طرز تهیه شیرینی فندق و بادام

طرز تهیه شیرینی فندق و بادام

مواد لازم:

سفیده ی تخم مرغ2عدد کوچک
پودر فندق (پوست گرفته) 80 گرم
پودر بادام 95 گرم
آرد ساده2قاشق سوپخوری
پودر قند 80 گرم

مواد لازم برای تزیین:

شکلات 75 گرم
کره یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه:

سفیده های تخم مرغ را با درجه ی تند همزن برقی به حالت دورانی خوب هم می زنیم تا شکل بگیرد. بعد به تدریج پودر قند را اضافه می کنیم و حدود 6 دقیقه هم می زنیم تا به طور کامل شکل بگیرد. بعد در ظرفی دیگر پودر بادام ، پودر فندق  و آرد را با هم مخلوط کرده و به سفیده ها اضافه می کنیم. سپس با قاشق هم می زنیم. آن گاه مواد را در کیسه ای که ماسوره ی ساده قطر 5/1 سانتی متر دارد، می ریزیم. سپس با فشار کیسه، شیرینی را به طول 8 سانتی متر روی سینی چرب شده قرار می دهیم و در طبقه ی وسط فر با درجه 160 درجه ی سانتی متر گراد به مدت 25 تا 30 دقیقه می پزیم تا زمانی که شیرینی را با دست لمس کرده و احساس کنیم که خشک شده است.

برای تزیین:

 شکلات  قهوه ای را رنده می کنیم. سپس با کره مخلوط کرده و روی حرارت غیر مستقیم قرار می دهیم و مرتب هم می زنیم تا ذوب شود. اکنون نیمی از شیرینی سرد شده را در شکلات فرو برده و روی فویل چرب شده قرار می دهیم تا شکلات ببندد.

توجه : اگر اندازه ی شیرینی ها کوچک تر از اندازه داده شده باشد زمان پخت آن کمتر می شود.

rezanl - هلند - امستردام
قبلنا که ایران زندگی میکردم مادرم می پخت مامیخردیم و اصولا کارپختو پز مال خانما بود ولی اینجا که از این نعمت یعنی اشپزی خانمها به دورم باید خودم یاد بگیرم. واسه همین از این رسپت ممنونم.
جمعه 12 مهر 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.