عکس بگیرید، بدون فلاش

عکس بگیرید، بدون فلاش

شرکت کداک فناوری جدیدی ابداع کرده که نیاز به فلاش را در هنگام عکاسی از بین می‌برد.

با ابداع فناوری حسگر دوربین دیجیتالی شرکت کداک که میزان حساسیت نسبت به نور در عکاسی را بالا می‌برد، فلاش‌ها در آینده نه چندان دور به تاریخ می‌پیوندند.kodak_logo.jpg

کداک بزرگ‌ترین شرکت سازنده فیلم‌های عکاسی دنیا، اعلام کرد که این حسگرها به عنوان چشم دوربین‌های دیجیتالی عمل می‌کنند و از زمانی که فرآیند عکاسی آغاز می‌شود نور را به شارژ الکتریکی تبدیل می‌کنند.

امسال آخرین سالی است که کداک در زمینه تولید فیلم عکاسی فعالیت می‌کند، زیرا این شرکت قصد دارد فعالیت خود را در این عرصه که هر روز از تعداد طرفدارانش کاسته می‌شود، متوقف کند.

به‌زودی این شرکت تغییر ماهیت خواهد داد و به‌صورت یک شرکت عکاسی دیجیتالی درخواهد آمد.

از همین‌رو مسوولان کداک در نظر دارند به مدد ابداع فناوری‌های نوین و با تکیه بر حق مالکیت معنوی این فناوری‌ها بر سرمایه خود بیفزایند.

این شرکت قصد دارد تنها در سال جاری 250میلیون دلار از بخش حق امتیاز فناوری‌ها و موارد مربوطه کسب درآمد کند.

همچنین کداک اعلام کرده که فناوری جدیدش مدل پیشرفته استاندارد تصویربرداری دیجیتالی موجود این شرکت است.

در حال حاضر طراحی اغلب حسگرهای تصاویر رنگی بر قابلیت "Bayer Pattern" مبتنی است که ترکیبی از پیکسل‌های رنگ قرمز، سبز و آبی است و توسط برایس بایر (Bryce Bayer) یکی از پژوهشگران کداک در سال 1976 ابداع شد.

در این طراحی، نیمی از پیکسل‌های موجود در حسگر برای جمع‌آوری نور سبز به کار می‌روند و باقی پیکسل‌ها نیز برای تشخیص رنگ قرمز و آبی تقسیم‌بندی می‌شوند.

پس از نوردهی، نرم‌افزار مربوطه یک سیگنال کامل رنگ برای هر پیکسل در تصویرنهایی بازسازی می‌کند.

در این فناوری جدید پیکسل‌های بی‌رنگ نیز به سه رنگ قبلی افزوده شده‌اند تا در جهت جذب هرچه بیش‌تر نور عمل کنند.

برخی از منابع، زمان ارایه این فناوری را سال 2008 اعلام کرده‌اند اما کداک هیچ زمان قطعی را برای انتشارگسترده این فناوری عنوان نکرده است.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.