طرز تهیه کوفته برنجی

کوفته برنجی

مواد لازم ( برای 4 نفر ) :

برنج 100 گرم
گوشت چرخ کرده گاو یا گوسفند 5/0 کیلو
آرد نخودچی 100 گرم
سبزی کوفته ( شامل پیازچه، جعفری، شوید، رازیانه، نعنا  و ترخون ) 5/0 کیلو
لپه 100 گرم
تخم مرغ 3 عدد
روغن مایع نصف فنجان
رب گوجه فرنگی 2 تا 3 قاشق غذاخوری
گردو 100 گرم
زرشک 100 گرم
فلفل و نمک به مقدار کافی

طرز تهیه :

برنج را با مقداری آب و نمک روی شعله حرارت دهید تا نرم شود. سپس آب آن را خالی کنید. همین کار را در مورد لپه نیز تکرار کنید.

سپس برنج ، لپه ، آرد نخودچی ، گوشت ، تخم مرغ  ، فلفل و نمک را خوب با هم مخلوط کنید. سبزی ها را خرد کنید و با بقیه مواد مخلوط کنید. سپس از مواد مخلوط شده گلوله های کوچکی درست کنید و وسط گلوله ها مقداری زرشک ، گردو  و پیاز داغ قرار دهید. پیاز را خرد کنید و با کمی روغن آن را تفت دهید. مقداری از پیاز داغ را کنار بگذارید. بقیه پیاز داغ را با 5 تا 6 لیوان آب، نمک، فلفل و زردچوبه یا رب گوجه فرنگی  روی حرارت قرار دهید تا بجوشد.

کوفته ها را در آب داغ قرار دهید و چند دقیقه حرارت دهید ، بعد شعله را کم کنید و بگذارید کوفته ها کاملاً بپزند. غذا آماده سرو است.

***mehregan*** - ایران - تهران
اگرکمی مرزه هم به سبزی کوفته اضافه بشه. خوش عطر میشه .رازیانه هم جزو سبزی کوفته نیست. در ثانی باید در گوشت چرخ کرده پیاز هم رنده کرد وگرنه گوشت هم بوی زهم می گیره هم سفت میشه. ضمنا در کوفته برنجی ارد نخود چی استفاده نمیشه
پنج‌شنبه 28 آذر 1387

alileedsy - انگلیس - لیدز
اه اه ٬چقدرااین مهرگان ادعای اشپزی!بابا شد این مسیولان سایت در مورد غذا مطلب بذارن تو پابرهنه نپری وسط .بسه دیگه بابا!!!!!!!!!!!!!
پنج‌شنبه 28 آذر 1387

***mehregan*** - ایران - تهران
alileedsy - انگلیس - لیدز اولا به شما اصلا ارتباطی نداره .در ثانی من دومین بار است که نظر میدهم. من تا به حال نه با شما هم کلام شدم . نه شوخی دارم.مودب باشید و حرمت خودتون رو نگه دارید
جمعه 29 آذر 1387

mah1 - ایران - تهران
alileedsy کار شما اصلا درست نیست. تیپیکال ایرانی!
***mehregan*** دستت درد نکنه حتما نظر بزار. این نکته هاست که مهمه.
جمعه 29 آذر 1387

azarmidokht - امریکا - کالیفرنیا
مهرگان. از اظهار نظر شما متشکرم. یک سوال دارم. چه کنیم که کوفته در حالیکه سفت نیست ولی در ضمن جوشیدن و پختن وا نرود و در انتها درسته و سالم بماند ؟ اضافه کردن پیاز رنده و اب گرفته را امتحان کرده ام . طعمش را خیلی بهتر میکند ولی در عین حال باعث وا رفتن کوفته در ضمن پختن میشود. در ضمن نظر شما در مورد استفاده از مقداری برنج خام در مایه ی کوفته چیست؟
جمعه 29 آذر 1387

***mehregan*** - ایران - تهران
mah1 - ایران - تهران-مرسی عزیزم. اشپزی تجربه لازم داره. غذاهای سنتی ایرانی هم درست کردنش تبحر میخواد. کافیه یکی از مواد یا ادویه هاشو کم و زیاد یا اشتباه بزنی طعم واقعی و خوشمزگی رو که باید داشته باشه از دست میده.من فقط خواستم به عزیزانی که خارج از کشور هستند یا خانمهایی که تازه اشپزی کردن رو شروع کردند کمکی کرده باشم نمیدونستم باید از این اقا! اجازه بگیرم.
جمعه 29 آذر 1387

***mehregan*** - ایران - تهران
سلام اذرمیدخت جان. عزیزم. اگر گوشت کوفته زیاد چرب نباشه و به اندازه هم باشه(باید بعد از اضافه کردن همه مواد. گوشت کاملا مشخص باشه) معمولا وا نمیره .باید نمک گوشت رو اول بزنی (ضمن پیاز رنده کردن)و نیم ساعت که بذاری گوشت با نمک و پیاز رنده کرده بمونه گوشت خودشو میگیره و چسبنده میشه. بعضی ها هم به مایه کوفته تخم مرغ اضافه میکنند که باعث وا نرفتن میشه(البته من تخم مرغ نمیزنم کوفته هامم وا نمیره). معمولا بعد از اضافه کردن همه مواد کوفته کمی مایه کوفته رو به اصطلاح ورز میدهند . سوال دومتون رو درست متوجه نشدم.منظورتون این بود که به جای برنج پخته. برنج خام استفاده کنیم؟ اگر منظورتون این بود.من خودم همین کارو میکنم لپه رو میپزم .اما برنج رو فقط یکی دو ساعت قبلش خیس میکنم و خام به مواد اضافه میکنم. اگر کوفته با حرارت ملایم و اروم بپزه برنج های داخلش هم کامل پخته میشه. امیدوارم تونسته باشم کمکتون کنم
جمعه 29 آذر 1387

elora - نروژ - اسلو
***mehregan*** - ایران - تهران ممنون از نوشته هاتون. اقایون هم بهتره فقط هر وقت بحث سر طرزتهیه نیمرو بود بیان نظر کارشناسی بدن.با معذرت از تعداد کمیشون که اشپزی بلدن.
دوشنبه 2 دی 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.