وزیر سابق نفت ایران : اصلا استعفا نداده ام

وزیر سابق نفت ایران : اصلا استعفا نداده ام

وزیر برکنار شده نفت ایران در واکنش به ابهام هایی که در مورد پایان کار وی در دولت محمود احمدی نژاد طرح شده، موضوع استعفا را رد کرده و گفته تغییر وزیر نفت 'تشخیص رئیس جمهور' بود.
هامانه
آقای هامانه هفته گذشته همراه با وزیر صنایع ایران از سوی آقای احمدی نژاد کنار گذاشته شد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، کاظم وزیری هامانه روز شنبه هجدهم اوت (بیست و هفتم مرداد) در مراسم تودیع و معارفه در مورد برکناری خود به خبرنگاران گفته "من توان کار داشتم و خواهم داشت، کسی که توانایی کار دارد استعفا نمی ‌دهد.

هفته گذشته آقای احمدی نژاد با صدور دو حکم جداگانه آقای هامانه را همراه با علیرضا طهماسبی، وزیر صنایع و معادن، برکنار و برای این دو وزارتخانه سرپرست معرفی کرد.

کاظم وزیری هامانه در دولت محمد خاتمی و در زمان وزارت بیژن زنگنه، وزیر سابق نفت، معاون امور هماهنگی این وزارتخانه بود. وی چهارمین فرد مورد پیشنهاد آقای احمدی نژاد برای تصدی پست وزارت نفت بود.

پس از برکناری آقای هامانه، برخی گزارش های تأیید نشده حاکی از آن بود که ناتوانی وی در برآورده کردن نظرات آقای احمدی نژاد برای مباررزه با "مافیای نفتی" یکی از دلایل برکناری آقای هامانه بوده است.

 نهادهای نظارتی تلافی چند سال گذشته را بر سر ما درآوردند و آنچه می ‌توانستند، تاختند... اگر به حق این کار را کردند من خدا را سپاسگزارم ... اگر قصد تخریب داشتند، به خدا واگذارشان می ‌کنم
 
کاظم وزیری هامانه، وزیر سابق نفت ایران

با این حال وی روز دوشنبه به دفاع از عملکرد وزارت نفت در دوره تصدی گری خود پرداخته و عملکرد دو ساله این وزارتخانه مهم ایران را ' به مراتب بالاتر از آن چه پیش ‌بین می ‌شد و انتظار می‌رفت' خوانده است.

به گزارش ایسنا، آقای هامانه در بخشی دیگر از گفتگویش به انتقاد از 'نهادهای نظارتی' پرداخته و گفته است: "[این نهادها] تلافی چند سال گذشته را بر سر ما درآوردند و آنچه می ‌توانستند، تاختند... اگر به حق این کار را کردند من خدا را سپاسگزارم ... اگر قصد تخریب داشتند، به خدا واگذارشان می ‌کنم."

با کنار رفتن وزرای نفت و صنایع و معادن، تعداد وزرای برکنار شده آقای احمدی نژاد به چهار نفر رسیده است.

در سال گذشته پرویز کاظمی وزیر رفاه و تامین اجتماعی و محمد ناظمی اردکانی وزیر تعاون از سمت وزارت کنار گذاشته شده بودند.

همچنین سال گذشته فرهاد رهبر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی که در تشکیلات اداری معاون رئیس جمهور به حساب می آید، از سمت خود برکنار شده بود.

 
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.