریه ای که خود ارضائی را یک امر طبیعی می داند اما انجام آن را مشروط و وابسطه به زمان و مکان میداند .
  • نظریه ای که خود ارضائی را مضر میداند ولی تجویز آن را در زمان های خاص نفی مجاز میداند .

در این بین افرادی که با خود ارضائی مشروط موافقند ، معتقدند که باید حد و مرزی برای انجام این عمل در نظر گرفته شود و انجام آن را به صورت مشروط در آورد تا از عوارض افراط در مبادرت به آن جلوگیری نمود ، این دسته از سکسولوژیست ها ، معتقدند که خودارضائی زمانیکه با یک احساس تنش همراه شود ، یا به این معنا که فرد به مرحله ای برسد که اگر خودارضائی نکند دچار تنش روحی شود و همچنین در زمانیکه دارای شریک جنسی است و به اصطلاح میتواند از راه سکس نیاز جنسی اش را پاسخ بدهد و یک سری زمانهای دیگری ، نشانه بیماری و مشکلات جنسی است ، لیکن این افراد معتقدند که باید با مشروط کردن خودارضائی از بروز چنین بیماریهایی جلوگیری کرد .

در مقابل ، افرادی هم که اصولا خود ارضائی را مضر میدانند ولی در شرایط خاص مانند عدم دسترسی به شریک جنسی ، احتمال گرفتار شدن در دام گناه و احتمال ابتلا به ایدز و ……. آن را مجاز میدانند و خودارضائی را به معنای ابزاری پیش گیرنده برای جلوگیری از گناهان و مشکلات بزرگتر قبول دارند .

با توجه به این تعاریف و همچنین احادیث منسوب به بزرگان شیعه که بیشترین عامل اصلی حرام بودن استمنا را اثر سوء ان بر جوانان در تمایل به ازدواج میدانند ، میتوان به این نتیجه رسید که استمنا میتواند در احکام دینی نیز ابعاد دیگر خود را بگیرد و به صورت مشروط حرام یا مباح یا مکروه شود ، چون جزء احکام ثانویه است و پایه و اساس قوی برای حرام بودن کلی آن موجود نمی باشد .

به نظر شخصی اینجانب و باز هم میگویم اینجانب ، نه یک فقیه یا مرجع تقلید چون من نه فقیه ام و نه مرجع تقلید ، استمنا در موارد زیر حرام است :

  1. متاهل بودن و دسترسی به شریک جنسی
  2. امکان ازدواج داشتن
  3. به قصد گناه انجام دادن

و در شرایط زیر مکروه و مباح است :

  1. عدم دسترسی به شریک جنسی و ترس از به دام گناه افتادن
  2. عدم امکان ازدواج و صبر پیشه کردن جنسی
  3. سنین پایین جنسی به دلیل اینکه افراد نه درک و شناخت درستی از روابطشان دارند و نه به بلوغ کاملی رسیدند .
  4. زنان و دختران جوانی که هیچ گونه آشنایی با احساسات جنسی شان ندارند .

لیکن این فقط برداشت من ، به عنوان یک فرد مذهبی علاقه مند به فقه است و هیچ پایه واساس دیگری ندارد ، لذا از همه شما دوستان عزیز خواهشمندم تا با مراجعه به مراجع تقلیدتان و آیات اعظام رای اصلی را از حضرات دریافت کنید و نظر شخصی من را فقط نظر شخصی خودم بدانید نه نظر اسلام ! و در صورت کسب رای از حضرات با پایمردی بر اعتقاداتتان از خطوط قرمزتان رد نشوید که در این صورت میتوانید راه های ترک استمنا را از این لینک بخوانید .

من به دلیل اینکه معتقدم اسلام دینی چند بعدی و کامل است و همچنین استمنا جزء احکام ثانویه است قائل به این هستم که با توجه به زمان و مکان میتوان احکام را به هم تبدیل کردم و حرام را به حلال و حلال را به حرام تبدیل نمود ( البته در این مورد و موارد مشابه دیگر که جزء احکام ثانویه اند و نه در مورد احکام اولیه و مواردی مانند شرب مشروبات الکلی ، زنا و ….. ) ، دلایل این هم که در ۳ مورد استمنا را حرام میدانم این است که در این سه مورد آثار روانی و اجتماعی این عمل به ضرر فرد و زندگی فردی و اجتماعی اوست و لذا چون اسلام ضرر به خود و جامعه را حرام میداند در این سه مورد استمنا حرام است و در موارد دیگر با توجه به شرایط زمان و مکان میتواند مجاز باشد ، البته این را هم فراموش نکنید که شرایط را باید خود فرد ، شخصا درک کند و در آن موقع با توجه به درکش و قدرت اختیارش راه درست را انجام دهد ، بدیهی است زمانیکه فرد میداند کارش خطاست نباید با کلاه شرعی درست کردن عمل خودش را توجیح کند و زمانیکه می داند خطایی نکرده نباید با آسمان ریسمان بافتن خودش را ملامت کند و با ایجاد احساس اظراب و افسرده گی روان خود را پریشان سازد .

روش های انجام خود ارضائی :

خودارضائی روشهای زیادی دارد ، که از رایج ترین آنها میتوان به قراردادن آلت تناسلی در بین دو انگشت شصت و اشاره تا تمام کف دست اشاره کرد که در اصطلاح عامه به شصتی و جلق زدن معروف اند و همچنین در خانمها نیز مالش کلیتوریس رایج ترین راه خود ارضائی است . (خودارضائی در مردان بیشتر آلت محور است و در زنان با احساسات و تصور حالات عاشقانه و ماساژ کلیتوریس همراه است )

اما گاها روشهای دیگری نیز توسط افراد مختلف استفاده میشوند که از جمله میتوان به روشهای زیر اشاره کرد :

  1. ورود اجسام خارجی به داخل واژن و یا استفاده از اجسام حلقه مانند برای رد کردن آلت تناسلی از آن و تحریک آلت تناسلی مردانه !
  2. وارد کردن آلت تناسلی به اشیای سوراخ دار و شکل پذیر مانند لوله های فاضلاب ، میوه جات و ……
  3. استفاده از معشوقه های مصنوعی در حال تفکر به احساسات عاشقانه مانند بالشتک ها و ….
  4. و …… هزار راه دیگر که خوشبختانه جوانان ما در ابتکار اینچنین راه هایی استعداد های والایی دارند …… !!!!!!!!!!

ولی آیا این راه ها بهترین راه ها و مطمئن ترین و امن ترین راه های خود ارضائی است ؟

مشخصا که هر کاری را باید به روشی انجام داد که کمترین عارضه را ایجاد کند و بیشترین کاریی را داشته باشد ، در مورد خود ارضائی هم این امر صادق است .

در زیر چند راه را برای بهبود کیفیت خودارضائی به شما پیشنهاد میکنم :

  • استفاده از روش هانگینگ مستوریش : بهترین روش خود ارضائی ، به صورتی است که فرد به حالت داز کشیده اقدام به این امر کند ، دلیل این امر آن است که در حالت دراز کشیده اکسیژن کافی به مغز میرسد و ضمن افزایش لذت جنسی از خطرات ثانویه جلوگیری به عمل می آید ، چونکه در حالت ایستاده و حالاتی که خون به اندازه کافی به مغز نمیرسد و فرد دچار کاهش اکسیژن میشود و احتمال سکته مغزی در او بسیار بالاست ، لذا سعی کنید هیچ وقت به صورت ایستاده نه سکس بکنید و نه خود ارضائی .

  • استفاده از کاندوم : مورد دیگری که در بهبود کیفیت خودارضائی کمک کننده است ، این است که مردان به دلیل انزال منی در هنگام رسیدن به نقطه اوج لذت جنسی ، از کاندوم استفاده کنند تا در محیطی که خود ارضائی میکنند لباسها و ….. را کثیف نکنند .

  • استفاده از مواد لیز کننده : بهتر است برای انجام عمل خود ارضائی از مواد لیز کننده مانند وازلین ، ژل های مرطوب کننده و کرم های پوستی معمولی و …. استفاده کنید تا پوست آلت تناسلی تان را همیشه شاداب نگه دارید و از آسیب زدن به آن در اثر مالش زیاد جلوگیری کنید ، همچنین از مواد شوینده استفاده نکنید چون این مواد باعث سوزش و آسیب به آلت تناسلی میشوند .

  • استفاده از روش ساکسونی : افرادی که مایل نیستند که منی از بدنشان خارج شود میتوانند از متد ساکسونی برای خودارضائی استفاده کنند ، به این صورتکه در هنگام نزدیک شدن به اوج نقطه لذت جنسی و انزال ، با فشار دادن ناحیه ای ۳ تا ۵ سانتی متر زیر بیضه ها که محل خروج مجاری منی بر از بیضه ها هستند ، مانع حرکت منی از بیضه به پیشابراه شوند ، قابل ذکر است که این روش بسیار حساس است و نیاز به مهارت دارد چون درصورتیکه به جای مکان مورد نظر بیضه ها فشار داده شوند ، فرد ممکن است دچار عارضه شود و همین طور در زمانیکه منی حرکت کرده باشد و فرد اقدام به این کار کند ممکن است منی به خوبی تخلیه نشود و در این حالت احتمال ورود منی به مثانه و عفونهای ثانویه زیاد است ، لذا توجه کنید که حتما قبل از رسیدن به مرحله انزال و اوج نقطه لذت جنسی ناحیه مذکور را به آرامی فشار دهید و چند ثانیه این فشار را ادامه دهید تا وضعیت بدن به حالت طبیعی برسد و بعد از این حالت چند دقیقه به پشت دارز بکشید تا کاملا به حالت طبیعی برسید ، باز هم جادارد که ذکر کنم که این روش را در حالت دارز کشیده و در این مورد به شکم در ابتدا و در انتها به پشت انجام دهید . ( این روش بیشتر در آمریکا برای جلوگیری از آبستنی رایج بوده است و معمولا توسط شریک جنسی اعمال میشود اما در خودارضائی نیز کاربرد دارد ، قابل توجه است که انزال منی به صورت هفتگی از جمله عوامل سلامتی در مردان است و به همه مردان توصیه میشود که هفته ای یک یا چند بار انزال منی داشته باشند تا سلامت بیضه ها و اندامهای تناسلی شان تضمین شود )

  • استفاده از متد مستر جانسون : این متد معمولا در درمان انزال زود رس استفاده میشود اما میتوان از ترکیب آن با متد ساکسونی و یا متدخود ارضائی منقطع ، در خودارضائی و افزایش لذت جنسی نیز از آن استفاده کرد که هم اثر درمانی برای بالابرد مدت انزال و ارضاء دارد و هم لذت خودارضائی را افزایش میدهد ، بر طبق آن فرد باید با نزدیک شدن به نقطه اوج لذت جنسی از خود ارضائی دست بردارد و زمانیکه احساساتش فروکش کرد دوباره اقدام به تحریک و خودارضائی کند ، در این هنگام با بالارفتن زمان انزال فرد در بلند مدت مشکلات خودارضائیهای متعدد روزانه و هفتگی فرد رفع خواهد شد چون فرد کاملا ارضاء خواهد شد و دیگر نیازی به خودارضائیهای تکراری و پشت سر هم ندارد . ( این روش به آقایان اختصاص دارد )

  • خودارضائی کردن در مکان های مطمئن : هر انسانی یک حریم خصوصی دارد ، از بچه گرفته تا پیرمرد ، نباید به حریم خصوصی همدیگر تجاوز کنیم ، نباید حد و مرزها را نادیده بگیریم ، حتی اگر پدر و یا فرزند و یا برادر و خواهر همدیگر باشیم ، فرزندان نباید وقتیکه به سن بلوغ میرسند به حریم خصوصی والدینشان تجاوز کنند و والیدنشان نیز به همین صورت ، این دستور مستقیم قرآن است ، لذا در حین خودارضائی یا سکس مطمئن باشید که حریم خصوصی تان حفظ خواهد شد ، برای اینکار همیشه سعی کنید که در اتاقتان را قفل کنید تا در هنگامی خودارضائی می کنید که کسی مزاحمتان نشود و والدین محترم هم باید اگر زمانی وارد اتاق شدند و دیدند که فرزندشان در حال خودارضائی است با متانت و سعه صدر از اتاق خارج شوند و تا چندین روز اصلن به روی خودشان نیاورند و بعد از چند روز که اوضاع روحی فرزندشان عادی شد با ایشان درمورد مسائل جنسی اش گفتمان کنند و آموزشهای لازم را به فرزندشان بدهند و نه اینکه اورا تنبیه کنند و اورا وادار به ترک عملی بکنند که هرگز تا نتواند شریک جنسی بگیرد قابل ترک نخواهد بود .

در پایان این مبحث جادارد توصیه کنم هرگز در موارد زیر خودارضائی نکنید چون منجر به عارضه و صدمه زدن به بدن ، روان و زندگیتان خواهند شد و در بلند مدت موجب بروز بیماریهای زیادی نیز میشوند :

  1. استفاده از اشیای خارجی برای تحریک آلت جنسی درمردان : به این دلیل که ممکن است آلت تناسلی در اجسام فوق گیر کند و این عامل ایجاد خونمردگی در آلت و عفونت آلت شود ( قابل ذکر است که اگر آلت در حالت نعوظ در بین حلقه های پلاستیکی و …. گیر کند به دلیل وجود مانع برای تخلیه خون وارده در مجرا اصلا کوچک نمیشود و احتمال خون مردگی و نکروزه شدن و قطع آلت در صورت عدم درمان و مراجعه به اروژانس بسیار بالاست )
  2. استفاده از اشیای خارجی جهت ورود به واژن در زنان : به این دلیل که در دختران موجب اذاله بکارت و ایجاد مشکلات ثانویه در زندگی اجتماعی شان خواهد شد و در کلیه زنان به دلیل ورود اجسام آلوده و خطرناک موجب پاره گی و زخم شدن مهبل و یا عفونت مهبل خواهد شد .
  3. وارد کردن آلت تناسلی به درون اجسام شکل پذیر برای تحریک پذیری : به این دلیل که ممکن است بافت نرم شی مورد نظر وارد مجاری تناسلی ادراری شود و ایجاد عفونت کند و همچنین مشکلات مورد اول را نیز ایجاد کند .
  4. خود ارضائی زیاد به حالتیکه فرد به مرحله ای جنون آمیز برسد که تا خودارضائی نکند دچار تنش روحی و روانی شود .
  5. استفاده از مواد شوینده برای لیز کردن آلت تناسلی : به این دلیل که مواد شوینده باعث آسیب زدن به پوست آلت تناسلی خواهند شد .
  6. قرار گرفتن در حالتهایی که عمل خونرسانی به مغز را مختل کند مانند وضعیت ایستاده : به این دلیل که خون کافی به مغز نمیرسد و احتمال سکته مغزی را زیاد میکند .
  7. خود ارضائی در صورت متاهل بودن : به این دلیل که خانمها معمولا خودارضائی آقایان را یک توهین به خود قلمداد میکنند و این عمل موجب آن میشود که احساس کنند که ارزش کافی را در زندگی زناشویی ندارند ، لذا این عمل در بلند مدت به نفع زندگی زناشیویی طرفین نیست . ( قابل توجه است که خیلی از آقایان از خودارضائی خانمها خوششان می آید و این عمل برایشان یک تحریک کننده است و همچنین خودارضائی خانمهای متاهلی که درک درستی از لذت جنسی ندارند و با شوهرانشان در مسائل جنسی دچار مشکل اند ، میتواند یک تمرین جنسی خوب محسوب شود تا بتوانند ارگاسم را درک کنند )
  8. خودارضائی در صورت امکان ازدواج و معاشرت جنسی داشتن : به این دلیل که اثرات سوء این عمل بر روی زندگی اجتماعی فرد بسیار مضر است و اورا از واقعیت و حقیقت دور میسازد ، لذا توصیه میشود تا حد امکان با رعایت نکات بهداشتی به معاشرت جنسی و ازدواج روبیاورند تا خودارضائی که یک آلترناتیو ثانویه است نه اولیه ( این توصیه نیز صرفا مربوط به آقایان میشود )
  9. خودارضائی در صورت تناقض با اعتقادات مذهبی و فکری : اگر از نظر مذهبی کاملا معتقدید که خودارضائی امری حرام و ممنوع است و همچنین از نظر فکری آن را امر بدی میدانید ، هیچ وقت تن به خودارضائی ندهید و سعی کنید که بروی اعتقاداتتان ایستاده گی کنید ، زیرا زیر پا گذاشتن بر روی اعتقادات پایه های ایمانتان را سست میکند و این امر موجب ایجاد احساس افسرده گی و سرخوردگی ، اضطراب و …. در شما میشود . ( برای ترک کردن در این مورد میتوانید از این لینک استفاده کنید )

نتیجه گیری و جمع بندی :

فکر کنم که با خواندن این مقاله متوجه شدید که :

  • خودارضائی هیچ عارضه پزشکی ندارد و از نظر علمی یک رفلکس کاملا طبیعی محسوب میشود که فرد در مواقعی که دسترسی به شریک جنسی ندارد برای تخلیه احساسات جنسی اش به آن پناه میبرد .

  • خود ارضائی نتها هیچ عارضه ای ندارد ، بلکه در مواردی اثر درمانی نیز دارد ، مانند درمان انزال زود رس و کمک به زنانی که مشکلات جنسی در عدم درک ارگاسم دارند .

  • خود ارضائی از نظر مبانی اسلامی فقط بر امر استمنا یعنی خروج منی در هنگام انزال تعلق میگیرد و درنتیجه خود ارضائی زنان و خودارضائی که منجر به انزال منی نشود از نظر اسلام منع نشده است .

  • حکم حرام بودن استمنا در مردان ، با توجه به شرایط زمان و مکان میتواند شرطی شود و با تبدیل شدن به درایج مباحیت و مکروهیت تعدیل یابد ، البته با درک مناسب و تفسیر درست از زمان و مکان عمل

  • خودارضائی به صورت افراطی که منجر به احساس تنش روحی درفرد شود و همچنین خودارضائی افراد متاهل با وجود داشتن شریک جنسی جزء بیماریهای جنسی محسوب میشود .

  • خودارضائی با استفاده از اشیای خارجی و مواد شوینده و در حالات ایستاده ممکن است موجب ایجاد عوارض شدید بدنی شود .

  • و امیدوارم که شما دوستان عزیز هم به این نتیجه برسید که اسلام دینی تک بعدی نیست و اعمال ناپسند عده ای به نام دین ، با خود دین نسبتی ندارد و نباید برای مخالفت با این اعمال دین را نفی کرد و همه پیکانها را به سوی آن نشانه گرفت ، زیرا شاید ما دین دار های خوبی نباشیم ، شاید نتوانیم تفسیر درستی از دین با توجه به شرایط زمان و مکان اراییه دهیم ، اما دین اسلام خود کاملترین دینهاست و با اعمال و گناهان ما فاصله زیادی دارد .

امیدوارم که روشنفکران ما به دور از تعصب و غربزده گی که آنان را وادار میکند کورکورانه خود راشبیه دیگران کنند ( روشنفکرانی که معتقدند باید اسلام را تعدیل کرد و به تفکرات رایج لیبرالی و سوسیالیستی و ….. نزدیک نمود ) و با رعایت تعقل و تفکر و توجه به ابعاد مختلف دین مبین اسلام ، آن را بروزرسانی کنند تا در آینده شاهد تقابل بین دین و سنت و مدرنیته نباشیم و به یک پست مدرنیزم اسلامی برسیم . ( تفسیر خودمان را داشته باشیم ، نگاه خودمان را داشته باشیم و از کسی تقلید کورکورانه نکنیم اما بروز باشیم و متحجرانه سنتهای منسوخ شده را رواج ندهیم )

با سپاس فراوان //// مهدی مصطفایی

منبع : وبلاگ نگاه نو

احمد - ایران - تهران
سلام
در مورد بحث فقهی که شما خیلی راحت طرح کردید و مورد انتقاد قرار دادید واقعا متاسفم.
شما که تخصص در فقه ندارید لطفا نظر ندهید و احکام فقهی و مذهبی را بدون بحث دقیق مطرح نکنید و به همان اطلاعات مرسومتان بپردازید.
در ضمن واقعا خسته نباشید.:))
یکشنبه 20 آبان 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.