زادسر: به خاتمی اعتماد نداشتیم

زادسر: به خاتمی اعتماد نداشتیم

علی‌ زادسر درباره مخالفت برخی گروه‌ها در زمان دولت گذشته در خصوص رابطه با مصر و موافقت‌های فعلی با صراحت گفت: «دلیل آن این بود که ما به مواضع آقای خاتمی و تنش‌زدایی دولت اصلاحات اعتماد نداشتیم».

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب درباره اظهارات اخیر محموداحمدی‌نژاد درباره رابطه با مصر اظهار داشت: «امام(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره تأکید کرده‌اند که جمهوری اسلامی با همه کشورها به جز رژیم اشغالگر قدس دوستی دارد و می‌خواهد به عنوان یک کشور مستقل همانند خانواده خودش تمشیت امورش را به عهده داشته باشد».

وی افزود: «درباره کشورهای اسلامی این انگیزه مضاعف است. چون هم قبله و هم دین ما هستند و با آنها مشترکات فراوان و افتراق کم داریم. از طرفی دشمنان اسلام و ایران اسلامی قرنهاست از این اختلافات جزیی حداکثر استفاده را برده‌اند و منابع خدادادی کشورهای مسلمان را غارت کرده‌اند».

وی با یادآوری بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبری درباره حرمت شرعی اختلاف میان شیعه و سنی به ابتکار رهبری در نامگذاری سال 86 به عنوان سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی اشاره کرد و افزود: «ریشه مسافرت‌های اخیر ریاست محترم جمهوری و فعالیت‌های دیپلماتیک ایشان هم ملهم از ذهن پاک و جوشان رهبر معظم انقلاب است. کشوری که رهبرش چنین پیشنهادی را ارایه می‌دهد باید یک اقدام عملی انجام دهد و بهترین اقدام عملی آمادگی برای ایجاد روابط با مصر است. کشوری تاریخی و مسلمان که پرورش‌دهنده حضرت موسی(ع) است».
زادسر در پاسخ به این سؤال که آیا اتفاق خاصی رخ داده است که برخی گروه‌ها در دولت گذشته با اجتماع در خیابان خالد اسلامبولی به بحث رابطه با مصر اعتراض کردند و اکنون با رضایت از آن استقبال می‌کنند تصریح کرد: «اتفاق خاص که روشن است. اتفاق خاص درباره گروه‌هایی که مدنظر شماست این بود که آن گروه‌ها به مسئولین قبلی و تفکر حاکم اعتماد نداشته و با آن مسأله داشتند. متدین‌ها، خانواده شهدا، رزمندگان، جانبازان، جبهه‌ای‌ها و... از طرز تفکر حاکم بر دولت نگران بودند».

وی ابراز عقیده کرد: «رهبری هم بارها نگرانی خود را ابراز کرده بودند و در سالیان اخیر هم از آن روزگار شکوه کردند. از گردانندگان وزارت ارشاد و مواضع دوستان آقای خاتمی. به هر حال نسبت به اینکه این مذاکره چه از کار در می‌آید اطمینان وجود نداشت».

وی افزود: «این گروه‌ها امروز آن نگرانی را ندارند. این هم طبیعی است. به هر حال نسبت به مواضع خاتمی و تنش‌زدایی دولت خاتمی و دولت اصلاحات من هم اعتمادی نداشتم. اما امروز نسبت به آقای احمدی‌نژاد حداقل این است که اضطراب نداریم و می‌دانیم دولت بدون نظر رهبر انقلاب حرکتی نمی‌کند».

این نماینده اصولگرای مجلس در پایان گفت: «ما با رعایت سه اصل عزت و حکمت و مصلحت بعد از کار کارشناسی شورای عالی امنیت ملی و تنفیذ رهبر معظم انقلاب رابطه با مصر را مفید و به مصلحت جهان اسلام می‌دانیم».

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.