دیدنی های سیدنی از دید یک جهانگرد -عکس

دیدنی های سیدنی از دید یک جهانگرد

شاید دوست داشتنی ترین موجود این کشور خرس کوالا باشد. این موجود که از برگها اوکالیپتوس تغذیه می کند، به حدی سوء هاضمه دارد که مجبور است روزی ۲۰ ساعت بخوابد تا مبادا انرژی کمی که از این برگها تولید می شود به هدر رود.

بریتانیا و اکثر کشورهایی که زمانی مستعمره آن بودند، نمادی دارند که در آن دو حیوان سپری را که نمادهای بخصوصی دارد نگه داشته اند. در استرالیا این دو حیوان کانگورو و شترمرغ هستند.

پل بندر سیدنی که مرکز شهر را به ساحل شمالی بندر متصل می کند؛ این پل یکی از جاذبه های اصلی توریستی سیدنی به شمار می رود و ۷۵ سال قدمت دارد.

قریب ۹ سال است که جهانگردان می توانند از بدنه این پل عظیم صعود کنند و مناظر زیبای شهر را تماشا کنند. این تور کاملا بی خطر بوده و هر گروه با یک راهنما این صعود را تجربه می کنند.

خانه اپرای معروف سیدنی نه تنها از دیدگاه معماری یک شاهکار به شمار می رود، بلکه واجد تالارهای متعددی برای برگزاری اپرا و کنسرتهای موسیقی است.

در شهر سیدنی علاوه بر تاکسی های خیابانی، می توان تاکسی های آبی نیز سوار شد. اگر می شد چنین طرحی در تهران هم پیاد کرد، قطعا معضل ترافیک حل می شد.

یکی از تفریحات مردم سیدنی استفاده از بندر آن برای قایق سواری و ورزشهای آبی است. آب و هوا و جغرافیای این بندر مکان ایده آلی را برای علاقه مندان ایجاد می کند.

و این هم یک قبرستان که مشرف به اقیانوس آرام می باشد (در نزدیکی ساحل باندای). مردگان دفن شده در این گورستان چه خوشبختند!

یک کانگوروی مادر که فرزندش در کیسه جنینی تکان می خورد. باغ وحش تارونگا از جاذبه های اصلی توریستی سیدنی به شمار می رود.

پیتزای کانگورو که عمدتا برای توریستها تهیه می شود. گوشت کانگورو از کم چربترین گوشتهای قرمز است. بیش از یک میلیون کانگورو در استرالیا زندگی می کنند.

ایمیو با شترمرغ تفاوت دارد اما همانند آن بومی استرالیا ست و دونده خوبی به شمار می رود.

این یکی پیتزای ایمیو نیست (هر چند آن را هم خوردیم!)؛ این پیتزای کروکودیل است که گوشتش طعم مرغ دارد. الحق که هیچ جانوری از دست انسان در امان نیست.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.