گفتگو با خواننده دختر آهنگ رپ درجه

گفتگو با خواننده دختر آهنگ رپ درجه

صحرا، ملکه ی مادون قرمز

درست دو ماه از پخش آهنگ رپ "درجه" از طریق اینترنت می گذره .در این آهنگ از جزئی ترین نکات هم آغوشی حرف زده شده، بدون اینکه حتی یک کلمه فحش داده بشه. خیلی ها تصور میکردن که این آهنگ در بیرون از ایران ضبط شده، ولی واقعیت خلاف این بود!


اما چیزی که تو این آهنگ باعث شده تا دهن همه (از جمله مال خودم) باز بمونه، صدای یه دختره خوانندست که پا به پای پسرهای خواننده ی آهنگ و حتی شاید مادون قرمز تر از اونها ، آهنگ رو می خونه و میاد جلو ، اسم این دختر صحراست.

اسم صحرا رو چندین بار، از زبون بچه های دیگه ی رپ شنیده بودم. معروفه که همه رو حمایت می کنه و با مهمونی هایی که میده همه رو دور هم جمع میکنه و بزن و بکوب راه میندازه، ولی هیچ وقت از نزدیک ندیده بودمش و تماسی هم باهاش نگرفته بودم تا اینکه بعد از شنیدن این آهنگ عزمم رو جزم کردم تا این "ملکه ی مادون قرمز"(منظور از مادون قرمز، یعنی رفتن اونور خط قرمز های فرهنگی ماست مخصوصا از نوع جنسیش) رو پیدا کنم.

به هر کس که زنگ می زدم و سراغش رو میگرفتم ، با پوزخند شایعات مختلفی رو برام تعریف می کرد و یه جورایی سعی می کرد من رو از مصاحبه منصرف کنه. ولی فضولیه پیدا کردن ملکه ی مادون قرمز ، گوشم رو کر کرده بود.

بعد از کلی کند و کاو و البته التماس، بالاخره تونستم تلفنش رو پیدا کنم و قرار رو جور کنم.
از بس که در مورده صحرا شایعه و حرفهای شاخ ودم دار شنیده بودم، هیجان داشتم و با هر بوق تلفن، قلبم داشت از دهنم میومد بیرون. گوشی رو که ور داشت ، با " الو" ی گرمش، همه ی اون خیالات شکسته شد! فرداش رفتم سر قرار.

صحرا ، در اولین نگاه دختره شیطونی به نظر میاد ولی تو بحرش که میری مظلوم تر از اون گیر نمیاری، بعد از کلی کلنجار راضی شد تا من رو "شما " خطاب نکنه و از خجالت هم دست برداره. کلی خوش وبش کردیم. برام از روزهای بعد ازآهنگ مرز شکن "درجه " گفت! آهنگی که در اون صحرا که یه دختر نوجوانیه از هم آغوشی صحبت میکنه و آوازش رو با ناله و آه اجرا میکنه، و یه جورائی وارد منطقه ممنوعه خط قرمزهای اجتماعی میشه.

روزهایی که تشویق و سرکوفت، با هم باهاش چاق سلامتی می کردن ، روزهایی که یه طرفش شهرت بود و یه طرفش هم شایعه و بد نامی . انقدر با هیجان حرف می زد که به طور کلی یادم رفته بود که باید میکروفون دست بگیرم و درد و دل جای خودش، باهاش مصاحبه کنم.


صحرا، خودت می دونی که با خوندنش یه پرده ای رو دریدی و وارد یه حیطه ای شدی که ممکن بود واست بد نامی داشته باشه ، چی شد که قبول کردی این آهنگ رو بخونی ؟

من با بهراد بی کی، خواننده ی دیگه ی آهنگ، دوست بودم. بهراد گفت که دوست داره این آهنگ رو با دوست دیگش حمیدرضا، سه نفری بخونیم، راستش من دفعه ی اول پیشنهادشون رو رد کردم. فرداش بهراد دوباره زنگ زد و گفت قراره که این آهنگ رو با یه دختر رپ خونه دیگه بخونن، من هم یهو بهم بر خورد و این جوری شد که ضبط این آهنگ رو قبول کردم. ولی اینرو بهتون بگم که من دقیقا نمی دونستم که جریان آهنگ چیه !! به فاصله ی بیست دقیقه که قبول کردم آهنگ رو بخونم ، بهراد اومد پیشم و ماکت آهنگ رو گذاشت تا بشنوم. راستش خیلی ازش خوشم اومد. به محض اینکه آهنگ رو شنیدم ، قسمت های مربوط به خودم رو نوشتم و رفتیم تو استودیو و خوندیمش ، همه ی این کارها در کمتر از دو ساعت اتفاق افتاد.

صحرا موقعی که داشتی آهنگ رو می خوندی، شک و تردید نیومد سراغت ؟

نه، اصلا، راستش به هیچ وجه فکر نمی کردم انقدر این آهنگ بگیره و معروف بشه! دو روز بعد از ضبط شدن آهنگ، روی اینترنت پخش شد و بعد از اون بود که یهو دیدم هر کی از بغلم رد میشه بهم پوز خند می زنه. من اولش نمی دونستم باید این واکنش های بد رو چطوری جواب بدم ، فقط بهشون می گفتم مرسی !! خوندن این تیپ از آهنگ ها بین رپ خونهای پسرمون خیلی رایجه ، ولی نمی دونم چرا همون پسرها اگر دختری از این مدل آهنگ ها بخونه بهش چشم غره میرن ؟ چرا پسرها فکر می کنن که بیشتر از دخترها حق دارن ؟ همه این فکر ها من رو به این نتیجه رسوند که این آهنگ رو با جرات تموم بخونم

یعنی یه جورایی خواستی این مرز زنونه / مردونه بودنه ی بعضی از کارها رو بشکونی ؟

آره ، به نظرم تا حدی هم موفق شدم

صحرا به نظرت اگر آهنگ " درجه" بدون حضور تو و هیچ دختره دیگه ای خونده میشد انقدر میگرفت ؟

هیچ وقت !! چون شاید این صدای دختر بود که تونست همه رو جذب کنه که ببینن این کدوم دختره که جرات کرده یه همچین آهنگی رو بخونه ! خیلی ها گفتن آهنگه خیلی خوبیه ولی خوب خیلی ها هم در موردم حرف و شایعه ی زیادی در آوردن ، می دونی اگر پسری این آهنگ رو می خوند ، مطمئنم که هیچ شایعه ای پشت سرش نمیساختن و حتی ممکن بود باعث افتخارش هم بشه ، این دقیقا به خاطره همون فرهنگست که بعضی از کارها رو زنونه می دونه و بعضی ها رو هم مردونه.


در مورد حرف و حدیث هایی که در موردت زده شد ، چی داری بگی ؟

هر کس هرچی دوست داره می تونه بگه ، اصلا واسم مهم نیست ، آخه می دونید چیه، این آدمهایی که در مورد من حرف در میارن ، انقدر افکار پوچ دارن که نمی تونن جواب این سوال رو بهم بدن که آخه چرا اگر یک پسر همین آهنگ رو بخونه هیچ ایرادی بهش نمیگیرن و فقط در مورد دخترهایی که می خوان حق برابر با پسرها داشته باشن ، باید حرف و حدیث های آنچنانی ساخته بشه ؟ چی بگم والله ، سعی می کنم اصلا به این مسایل فکر نکنم ، چون اگر بهش فکر کنم که الان خل شده بودم ، همین حرف و حدیث ها باعث شده من حدود دو ماه نتونم زیاد برم جاهای شلوغ ، جالبه بدونی که این حرف ها و حدیث ها فقط از طرف پسرها نیستا ، دخترها هم دست کمی از پسرها ندارن ، می دونید من به این اعتقاد دارم که این دختران که پسرها رو خراب کردن( بهشون رو دادن)

به هر حال من این آهنگ رو خوندم . واسه کسی هم نخوندمش ، واسه ی دله خودم خوندمش . من این رو ثابت کردم که همینطور که در مورد این مسایل ( جنسی ) پسرها حق بیشتری نسبت به دخترها ندارن ، در مورد هیچ مسیله ی دیگه ای هم ، چنین برتری ای وجود نداره.

صحرا ، الان که رسیدیم به آخره خط گفتگومون ، اگه قرار باشه یه حرف بزنی واسه حسن ختام چی می گی؟

من بعد از خوندن این آهنگ تازه فهمیدم که ما دخترها کجای کاریم! من به همه دخترها بگم که به پسرها اجازه ندیم که خیلی چیزها رو صاحاب باشن . اجازه ندن که یه چیزهایی واسه پسرها مایه ی افتخار باشه ولی همون چیزها واسه دخترها مایه ی ننگ .

صحرا دو هفته بعد از این مصاحبش با من ، بار سفر رو به سمت آمریکا بست و اونطور که شنیدم از ایران رفت.

+8
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.