جزئیاتی از چگونگی مرگ دکتر سعید سلیمانی پور مدیر عامل شرکت خریدار مخابرات

جزئیاتی از چگونگی مرگ دکتر سعید سلیمانی پور مدیر عامل شرکت خریدار مخابرات

دکتر سعید سلیمانی پور که به همراه همسرش درگذشت، خریدار بلوک 50 درصد به اضافه یک سهم مخابرات برای شرکت اعتماد مبین بود.

دکتر مجید سلیمانی پور مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین، خریدار بلوک 50 درصد به اضافه یک سهم شرکت مخابرات، چهارشنبه شب در منزل مسکونی خود در ازگل به همراه همسرش دچار گازگرفتگی شد و جان سپرد.در خصوص مرگ مدیرعامل شرکت اعتماد مبین، سلیمانی پور شایعات زیادی در سایت ها منتشر شد. در پیگیری ها مشخص شد جسد دکتر سلیمانی پور و همسرش همچنان در پزشکی قانونی است و پرونده پزشکی قانونی در خصوص مرگ آنها هنوز مختومه نشده است. داود زارعیان مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در گفت وگو با «اعتماد» در این باره گفت؛ «پزشکی قانونی هنوز نظر رسمی در خصوص علت مرگ سلیمانی پور و همسرش صادر نکرده است.»او با اشاره به این نکته که دکتر سلیمانی پور تا ساعت 22 چهارشنبه شب در محل کار خود بود در خصوص توضیح علت مرگ او گفت؛ «او و همسرش بین شب چهارشنبه تا صبح پنجشنبه در اتاق خواب منزل شان فوت کرده اند و اطلاعات کامل تری ندارم.»زارعیان در خصوص محل سکونت سلیمانی پور گفت؛ «محل سکونت مدیرعامل توسعه اعتماد مبین در ازگل بوده است.»سیدمسعود میری مدیر روابط عمومی شرکت توسعه اعتماد مبین هم در خصوص فوت مدیرعامل این شرکت گفت؛ «آقای سلیمانی پور به همراه همسرش در اتاق خواب و بین چهارشنبه شب تا صبح پنجشنبه بر اثر گازگرفتگی جان داده اند.» او در خصوص گزارش یکی از سایت ها مبنی بر اینکه دکتر سلیمانی پور هنوز جان داشته و پس از رسیدن به بیمارستان جان داده است، گفت؛ «نه، این طور نبوده است. هر دو با هم فوت کرده اند.» میری در خصوص اینکه چه کسی اجساد سلیمانی پور و همسرش را کشف کرده است، گفت؛ «پسر آنها صبح متوجه می شود که پدر و مادرش هنوز از خواب برنخاسته اند، به اتاق آنها می رود و با اجساد آنها روبه رو می شود.»مسعود میری در پاسخ به اینکه مگر پسرشان با آنها در یک ساختمان زندگی نمی کرده است، گفت؛ «بله، در یک ساختمان زندگی می کرده اما در اتاق دیگری خوابیده، بنابراین دچار گازگرفتگی نشده است.»او ادامه داد؛ «پسر دکتر سلیمانی پور صبح پنجشنبه متوجه بیهوش بودن والدین اش می شود و با اورژانس تماس می گیرد اما تلاش پزشکان اورژانس نتیجه یی نمی دهد و نهایتاً آنها فوت می کنند.»میری افزود؛ «البته در ابتدا آقای سلیمانی پور نبض داشت اما نبض وی ضعیف بود و پس از احیا به حالت عادی بازنگشت و وی فوت کرد.»

سوابق سلیمانی پور نیز قابل ذکر است. جانشین فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) (وابسته به سپاه پاسداران)، عضو هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه، مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین که تشکیل شده از سه شرکت متعلق به بنیاد تعاون سپاه و ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بخشی از مسوولیت های مجید سلیمانی پور است که در 51 سالگی با آنها و زندگی وداع کرد. بر اساس اطلاعات روابط عمومی شرکت توسعه اعتماد مبین، سلیمانی پور از یکی از دانشگاه های کانادا مدرک دکترای خود را دریافت کرده. تخصص او در حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات بوده و همین موضوع را در گروه برق دانشکده فنی و مهندسی امام حسین(ع) تدریس می کرده است. البته تمامی این سمت ها برای او شهرت به همراه نیاورد. آنچه نام او را در عرصه رسانه ها مطرح کرد مدیریت شرکتی بود که خریدار بلوک 50 درصد به علاوه یک سهم مخابرات شد. در واقع مهرماه زمانی بود که نام یک کنسرسیوم بر سر زبان ها افتاد؛ کنسرسیومی که سهام بلوکی مخابرات را به قیمت 340 تومان و 9 ریال و در کل به ارزش 8 میلیارد دلار خریداری کرد. این کنسرسیوم ترکیبی از شرکت های سرمایه گذاری «توسعه اعتماد» و «شهریار مهستان» به همراه شرکت «گسترش الکترونیک مبین ایران» بود.بر اساس اطلاعاتی که روزنامه رسمی منتشر کرد، شرکت های سرمایه گذاری توسعه اعتماد مبین و شهریار مهستان متعلق به بنیاد تعاون سپاه و شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران نیز مربوط به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است. سلیمانی پور عضویت در هیات مدیره و مدیرعاملی کنسرسیوم اعتماد مبین که بعداً نام شرکت توسعه اعتماد مبین را به خود گرفت در کارنامه کاری خود داشت اما سوابق او محدود به آنچه گفته شد نبود.

حضور در عرصه رسانه های تخصصی

سلیمانی پور در عرصه رسانه های تخصصی نیز دستی بر فعالیت داشت. او مدیرمسوولی فصلنامه مکانیک و هوافضا را بر عهده داشت؛ فصلنامه پژوهشی که البته صاحب امتیاز آن دانشگاه امام حسین(ع) بود.

عضویت در انجمن رمز

انجمن رمز انجمنی است که با پیشنهاد مرکز تحقیقات نصر سپاه پاسداران با هدف ارتقای علم و فناوری رمز و امنیت ارتباط کشور راه اندازی شد. سلیمانی پور در دور سوم فعالیت این انجمن، به عنوان عضو اصلی هیات مدیره انتخاب شد.

تعامل بالا با مسوولان

پس از واگذاری مخابرات، انتخاب هیات مدیره اصلی ترین موضوع را برای سهامداران تشکیل می داد. براساس قانون، هیات مدیره شرکت مخابرات ایران پنج عضو دارد که سه عضو آن از جمع خریداران سهام بلوکی انتخاب می شوند، یک عضو را دولت تعیین می کند و یک عضو باقی مانده سهم سهام عدالت است. او در سخنرانی که 12 روز پیش یعنی نهم آذرماه در مجمع عمومی شرکت مخابرات ایراد کرد، برنامه شرکت خود را به دو دسته کوتاه مدت و بلندمدت تقسیم کرد و گفت در مرحله کوتاه مدت تغییرات جدی نداریم اما الزامات اولیه نظیر آیین نامه حقوق و دستمزد باید تدوین شود. تبدیل مخابرات به یک اپراتور بزرگ در جهان البته برای او ممکن نیست اما این وعده یی است که از طرف او برای سال 1400 داده شد. او درباره شرکت خود نیز گفته بود با تمام مسوولان نظام در تعامل بالا هستیم اما در کار اقتصادی حریم خود را داریم و تعامل مناسبی با حاکمیت خواهیم داشت. این سخنان را باید مانیفست او برای اداره مخابرات دانست؛ مانیفستی که اکنون گوینده آن در قید حیات نیست.

دادستان عمومی و انقلاب تهران : فوت مجید سلیمانی پور و همسرش شهین برون، ناشی از نشت گاز موتورخانه بوده

دادستان عمومی و انقلاب تهران جمعه شب اعلام کرد: براساس اظهار نظر رسمی پزشکی قانونی علت فوت مجید سلیمانی پور و همسرش شهین برون، ناشی از نشت گاز بوده است.

عباس جعفری دولت آبادی در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: این حادثه روز پنجشنبه(19 آذر) در منزل مسکونی متوفیان واقع در منطقه ازگل رخ داد که اورژانس پس از وقوع حادثه در محل حاضر شد.

دادستان تهران افزود: پس از معاینه خانم شهید برون که 49 سال داشت مشخص شد که وی فوت کرده و همسرش مجید سلیمانی پور نیز به بیمارستان شهید چمران منتقل شد که وی نیز در بیمارستان درگذشت .

این مقام قضائی تصریح کرد: طبق اظهار نظر پزشکی قانونی، آثار ضرب و جرح در اجساد مشهود نبوده و فوت آنان ناشی از نشت گاز co بوده است.

دادستان تهران گفت: محل موتورخانه منزل متوفیان که نشت گاز ناشی نیز ناشی از همین محل بوده، طبق دستور بازپرس پرونده پلمپ شده است.

جعفری دولت آبادی در ادامه اظهار داشت: تیم کارشناسی پس از بازدید محل اظهار نظر خواهد کرد.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: پزشکی قانونی در مورد نتایج تحقیقات سم شناسی نیز متعاقبا اظهارنظر خواهد کرد.

این مقام قضائی با بیان اینکه اولیای دم، موضوع قتل را مطرح نکرده اند، گفت: نتیجه نهایی تحقیقات در باره این پرونده اعلام خواهد شد.
مجید سلیمانی پور 51 ساله و مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین بود.

sam2009 - آلمان - آمدن
من کاملا یقین دارم که در این جنایت پاسداران اسلام ضد بشر دست دارند زیرا قبل از مجید سلیمانی قرار بود که پاسداران اسلام ضد بشر سهام پنجاه بعلاوه یک مخابرات را بخرند پس هرگز قاتل یا قاتلینی پیدا نخواهد شد
یکشنبه 22 آذر 1388

blueberry64 - ایران - تهران
من نمیشناختمش. آدم خوبی بوده یا نه؟؟ اگه خوب بوده که روحش شاد اگه نه هم که ,,, بگذریم
یکشنبه 22 آذر 1388

zorro.ir - ایران - تهران
نشت گاز از موتور خونه یعنی چی؟مگه موتور خونه توی اتاق خواب بوده ٫ اگه گاز در موتور خونه نشت کنه نباید باعث انفجار یا آتش سوزی بشه اصلا درست موتور خونه نشتی داشته و هیچ وسیله ای هم که باعث انفجار بشه اونجا نبوده ولی چطور گاز از موتور خونه میاد بالا و فقط میره توی اتاق خواب ٫مگه آدرس داشته یا خوابش میومده٫اصلا سیستم ایمنی در کار نبوده بنظر من بقتل رسیدن و علت مرگ مسموم بودن غذا بوده همسر منتظر شوهر بوده تا با هم غذا بخورن اما پسرشون بر حسب اتفاق یا شانس بیرون غذا خورده به هر حال روحشان شاد اما اگه این پرونده رو به من بدن سه سوت قاتل رو پیدا میکنم که بی شک دست کثیف سردار نادان هم درکار بوده.
یکشنبه 22 آذر 1388

سنجاقک - انگلیس - ا......
سرش را زیر آب کردند مشخصه
یکشنبه 22 آذر 1388

forouhar - ایران - تهران
چرا این مقامات امنیتی یکی یکی با زناشون ی گازکش میشوند یاسرشونو می برند .اوضاع مشکوکه
یکشنبه 22 آذر 1388

Masoud271 - امریکا - لوس انجلس
هرمقامی در سپاه داشته بجای خود ولی فضولی با وجود اخوند های ادم خوار برای خریده باین بزرگی چنین نتیجه ای هم دارد. درس عبرت به بقیه گردن کلفتان سپاه . مگر میشود سر اخوند بیکلاه بماند.بهر یکی دیگر از قربانیان توسط ملا. خدایش بیامرزد .
یکشنبه 22 آذر 1388

bamdadan1979 - ایران - ایران
این هم اجرای کامل اصل 44 قانون اساسی ((((احمدی تزار)))) معنی خصوصی سازی را هم فهمیدیم مرگ بر دیکتاتوری
یکشنبه 22 آذر 1388

Dr.seied - ایران - تهران
پس خانه آنها شوفاژ داشته پس چا نشت گاز موتورخانه فقط در اتاق آنها بوده و پسرشان را نکشته این گزارش پر از تناقضه من که باورم نمیشه اینا همشون قاتلای کثیفن کهه به هیچی رحم نمیکنن .
یکشنبه 22 آذر 1388

ssaeed - ایران - کرمانشاه
اگه نشت از موتورخانه بوده پس پسرش هم باید میمرد. معاون میگه فقط اتاق خواب نشت کرده، دادستان میگه موتورخانه نشت کرده معلومه که سرشو زیر اب کردن
یکشنبه 22 آذر 1388

sama128 - ایران - شیراز
دوستان عزیز سپاهی لطف کردن یواشکی رفتن منزل ضمن باز کردن گاز کمک به رفتن این زوج به بهشت را نمودنند شک در این قضیه صددر صد غیر معقول بوده و برای دریافت جزئیات بیشتر به رساله تفضیلی و تفسیری آیت ا.. خامنه ای مد ظلل عالی خالی باقیه مراجعه نمائید. یک نکته ای را یادم اومد بگم و جالبه زن صیغه ای ناصر محمد خانی که شهلا خانم باشه چندین ساله که پرونده قتلی که انجام داده بازه تا مشخص بشه واقعا قاتله یا نه. ولی دکتری که توی کهریزک کشتنش و گفتن یکبار سکته کرده یکبار گفتن دارو خورده خودکشی کرده حتی نگذاشتن اولیاء دم بتوننن از راه پزشکی قانونی به علت مرگ فرزندشون برسن گفتن سریع السیر بذاریدش زیر خاک تا سوتی آقایان بیش از حد معلوم نشه. الاسلام ناب المحمدی
یکشنبه 22 آذر 1388

sour cherry - چین - شانگهای
sam2009 - آلمان - آمدن سعید سلیمانی پور خودش از عوامل سپاه بود اما بالاخره تاریخ پرده از جنایات این رژیم بر می داره امیدوارم زیاد به درازا نکشه و شاهد اون روز باشیم
یکشنبه 22 آذر 1388

amir-amir - کانادا - تورنتو
این بابا در شرکت وابسته به سپاه کار مى کرده بنابراین دلیلى ندارد که سپاه عامل قتل ایشان بوده باید رقباى مافیائى خطرناک ترى تو این ماجراها وجود داشته باشه
یکشنبه 22 آذر 1388

dara20 - امریکا - واشنگتن
در یک سیستم مافیائی اعضای باند هرکدام یک تاریخ مصرف مشخصی دارند که به محض سر رسیدن تاریخ مزدور مربوطه تسویه و برای همیشه حذف فیزیکی میشود. لازم به تذکر است که فرد پدر خوانده هم از این امر مستثتی نیست و به وقتش قربانی میشود. این مزدور حکومت مافیائی اسلامی آخوندهای بی شرافت کثافت بی پدر و مادر هم تاریخ مصرفش سر رسیده بود و به درک واصل شد. روحش ناآرام و یادش برای ابد فراموش باد.
دوشنبه 23 آذر 1388

baas - هلند - روتردام
با کمال خوشحالی از مرگ این خائن و دزد و ارزوی مرگ برای تمامی سپاهیان اسلام . او به تیر غیب گرفتار شد .
دوشنبه 23 آذر 1388

میرهاشمی - ایران - صدرآباد
علت مرگ این مزدور تاریخ مصرف گذشته بر اثر نشت اطلاعات بوده است.
دوشنبه 23 آذر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.