آیت الله امامی کاشانی :امام زمان در تشییع جنازه آیت الله العظمی گلپایگانی شرکت کردند!

آیت الله امامی کاشانی ( امام جمعه موقت تهران ): امام زمان در تشییع جنازه آیت الله العظمی گلپایگانی شرکت کردند!

مهدویت: دو مورد از توجهات حضرت به آیت الله گلپایگانی ازهمه خاص تراست یکی عریضه به حضرت برای اتمام جنگ ودیگری حضور امام در تشییع جنازه ایشان است.

خبرگزاری شبستان: همواره میان دوستداران حضرت ولی عصر(عج) و وجود مقدس ایشان ارتباط عاشق و معشوقی برقرار بوده به طوری که گاه تصور آن برای انسان سخت و مشکل می نماید. همانطور که افراد پاک و مخلص سعی در تطبیق خود با خواسته حضرت هستند، طبعا ایشان نیز از اجابت درخواست دوستداران خود در شرایط مقتضی اجتناب نمی کنند.

از این قبیل مراودات عاشقانه خاطره ایست که حجه الاسلام والمسلمین آقای ابطحی از آیت الله گلپایگانی نقل می کند: در اواخر جنگ تحمیلی بین ایران و عراق، در حالی که مرتب آتش و بمب بر سر مردم می بارید و مردم بی پناه به دهات اطراف رفته بودند و جمعی از مردم قم نیز به مسجد مقدس جمکران و اطراف آن پناه برده بودند، آیت الله العظمی گلپایگانی با جمعی از علما و نزدیکان، به مسجد مقدس جمکران مشرف شدند، تا با توسل و عرض ادب به ساحت مقدس حضرت صاحب الزمان(ع) برای رفع گرفتاری مسلمانان مخصوصا ایران اسلامی دعا کنند. حقیر هم افتخار همراهی ایشان نصیبم شد. معظم له عریضه ای را که برای آن حضرت نوشته بودند، به اینجانب دادند که طبق دستور، گِل بگیرم و با دعای مخصوص به خدمت حضرت حسین بن روح قدس سره، میان آب بیندازم. حقیر طبق دستور انجام دادم و عرض کردم: آقا جان! امام زمان! این نامه از طرف مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی است و مردم در حالی که اطراف آقا را گرفته بودند می گفتند: یا صاحب الزمان! حاجت آقا را امشب برآورده فرما و همه گریه می کردند و دعا می کردند.

فردا صبح، شخص مومن و صالح و عالمی به منزل آمد و فرمود: من خوابی دیدم ولی مفهوم آن را ندانستم، تصمیم گرفتم پیش شما بیایم و جواب بگیرم. فرمود: در عالم رویا دیدم شخصی فرمود: به آقا بگویید: حضرت جواب شما را سه روز دیگر می دهند.

من از خوشحالی گریه می کردم، زیرا همان طور که نامه و عریضه آن مرجع بزرگ به وسیله من بود، حضرت ولی عصر(ع) فرموده بودند: پیش حقیر بیایند، تا من به آقا عرض کنم که جواب عریضه سه روز دیگر داده می شود. منتظر نتیجه بودیم، تا اینکه روز سوم از طرف عراق اعلان آتش بس یکطرفه شد و جنگ تخفیف پیدا کرد و سرانجام جنگ تمام شد.1

از جمله موارد دیگر که حضرت ولی عصر(عج) آیت الله گلپایگانی را مورد لطف و تفقد خود قرار می دهند هنگام تشیع جنازه پیکر مطهر ایشان است. حضرت آیت الله امامی کاشانی در جلسه سوم مجلس ختمی که در "مسجد اعظم قم"، از طرف اساتید حوزه علمیه قم برگزار شده بود، در سخنرانی خود فرمودند: یکی از افرادی که مورد وثوق است و گاهی اخباری را در دسترسم قرار می دهد، گفت: به منظور شرکت در تشییع جنازه حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی از تهران به قم رفتم و به مسجد امام حسن مجتبی(ع) رسیدم. در آنجا به دو نفر از اصحاب حضرت حجت(ارواحنا فداه) برخورد کردم. آنها به من گفتند:"امام زمان(ع) در مسجد امام حسن عسگری(ع) تشریف دارند، برو آقا را ملاقات کن." با عجله خودم را به مسجد امام حسن عسگری(ع) رساندم و وارد مسجد شدم. در آن هنگام اذان ظهر را گفته بودند. من متوجه شدم که حضرت با سی نفر از اصحاب، مشغول نماز هستند. اقتدا کردم و بعد از نماز، حضرت فرمودند: "ما از همین جا تشییع می کنیم" و از مسجد خارج شدیم و دنبال جمعیت با آقا رفتیم تا به صحن رسیدیم.2

آیت الله امامی کاشانی همچنین نقل می کنند:
بنده وصیتنامه ایشان را که نگاه می کردم یک جمله ای دیدم که واقعاً همینطور بود. این سطر را در وصیتنامه شان مرقوم فرموده اند، به این مضمون که:" من خدا را شاهد می گیرم برای رسیدنم به این مسئولیتها و مراحلی که رسیدم هیچ قدمی خودم برنداشتم هر چه بود از ناحیه لطف خاص حضرت ولی عصر (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) بوده."

پی نوشت:
1-مسجد مقدس جمکران، ص43، این قضیه در کتاب شیفتگان حضرت مهدی ج2،ص137 به طور مختصر بیان شده است.
2- شیفتگان حضرت مهدی ج2،ص137

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.