طرز تهیه کباب برگ

کباب برگ

مواد لازم:

گوشت راسته پاک کردهدو کیلو
آب پیاز رنده شده یک فنجان
فلفل و نمک به مقدار لازم

طرز تهیه:

برای تهیه کباب برگ بهتر است از گوشت  راسته گوساله یا گوسفند استفاده کنیم . گوشت راسته را به اندازه دلخواه و به قطعات یک اندازه می بریم و به قطر نیم سانتیمتر ورقه ورقه کرده، به آنها آب پیاز و کمی فلفل زده و در صورت تمایل می توانیم، کمی روغن زیتون هم به گوشت اضافه کنیم. چند ساعتی صبر می کنیم تا گوشت بماند و ترد شود. بعد گوشت را به سیخ کشیده و با پشت کارد کمی روی گوشت می کوبیم. آن را روی حرارت زغال یا کباب پز اجاق قرار داده و به آن کمی نمک می پاشیم . کباب را پشت و رو می کنیم تا آن طرف کباب هم برشته شود، ولی نباید زیاد خشک شود. پس از آماده شدن کباب آن را در دیس می کشیم و اطراف دیس را با لیموترش، خیارشور و چند حلقه پیاز تزیین می کنیم.

micka001 - ایران - تهران
وقتی ما حیوانات را برای خوردن می کشیم، آن ها هم در نهایت ما را می کشند چون گوشت آن ها که محتوی کلسترول و چربی اشباع شده است، هرگز برای انسان در نظر گرفته نشده است.

ویلیام سی. رابرتس پزشک و ویراستار ژورنال کاردیولوژی آمریکا
یکشنبه 14 مهر 1387

sangi - ایران - بوشهر
دست شما درد نکنه - خیلی خوشمان امد
یکشنبه 14 مهر 1387

kaveieahangar - کانادا - تورونتو
چربی اشباع شده یا هر چیزه دیگه . ما که دیشب یه پرس برگ مشتی زدیم در بدن با دوغ فراوان و البته پیاز . شب که برگشتم خونه تلپی افتادم تو تخت . اگه پلیس منو میگرفت بجای مشروب ٬ به جرم وجود درصد بالای دوغ تو خون مینداختتم زندون .
یکشنبه 14 مهر 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.