مراسم تشییع جنازه شادروان مهستی ساعت ۱۱ به وقت لس آنجلس


مراسم تشییع جناره شادروان مهستی هنرمند فقید ایرانی روز جمعه 29 ژوئن امشب ساعت11 به وقت لس آنجلس در گورستان وست وود مورچری در لس آنجلس صورت می گیرد.Go to fullsize image

در آستانه این مراسم از جمله دو شبکه تلویزیونی فارسی تصمیم گرفتند که این مراسم بسیار پر بیینده را بصورت مستقیم پخش کرده و چشمان ایرانیان سراسر جهان را به هنگام پخش این مراسم به سوی شبکه تلویزیونی خود جلب نمایند. یکی شبکه تلویزینی طپش به مدیریت علیرضا امیر قاسمی و  دیگری شبکه تلویزیون ایران به مدیریت حمید شب خیز.

حمید شب خیز ظاهرا خوستار آن بوده است که این مراسم  را بصورت مستقیم پخش کند و همه تلویزیونهای ایرانی دیگر علاقمند نیز اجازه پخش و رله آن را داشته باشند تا تعداد هر چه بیشتری از ایرانیان در نقاط مختلف جهان امکان تماشای این مراسم بصورت مستقیم را داشته باشند.

اما تلویزیون طپش که مایل به پخش انحصاری این مراسم پر بیینده از شبکه خود بود ناگهان مطرح نمود که چنانچه حق انحصاری پخش این مراسم به تلویزیون طپش داده شود این تلویزیون مراسم  خاکسپاری را به گفته علیرضا امیرقاسمی "بصورت اشرافی" برگزار خواهد نمود و همه مخارج آن را نیز پرداخت خواهد کرد. توضیحات پر آب و تاب علیرضا امیرقاسمی پیرامون برگزاری یک "تشییع جنازه اشرافی" مورد استقبال سحر قبازرد دختر مهستی قرار گرفت و او اجازه انحصاری پخش مستقیم مراسم خاک سپاری مادرش را به تلویزیون طپش داد. این امرموجبات خشم شدید حمید شب خیز و  تلویزیون تحت مدیریت وی و همچنین دیگر تلویزیونهای ماهواره ای ایرانی را فراهم آورد.

تشییع جنازه "اشرافی"
علیرضا امیرقاسمی در رابطه با تشییع جنازه ای که آن را "اشرافی" خواند توضیحاتی را نیز ارائه نمود. به گفته او از جمله قرار است تابوت مهستی برخلاف رسم "هرج و مرج آمیزی" که در میان برخی ایرانیان مرسوم است و تابوت "لا اله الا الله" گویان توسط  گروهی بر روی دست حمل می شود, بمانند تشیع جنازه های رسمی اروپایی و آمریکایی بصورت "متمدنانه" بر شانه جوانان خوش قامتی که لباسهای متحدالشکل و دستکشهای سفید بر دست دارند حمل شود.

از دیگر خصوصیات برگزاری این تشییع جنازه "اشرافی" از سوی تلویزیون طپش استفاده از چندین دستگاه اتوموبیل مجلل "لیموزین" است. به گفته امیر قاسمی قرار است همه هنرمندان ایرانی شرکت کننده در مراسم خاکسپاری به جای اینکه بصورت فردی و جداگانه با اتوموبیلهای خود به محل بیایند در این لیموزینها  نشسته و به محل برگزاری مراسم منتقل شوند. تشخیص اینکه هنرمندان چه کسانی هستنند و اینکه چه افرادی اجازه نشستن در "لیموزین هنرمندان" را خواهند داشت به نوبه خود به بحث های گسترده ای دامن زده است. این نگرانی مطرح شده است که برخی هنرمندان که رابطه خوبی با تلویزیون طپش ندارند مورد غضب قرار خواهند گرفت و در نتیجه  از نشستن در "لیموزین هنرمندان" محروم خواهند شد. یکی از این هنرمندان خانم گوگوش است که رابطه اش بدنبال یک کشکمش مالی با تلویزیون تپش و مدیران آن شدیدا تیره است. به همین جهت گوگوش تسلیت خود در رابطه با درگذشت مهستی را در تلویزیون رقیب (به مدیریت حمید شب خیز) اعلام  کرده و عملا از این تلویزیون اعلام پشتیبانی نموده است. اما با توجه به دخالت مستقیم تلویزیون طپش در این مراسم هنوز مشخص نیست که آیا گوگوش در آن شرکت خواهد کرد یا خیر.  گوگوش اندکی قبل از درگذشت مهستی به دیدار وی رفته بود.  شایعاتی نیز در مورد شرکت شهبانو فرح پهلوی ملکه پیشین ایران در این مراسم منتشر شده است.  وی البته در مراسم خاکسپاری هایده شرکت نداشت اما دسته گل بسیار بزرگی از طرف وی به این مراسم ارسال شد.

 

پیکر شادروان مهستی قرار است در گورستان مشهور وست وود مورچری که بسیاری از بزرگان تاریخ هنر آمریکا و جهان از قبیل مرلین مونرو و جک لنون در آن مدفون هستند به خاک سپرده شود. خواهر وی زنده یاد هایده نیز در همین محل به خاک سپرده شده است.

علیرضا امیر قاسمی می گوید که با توجه به جلب توجهی که این مراسم در میان آمریکائیان بر می انگیزد برگزاری آن بصورتی حرفه ای و منظم به معنی حفظ حیثیت و شخصیت ایران و ایرانیان در جامعه میزبان خواهد بود.

پخش مستقیم مراسم خاکسپاری از شبکه ماهواره ای طپش در شب جمعه (امشب)
مراسم خاک سپاری شادروان مهستی بصورت مستقیم و انحصاری از تلویزیون ماهواره ای طپش پخش می شود. قرار است تیم فیلمبرداری این تلویزیون از طریق دوربینهای سیار فیلمبرداری که بر روی اتومبیل نصب شده است این مراسم را دنبال و پخش نماید. پیکر شادروان مهستی از محل "بنیاد ایمان" در لس آنجلس تشییع می شود. قرار است در همین محل مراسم  مذهبی و "نماز" مرسوم پیش از خاک سپاری نیز به مرحله اجرا درآید. بجای آوردن مراسم مذهبی اسلامی در این مرکز نیز به بحث های گسترده و انتقادات شدیدی منتهی شده است. جهت اطلاع خوانندگان استکهلمیان اشاره کنیم که حساسیت ها در رابطه با "بنیاد ایمان" درشهر لس آنجلس  به مشابه حساسیت های موجود در رابطه با "مسجد امام علی" در شهر استکهلم است!

 تابوت شادروان مهستی در پرچم سه رنگ شیر و خورشید نشان ایران پیچیده می شود, موردی که البته همه بر سر آن توافق دارند.

همکار استکهلمیان در لس آنجلس که این گزارش را برای استکهلمیان تهیه کرده است در پایان مطلب خود می نویسد: اگر از مرگ شادروان مهستی اطلاعی نداشتید و جنب و جوش برخی ایرانیان مقیم لس آنجلس را می دیدید بی شک تصور می کردید که یک مراسم عروسی در پیش است! برخی بانوان ایرانی که قرار است در این مراسم شرکت کنند از روزها پیش در تدارک تهیه لباس و کیف و کفش مناسب و "اشرافی" جهت شرکت در آن هستند و وقت بسیاری آرایشگاه های ایرانی لس آنجلس که این بانوان جهت آرایش موی خود در آن وقت گرفته اند نیز پر شده است!

برخی سوداگران نیز از هم اینک در صدد ضبط فیلم مراسم و فروش آن به آن دسته از ایرانیان داخل و خارج از ایران  هستند که به هر دلیلی امکان دیدن آن را ندارند. به این ترتیب فیلم مراسم خاکسپاری شادروان مهستی با شرکت جمع بزرگی از هنرمندان  مشهور و محبوب ایران نیز بزودی به بساط دستفروشان اطراف میدان 24 اسفند تهران و دیگر شهرهای ایران اضافه خواهد شد.

پخش مستقیم این مراسم روز جمعه از حدود ساعت 11  به وقت لس آنجلس آغاز خواهد شد و پیش بینی می شود که میلیونها ایرانی از سراسر جهان به تماشای آن بنشینند.

منبع :

https://www.stockholmian.com

 

+6
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.