طرز تهیه لوبیا پلو

لوبیا پلو

مواد لازم ( برای 4 نفر ) :

برنج 0/5کیلو
لوبیا سبز  400 گرم
پیاز متوسط 3 عدد
گوشت گاو یا گوسفند 400 گرم
رب گوجه فرنگی  1 تا 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به اندازه لازم
روغن 100 گرم

طرز تهیه :

پیاز را پوست بکنید و خرد کنید . سپس در روغن سرخ کنید تا رنگش طلایی شود . گوشت را به قطعات کوچک خرد کنید و به پیاز اضافه کنید . آن را بر روی شعله ی متوسط حرارت دهید تا رنگ گوشت عوض شود .

لوبیاها را بشویید و ریز خرد کنید . آنها را با یکی دو لیوان آب داغ به گوشت و پیاز اضافه کنید و نیم ساعت روی شعله ی متوسط بگذارید. در این مرحله در صورت نیاز، باز هم آب اضافه کنید . سپس نمک ، فلفل و رب گوجه را هم اضافه کنید و آن را به مدت 15 دقیقه با حرارت متوسط بپزید . حالا مواد گوشتی لازم برای تهیه لوبیا پلو آماده شد.

برنج را آبکش کنید ( برای یادگیری طرز تهیه پلو اینجا را کلیک کنید  ). سپس یک لایه از مواد گوشتی و یک لایه از برنج آبکش شده در قابلمه بریزید ( یا برنج و مواد گوشتی را با هم در قابلمه مخلوط کنید ) و به مدت30 دقیقه روی شعله ی کم حرارت دهید تا لوبیا پلو دم بکشد. بعد از اینمدت غذا آماده سرو است.

roshaanak_alman - آلمان - برلین
ضمن تشکر باید عرض کنم که اضافه کردن دارچین رو فراموش کردید. موقعی که می خواهیدیک‌لایه گوشت بریزید ویک لایه پلو اگه مقداری دارچین هم روش بریزید خیلی خوش مزه و خوش عطر خواهدشد.
شنبه 30 آذر 1387

alileedsy - انگلیس - لیدز
وای من عاشق لوبیاپلو ام.البته با گوشت تیکه ای و یه ذره دارچین.تهدیگشم که دیگه نگو واویلاست.
شنبه 30 آذر 1387

***mehregan*** - ایران - تهران
لوبیا رو اگر جدا تفت بدهیم و با کمی اب بپزیم خیلی بهتره.اگر لوبیا و کلا سبزیجات رو در قابلمه ای با در باز بپزیم رنگشون عوض نمیشه و سبز می مانند.لوبیا رو نباید از اول با گوشت بریزیم چون لوبیا وقتی خیلی بپزه مزه اش عوض میشه و طعم اصلیش رو از دست میده.اینجا تهیه لوبیا پلو رو به طریقه ابکش توضیح داده. اینطوری بعضی از قسمتهای برنج سفید می مونه. من لوبیا پلو رو کته درست میکنم خیلی خوشمزه تر میشه.در ضمن برای خوشمزه تر شدن مایه لوبیا پلو کمی گوجه فرنگی رنده شده هم علاوه بر رب میریزم. اینم بگم که چاشنی لوبیا پلو .دارچینه. میتونید در اخر تو مایه گوشتش یا موقع جوشیدن توی ابش( اگر کته بکنید) کمی پودر دارچین با کمی زعفران بریزید.عالی میشه (هیچ وقت دارچین رو از اول تو غذا نریزید چون رنگ غذا رو سیاه میکنه) .نوش جان
شنبه 30 آذر 1387

***mehregan*** - ایران - تهران
alileedsy - انگلیس - لیدز -اگر اشتباه نکنم شما از اون اقا شکموهای ایرانی هستیا! تنها اقایی که دیدم به مطالب اشپزی سر میزنه شما هستی.از قضا من دقیقا لوبیا پلو رو به روشی که شما گفتید میپزم. با گوشت تکه ای و دارچین و زعفرون .جاتون خالی.............
شنبه 30 آذر 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.